رئیس هیئت‌ مدیره‌ گروه ال جی در سن ۷۳ سالگی درگذشت

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کو بون-‌مو، رئیس هیئت‌مدیره‌ی گروه ال‌جی در سن ۷۳ سالگی درگذشت.
تبلیغات

امروز دنیای فناوری یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار تاریخ خود را از دست داد؛ کو بون-مو (Koo Bon-moo)،‌ رئیس‌ هیئت‌مدیره‌ی گروه ال‌جی پس از یک سال مبارزه با تومور مغزی در سن ۷۳ سالگی درگذشت. 

همان‌طور که در بین تمام شرکت‌های بزرگ کره‌ای مرسوم است، پس از درگذشت کو بون-مو،‌ پسر او، کو کوانگ-مو (Koo Kwang-mo)، حکمرانی بر گروه ال‌جی را بر عهده خواهد گرفت، کوانگ-مو در حال حاضر رهبر واحد نمایشگر‌های اطلاعاتی ال‌جی محسوب می‌شود. کو بون-مو فقید سومین نسل از خانواده‌ی بنیان‌گذار ال‌جی به حساب می‌آمد؛ اما عموما از او به‌عنوان شخصیتی یاد می‌شود که ال‌جی را به غولی در دنیای فناوری بدل کرد.

کو بون-‌مو در سال ۱۹۹۵ به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی ال‌جی برگزیده شد. در آن زمان این شرکت کره‌ای Lucky Goldstar نامیده می‌شد و تمام کارکنان آن از کسب درآمد ۳۰ تریلیون وانی (حدود ۲۷ میلیارد دلار با وضعیت ارزی کنونی) خرسند بودند. وی در سال‌های بعدی مدیریت خود، به گسترش هر چه بیشتر تعاملات بین‌المللی و همچنین سرمایه‌گذاری‌های سرنوشت‌ساز در حوزه‌ی تولید نمایشگر (به‌ویژه نمایشگرهای LCD) و باتری‌های لیتیوم-یونی دست زد که برای گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌های صفحه تخت و رایانه‌های شخصی کاربرد دارد. اکنون در سال ۲۰۱۸، ال‌جی بدون در نظر گرفتن وضعیت نابه‌سامان واحد موبایل آن، در زمینه‌ی مالی در حال رکوردشکنی است.

کو بون-مو توانست در مدت مدیریت خود سود کلانی برای ال‌جی به‌ دست آورد؛ ولی این موضوع بدان معنا نیست که در دوره‌ی مدیریت او همه‌چیز بی‌نقص بوده است. ال‌جی شرکت بزرگی است؛ ولی کماکان در سایه رقیب خود سامسونگ حرکت می‌کند. ارتباطات خانوادگی مشکلاتی فراتر از اعتراضات مبنی بر تبارگماری را برای ال‌جی به بار آورده است؛ به‌طوری که اخیرا شاکیان پس از مشخص‌ شدن فرار مالیاتی اعضای خانواده‌ی کو بون-مو به دفاتر گروه ال‌جی تاخته‌اند. با این همه نمی‌توان از نقش کو بون‌-مو در رشد ال‌جی و دستیابی آن به جایگاه فعلی چشم‌پوشی کرد.

آینده‌ی ال‌جی بدون حضور رهبر فقید آن در خطر نخواهد بود. این شرکت به لحاظ مالی در وضعیت پایداری قرار دارد؛ ضمن اینکه کو کوانگ‌-مو با سمت‌های اجرایی و واحد‌های مختلف شرکت آشنا است. در حال حاضر او صرفا باید بر حفظ موقعیت فعلی گروه ال‌جی تمرکز کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات