نگاه عمیق و بررسی فنی نسل جدید آئودی A6

سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
نسل پنجم سدان لوکس آئودی A6، فرمان‌پذیری عالی، کیفیت ساخت بالا و سواری راحت را درکنار تجهیزات رفاهی مدرن قرار داده است تا در برابر محصولات بی‌ام‌و و مرسدس‌بنز، برتری داشته باشد.
تبلیغات

پرفروش‌ترین محصولات آئودی مانند مدل‌های Q5 و Q7 در کلاس خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور قرار دارند. بسیاری از برندهای خودروسازی، مدل‌های سدان را جایگزین شاسی‌بلند می‌کنند، اما مقامات آئودی با رونمایی از نسل جدید سدان لوکس A6 در نمایگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، نشان دادند که هنوز هم به مدل‌های سدان امیدوار هستند. دراین مطلب قصد داریم به معرفی جدیدترین نسل از سدان لوکس آئودی A6 و بررسی ویژگی‌های آن بپردازیم.

Audi A6 / آئودی

نسل اول سدان لوکس آئودی A6 به‌عنوان جایگزین آئودی 100 در سال ۱۹۹۴ رونمایی شد. در واقع آئودی 100 در سال ۱۹۹۴ یک فیس‌لیفت دریافت کرد و با نام A6 عرضه شد که به‌همین دلیل مدل ۲۰۱۹، به‌عنوان نسل هشتم شناخته می‌شود. نسل اول A6 با کد C4، در چند تیپ مختلف با پیشرانه‌های ۴، ۵ و ۶ سیلندر، همراه سیستم تمام چرخ محرک آئودی کواترو تا سال ۱۹۹۷ تولید شد. دومین نسل A6 بر اساس پلتفرم C5 فولکس‌ واگن به‌منظور رقابت با سری 5 بی‌ام‌و و مرسدس‌بنز E کلاس از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ تولید شد. A6 نسل دوم؛ در مقایسه با نسل اول در کیفیت ساخت و عملکرد فنی پیشرفت قابل توجهی کرده بود و تحسین بسیاری از کارشناسان دنیای خودرو را به همراه داشت. نسل دوم آئودی A6 در مدل‌های قدرتمند S6 و RS6 با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴.۲ لیتری نیز در دسترس بود.

Audi A6  / آئودی
مقاله‌های مرتبط:

از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱، خط تولید آئودی میزبان نسل سوم A6 در چند مدل مختلف با قوای محرکه‌ی متفاوت بود. A6 در نسل سوم پیشرفت قابل توجهی در تجهیزات رفاهی و مدرن به نمایش می‌گذاشت. سدان لوکس A6 در سال ۲۰۰۵، پس از رقابت با پورشه 911 و ولوو S40 عنوان بهترین خودروی سال را از آن خود کرد.

چهارمین نسل از A6 با طراحی جذاب‌ و به‌روز تر در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد.A6 در این نسل بیش از گذشته از سدان پرچمدار آئودی؛A8 الهام گرفته بود. علاوه بر این فضای داخلی، پلتفرم و قوای محرکه‌ی A6 با مدل A7 مشترک بود. A6 در مقایسه با دو مدل A7 و A8، به‌خصوص در نمای جلو، طراحی تهاجمی‌تری داشت.

Audi A6 / آئودی

نسل چهارم آئودی A6 در سال ۲۰۱۵ فیس‌لیفت شد و البته در سال ۲۰۱۲ بود که اولین مدل هیبرید این سری به بازار رسید. سرانجام در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، نسل پنجم سدان لوکس و سایز متوسط آئودی A6 رونمایی شد. A6 جدید با تکیه بر شهرت سواری راحت در نگاه اروپایی‌ها، سواری اسپرت در نگاه آمریکایی‌ها و سواری لوکس در نگاه چینی‌ها به‌زودی به بازار می‌رسد. آئودی A6 جدید با کمک برادر بزرگ‌تر خود مدل A8، با سدان‌های لوکس و هموطن خود شامل مرسدس‌بنز E کلاس و بی‌ام‌و سری 5 رقابت خواهد کرد.

طراحی بدنه و ظاهر خارجی؛ چهره‌ی آشنا با تغییرات جزئی

Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی

با نگاهی کوتاه به طراحی بدنه و ظاهر خارجی نسل چهارم A6، می‌توان ادعا کرد که نسل جدید این سدان در این بخش کمترین تغییرات را به خود دیده است. جلوپنجره‌ی A6 جدید با الهام محسوس از مدل A7، عریض‌تر شده و به‌طور کلی دماغه‌ی خودرو به زمین نزدیک‌تر شده است. تغییرات A6 جدید زیاد نیست و شاید بتوان تنها تفاوت قابل توجه نسل پنجم با نسل قبلی را نوار کروم باریک بین چراغ‌های عقب دانست. البته همین تغییر کوچک، تفاوت بزرگی ایجاد کرده است و A6 از نمای عقب عریض‌تر جلوه می‌کند.

طراحی کابین و فضای داخلی؛ هتل پنج ستاره‌ی آئودی

Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی

به محض باز کردن درهای A6 جدید، مجذوب طراحی کابین بی سروصدا و صندلی‌های لوکس آن مجهز به سیستم سرمایشی و ماساژور با چهار حالت مختلف خواهید شد. فضای داخلی A6 جدید حداقل در نسخه‌ی بازار اروپا با داشتن روکش‌های تمام چرم، تزئینات چوبی، دستگاه یون‌ساز، سقف پانورامیک، فضای جادار سرو پا و نورپردازی جذاب، فوق‌العاده دلنشین است. باید اعتراف کرد طراحی زیبای داخلی محصولات آلمانی را باید مدیون رقابت شدید مهندسان مرسدس، بی‌ام‌و و آئودی باشیم. در تمام بخش‌های کابین A6، وجود متریال باکیفیت محسوس است؛ پیشرفت قابل توجه در فضای داخلی A8، توفیق اجباری A6 شده است. طراحی کابین A6 بیشتر مدرن است که مسلماً در برابر طراحی سنتی سری5 بی‌ام‌و متفاوت جلوه می‌کند.

پیشرانه، قوای محرکه و عملکرد فنی؛ توربوشارژر به‌جای سوپرشارژر

Audi A6 2019 / آئودی

آئودی A6 جدید در زمان عرضه با سه نوع مختلف پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری توربوشارژ و دو نوع دیزل با‌ قدرت‌های متفاوت به بازار می‌رسد. برخلاف نسل چهارم که سوپرشارژ بود، مهندسان آئودی در A6 جدید از توربوشارژ استفاده می‌کنند. بر اساس اعلام رسمی مدیران ارشد آئودی، A6 جدید با پیشرانه‌ی V6 بنزینی، قدرت ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر در زمانی حدود ۵.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی

تمام سه نوع مختلف پیشرانه‌ی ۳ لیتری، به‌صورت استاندارد به سیستم برق ۴۸ ولتی مجهز هستند. گیربکس ۷ سرعته‌ی S ترونیک دو کلاچه در مدل‌های بنزینی و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته در مدل‌های دیزل استفاده شده است. پس از عرضه‌ی اولین مدل‌های نسل جدید A6، تیپ‌های بنزینی و دیزل با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری نیز به بازار خواهند رسید. شایعات در مورد مدل هیبرید یا پلاگین هیبرید وجود دارد اما عرضه‌ی A6 تمام برقی در نسل پنجم رسماً رد شده است. در کنار پیشرانه‌ی جدید، سیستم‌های تعلیق اسپرت و بادی نیز وجود خواهند داشت. حالت‌های رانندگی آئودی A6 جدید شامل کم‌ مصرف، نرم، خودکار، پویا و شخصی‌سازی شده است که در هر حالت تنظیمات فرمان، دمپرها و گیربکس تغییر می‌کند. سیستم تمام چرخ محرک آئودی در کنار سیستم فرمان‌پذیری محور عقب، عملکرد و فرمان‌پذیری A6 را در پیچ‌ها جادویی نشان می‌دهد.

گجت‌ها و تجهیزات رفاهی مدرن؛ دنیای دیجیتال آئودی

Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی

۳۸ سیستم ایمنی و کمک‌راننده در A6 جدید وجود دارد تا رانندگی در ترافیک و جاده‌های شهری تاحد ممکن راحت شود. به‌لطف وجود انواع حسگرها، دوربین‌های ۳۶۰ درجه و رادارها A6 به‌صورت خودکار محیط پیرامون را بررسی و نظارت می‌کند تا راننده هنگام حرمت در جاده یا پارکینگ در ایمنی کامل بماند. هنگام نشستن پشت فرمان آئودی A6 جدید، با سه نمایشگر بسیار باکیفیت و بزرگ (در تیپ‌های مختلف متفاوت است) روبرو می‌شوید. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پنل دیجیتالی فرمان، اولین موردی است که در نظر راننده جذاب به‌نظر می‌رسد. این نمایشگر که جایگزین عقربه‌های سنتی شده است، علاوه بر نمایش سرعت و دور موتور، اتصالات کاربری و اطلاعات فنی ضروری را به راننده نشان می‌دهد.

Audi A6 2019 / آئودی

نمایشگر ۱۰.۱ اینچی کنسول مرکزی که به‌صورتی هنرمندانه در طرح داشبورد جای گرفته است، مسئولیت نمایش وضعیت سیستم صوتی، تنظیمات کلی خودرو و ... را برعهده دارد. منوی اصلی این نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی آئودی A6 به‌سادگی با عمل درگ و دراپ، شخصی سازی می‌شود. نمایشگر سوم کابین A6، درست در پایین نمایشگر سیستم سرگرمی و اطلاعاتی قرار دارد. این نمایشگر ۸.۶ اینچی به‌منظور تنظیمات کلی سیستم تهویه تعبیه شده و درواقع با مجموعه‌ی از دکمه‌های سنتی تعویض شده است.

کلام آخر

Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی
Audi A6 2019 / آئودی

نسل پنجم آئودی A6 با الهام قابل توجه از طراحی و تجهیزات رفاهی مدرن پرچمدار A8، یکی از بهترین سدان‌های لوکس سایز متوسط دنیا خواهد بود. آئودی A6 جدید در مقایسه با  رقبای هموطن خود، پیشرفت بیشتری داشته است. ترکیب گجت‌های مدرن، سواری راحت و کابین لوکس به‌معنی کاهش عملکرد قوای محرکه نبوده است که این خود، عامل مهمی در این کلاس از خودروها محسوب می‌شود. قیمت نهایی و جزئیات کامل تیپ‌های مختلف نسل جدید آئودی A6 اعلام نشده است، اما با توجه به قیمت پایه ۵۶ هزار و ۵۰۰ دلار تیپ V6 نسل فعلی، احتمالاً اولین مدل‌های V6 بنزینی A6 جدید در محدوده قیمتی ۵۶ تا ۵۸ هزار دلار باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات