کسپرسکی برای جلب اعتماد، بخشی از فعالیت‌های خود را از روسیه به سوئیس منتقل می‌کند

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کسپرسکی در راستای اعتمادسازی بیشتر و رفع اتهامات مطرح‎‌شده در خصوص داشتن رابطه نزدیک با دولت روسیه، بخش بزرگی از فعالیت‌هایش را به سوئیس انتقال می‌دهد.
تبلیغات

مؤسسه‌ی امنیت سایبری کسپرسکی روز گذشته اعلام کرد که در راستای جلب اعتماد کاربران، در نظر دارد بخش بزرگی از فعالیت‌های خود را به کشور سوئیس انتقال دهد. کسپرسکی همچنین اعلام کرد که گروه مستقلی از کارشناسان اقدام به بررسی کد‌های مورد استفاده در آنتی ویروس این شرکت خواهند کرد تا شبهه‌ی مطرح‌شده در رابطه با احتمال جاسوسی از طریق آنتی‌ویروس و ارتباط بین کسپرسکی با دولت روسیه از بین برود.

وزارت امنیت داخلی آمریکا سال گذشته تمام سازمان‌های دولتی را از به‌کارگیری آنتی ویروس کسپرسکی منع کرد. وزارت امنیت داخلی اعلام کرد که احتمال سرقت و اشتراک اطلاعات کاربران از طریق آنتی‌ویروس کسپرسکی با دولت روسیه وجود دارد. از جمله‌ی کشور‌های دیگری که به تحریم کسپرسکی در سازمان‌های دولتی پیوستند باید به بریتانیا و هلند اشاره کرد. پس از مطرح شدن اتهاماتی بر علیه کسپرسکی، این شرکت تصدیق کرد که نرم‌افزار آنتی‌ویروس این شرکت سال گذشته شماری از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده‌ی آژانس امنیت ملی آمریکا را دانلود کرده است؛ اما کسپرسکی چنین پیش‌آمدی را بی‌ملاحظگی کارمندان یکی از شرکت‌های قراردادی خوانده که زیر نظر آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کنند.

براساس پستی که روز گذشته در وبلاگ کسپرسکی منتشر شد، این شرکت روسی در نظر دارد بخش بزرگی از شرکت و فعالیت‌هایش را به سوئیس انتقال دهد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، بخش بزرگی از فعالیت‌های شرکت از قبیل بخش توسعه‌ی نرم‌افزار و همچنین سرور‌های مخصوص ذخیره‌‌سازی اطلاعات به زوریخ منتقل خواهد شد. انتظار می‌رود فرایند انتقال تا پایان سال جاری میلادی به طول بیانجامد. کسپرسکی همچنین اعلام کرد که درهای بخش مرکز شفافیت (Transparency Center) که وظیفه‌ی ذخیره اطلاعات مربوط به سازمان‌های خصوصی و دولت‌ها را بر عهده دارد، برای بازبینی کد، بروزرسانی و روش‌های ذخیره‌سازی اطلاعات که با هدف اطمینان از امنیت اطلاعات می‌شود، روی گروه‌های مستقل کارشناسی باز خواهد گذاشت.

کسپرسکی امیدوار است مرکز شفافیت در سوئیس تا پایان سال ۲۰۱۹ کار خود را آغاز کند. این شرکت روسی می‌خواهد پایان سال ۲۰۲۰ مراکز جدید خود را در شمال آمریکا و آسیا نیز افتتاح کند.

چالش‌های کسپرسکی از زمانی آغاز شد که قانونی در این کشور برای نظارت بر اطلاعات رد و بدل شده از طریق ISP‌-های روسی تصویب شد. بر اساس این قانون تمام اطلاعاتی که از طریق ISP-های روسی منتقل می‌شوند باید توسط نهادهای جاسوسی زیر نظر گرفته شوند. همچین باید به وجود شایعاتی دال بر همکاری مؤسس کسپرسکی با سرویس‌های امنیتی اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات