پیش فروش ۲ هزار سیتروئن C3 در کمتر از یک ساعت

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ثبت نام اولین محصول مشترک سایپا سیتروئن، روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۷ آغاز شد و در کمتر از یک ساعت،  با پیش‌فروش ۲ هزار سیتروئن C3 به تکمیل ظرفیت رسید.
تبلیغات

پس از باز شدن سایت فروش در ساعت ۱۱ روز چهارشنبه، حجم زیادی متقاضی برای خرید این خودرو به سایت مراجعه داشتند که برای تقسیم بندی مساوی فروش، سایت در هر ۱۵ دقیقه با ظرفیت مشخص باز می‌شد. پس از تکمیل ظرفیت ۱۵ دقیقه اول، سایت بسته و دوباره در ۱۵ دقیقه بعدی و با ظرفیت فروش مشخص باز می‌شد.

C3

بر اساس آخرین اخبار، ظرفیت فروش این خودرو طی یک ساعت کاملا تکمیل شد و نکته جالب آنکه ظرفیت‌های فروشی که برای هر ۱۵ دقیقه در نظر گرفته شده بود، در زمانی کمتر از یک دقیقه کاملا پر شده است.  این خودرو با سود مشارکت ۱۵ درصد، سود انصراف ۱۲ درصد و همچنین با «رنگ بدنه سفید و رنگ قرمز برای سقف» اتومبیل ثبت سفارش خواهد شد و با توجه به زمان ثبت نام، موعد تحویل آن در «شهریور، مهر و همچنین آبان‌ ۹۷» خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود سیتروئن C3 با قیمت حدود ۱۳۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود؛ ولی قیمت نهایی یک ماه قبل از تحویل مشخص خواهد شد.

C3

بازار سیاه برای خرید و فروش حواله

تنها چند ساعت بعد از پیش‌فروش خودروی پسابرجامی، بازار سیاه خرید و فروش حواله‌ی سیتروئن C3 در فضای مجازی به راه افتاد. دلالان در تبلیغات خود پیش‌پرداخت ۷۵‌میلیون تومانی را برای حواله‌ها در نظر گرفته بودند. طبق اعلام سیتروئن C3، امکان صلح در پیش‌فروش سیتروئن C3 وجود ندارد؛ با این حال دلال‌ها و واسطه‌ها از حربه اعطای وکالت بلاعزل بابت فروش حواله این محصول استفاده می‌کنند.

براین اساس، واسطه‌ها در قبال واگذاری حواله، وکالت بلاعزل به خریداران می‌دهند تا از این راه ضمن فروش حواله خود، چند‌ میلیون تومان سود به جیب بزنند. هرچند طبق گفته‌های یک مقام آگاه، برای جلوگیری از هرگونه دلال‌بازی، خودرو تنها به خریداران واقعی و اصلی آن تحویل داده می‌شوند و خریداران حواله به‌طور قطع در تحویل خودرو به مشکل برمی‌خورند.

متأسفانه از امروز در برخی از سایت‌های خرید و فروش، آگهی‌هایی مبنی بر فروش حواله این خودرو با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت خرید که ۶۰ میلیون تومان بود منتشر شده است که در این زمینه شرکت سایپا- سیتروئن با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به هیچ عنوان امکان انتقال حواله به نام شخص دیگری وجود ندارد و لذا لزوم هوشیاری در مواجه با اینگونه افراد سودجو باید مد نظر قرار گیرد.

C3

مشخصات فنی سیتروئن C3

سیتروئن منحصرا موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژ را که توانایی تولید ۱۶۳ اسب بخار در دور ۶ هزار دارد و در پژو 2008 نیز استفاده می‌شود، برای بازار ایران در نظر گرفته است.‌ می‌توان گفت سیتروئن C3 برای اولین بار در دنیا با چنین موتور قدرتمندی روانه بازار شده است. گشتاور C3 در ایران، به ۲۴۰ نیوتن متر در دور ۱۴۰۰ می‌رسد که از مشخصه‌های مثبت آن است .سیتروئن C3 قرار است با گیرباکس اتوماتیک ۶سرعته ساخت آیسین ژاپن در ایران عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات