تعداد بات های پیام رسان فیسبوک از ۳۰۰ هزار عبور کرد

پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیس‌بوک امروز در کنفرانس F8 گزارشی از عملکرد پیام‌رسانش منتشر کرد که در آن به بیش از ۳۰۰ هزار ربات فعال اشاره شده است.
تبلیغات

فیسبوک در کنفرانس F8 امسال از موفقیت پلت‌فرم توسعه بات‌های پیام‌رسان‌ خود خبر داد و گفت در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار بات فعال در این پیام‌رسان وجود دارد؛ در کنفرانس سال گذشته ۱۰۰ هزار بات فعال در این پیام‌رسان وجود داشت. از کنفرانس F8 دو سال گذشته که این پلت‌فرم ایجاد شد تاکنون ۲۰۰ هزار توسعه‌دهنده از آن استفاده کرده‌اند. 

وقتی از سخنگوی فیسبوک سؤالی درباره تعداد پیام‌هایی که توسط این بات‌ها برای تجارت‌های کوچک رد و بدل شده است پرسیده شد، پاسخ روشنی ارائه نکرد. اما در حال حاضر شرکت‌ها و مشتریان آن‌ها روزانه بیش از ۸ میلیارد پیام را در پیام‌رسان فیس‌بوک تبادل می‌کنند که نسبت به ۲ میلیارد پیامی که در آمار سال گذشته وجود داشت رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. 

Messenger

این آمار ثابت می‌کند نظر فیسبوک که سال گذشته درباره اینکه مشتریان بیشتری می‌خواهند از طریق پیام‌رسان فیسبوک با شرکت‌ها صحبت کنند، مطرح شد درست است. استن چادنووسکی، مدیر محصول پیام‌رسان فیسبوک، می‌گوید:

اگر ما اشتباه می‌کردیم این ۸ میلیارد مکالمه انجام نمی‌شد.

 در کنفرانس امروز همچنین به موارد زیر اشاره شد:

  • فیس‌بوک واقعیت افزوده را به پیام‌رسانش خواهد آورد. این کار در نسخه‌های بتا با مشتریان نزدیک فیس‌بوک مانند کیاموتورز و نایک آغاز شده است و این شرکت‌ها آخرین خودروها و کفش‌هایشان را توسط بات واقعیت افزوده این پیام‌رسان و به کمک دوربین تلفن همراه مشتریان می‌فروشند.
  • تعداد بیشتری زبان به‌صورت پیش‌فرض پشتیبانی خواهد شد. 
  • معرفی قابلیت ترجمه توسط دستیار هوشمند M این شرکت که در ابتدا با ترجمه اسپانیایی به انگلیسی و بالعکس آغاز به کار خواهد کرد.
  • فیس‌بوک همچنین یک سرویس همسریابی در پیام‌رسانش معرفی خواهد کرد. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات