چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟

یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تقویت حافظه و به‌خاطر سپردن اطلاعات بیشتر یکی از آرزو‌های دیرین بشریت است؛ اما چگونه؟
تبلیغات

حافظه سازوکار پیچیده‌ای است که نیازمند مقداری زمان است تا مغز اطلاعات جدید را تحلیل کند. برای وقوع این پدیده، تثبیت حافظه (هنگامی که، حافظه‌ی کوتاه مدت، کاملا ثبت شده و در آینده نیز قابل بازیابی است) یکی از حیاتی‌ترین گام‌ها است.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده‌ باشد که مطالبی را که قبل از خواب مطالعه کرده‌اید، به راحتی در یادتان باقی‌مانده‌است؛ پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که عمل تثبیت حافظه، در هنگام خواب اتفاق می‌افتد. هنگامی که در خواب هستید، بدن‌ استراحت می‌کند؛ اما مغز به‌شدت مشغول کار است. در طول این مدت فعالیت، بخش‌های مختلف مغز با یک‌دیگر در ارتباط هستند.

تقویت حافظه

پژوهش‌های انجام‌شده در دانشگاه آچن آلمان، نشان ‌می‌دهد که ۹۰ دقیقه چُرت‌ زدن پس از آموزش‌دیدن، می‌تواند سرعت یادگیری زبان و مهارت‌های فنی افزایش دهد.

دلیل دیگری می‌خواهید؟

یک پژوهش انجام‌ شده در دانشگاه نیویورک‌ نشان می‌دهد؛ که اگر می‌خواهید در طول زمانی که بیدار هستید اطلاعات جدیدی در حافظه‌ی بلندمدت خود ثبت کنید، کافی‌ است پس از گذراندن یک‌ جلسه‌ی آموزشی، به‌جای شروع بلادرنگ کاری جدید یا مشغول‌شدن با گوشی و دیگر لوازم‌الکترونیکی، کمی استراحت کنید!

یک پیاده‌روی کوتاه مدت انجام دهید یا غذایی میل کنید و ذهن آگاهتان را رها بگذارید، بنابراین مغزتان می‌تواند با تمرکز بیشتری به تحلیل، آموخته‌های‌تان بپردازد و مشغول چالش دیگری نمی‌شود!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات