سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری اچ ام دی گلوبال برای رشد تجارت موبایل نوکیا

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت HMD Global که امتیاز توسعه و فروش گوشی‌های نوکیا را دارد، یک سرمایه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری در راستای رشد سریع‌تر گوشی‌های هوشمند نوکیا جذب کرده است.
تبلیغات

گزارش‌ها حاکی هستند که اچ‌ام‌دی گلوبال، تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند نوکیا، با مشارکت شرکت‌هایی نظیر Ginko Venture ،DMJ ،Wonderful Stars و FIH Mobile مجموعا ۱۰۰ میلیون دلار برای رشد تجارت گوشی‌ هوشمند سرمایه جذب کرده است.

 سال ۲۰۱۶، شرکت فنلاندی HMD Global توانست امتیاز استفاده از برند نوکیا را برای ساخت گوشی‌ موبایل به دست آورد و با همکاری فاکسکان، تولید گوشی با برند نوکیا را آغاز کند. در ماه دسامبر پس از گذشت یک سال از قرارداد ۱۰ ساله، HMD اعلام کرد که این شرکت ۶ مدل گوشی هوشمند و ۵ مدل گوشی معمولی یا فیچرفون تولید کرده‌ است و در مجموع بیش از ۷۰ میلیون دستگاه گوشی با برند نوکیا به فروش رسید.

با ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جدید، HMD Global سرمایه‌ای برابر نزدیک به یک میلیارد دلار خواهد داشت و به یک یونیکورن (شرکتی با بازار سرمایه‌ی یک میلیارد دلاری) بدل خواهد شد. براساس بیانیه‌ای که توسط این شرکت منتشر شده است، اکنون امکان سرمایه‌گذاری‌ استراتژیک فراهم شده و کسب و کار HMD Global در مقیاس وسیع و به شکل نوآورانه‌ای در بخش گوشی‎‌های هوشمند نوکیا در سال ۲۰۱۸ گسترش خواهد یافت.

مدیر شرکت HMD Global، فلورین سیچه، می‌گوید:

هدف ما این است که گوشی‌‌های ارزنده‌ای معرفی کنیم که طرفداران ما آن‌ها را تحسین کنند. ما در پی آن هستیم تا به ریشه‌های فنلاندی و استانداردهای برند نوکیا که همیشه مشهور و شناخته‌شده بوده‌اند، پایبند باشیم. این موضوع برای ما رضایت‌بخش است. ما قصد داریم در میان بازیگران برتر گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی باشیم و موفقیت‌هایی که تا به امروز به دست آورده‎ایم به ما اطمینان می‌دهد که مسیر رشد در سال ۲۰۱۸ و فراتر از آن ادامه پیدا خواهد کرد.

اچ‌ام‌دی گلوبال طی سال ۲۰۱۷ موفق شد درآمد ۱.۸ میلیارد یورویی (۲.۳ میلیارد دلار) کسب کند؛ هرچند سود عملیاتی این شرکت تنها ۶۵ میلیون یورو (۷۷ میلیون دلار) بود. براساس گفته‌های تحلیلگران کانترپوینت، این شرکت در مجموع سود عملیاتی بیشتری نسبت به شرکت‌هایی همانند اچ‌تی‌سی، سونی، گوگل، لنوو و وان پلاس در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۷ داشته و این موضوع برای HMD، امیدوار کننده است.

آمار نشان می‌دهد که نوکیا همچنان در بین مردم محبوب است و در قلمرو گوشی‌های همراه، هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. همکاری HMD و گوگل برای آزمایش اندروید P روی گوشی‌های جدید نوکیا، احتمالا باعث رونق بیش از پیش محصولات این شرکت خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات