بررسی فنی موتورسیکلت سفارشی آرچ متد 143

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت آرچ موتورسایکل با مدیریت ستاره‌ی هالیوود، کیانو ریوز، از یک مدل سفارشی موتورسیکلت رونمایی کرده است که آرچ متد 143 نام دارد و قیمت آن بیش از ۱۰۰ هزار دلار است.
تبلیغات

موتورسیکلت آرچ متد 143، یکی از محصولات بازار آمریکا است که واقعا بدون هیچ گونه هزینه اضافه تولید می‌شود. از شیوه طراحی گرفته تا روش‌های تولید و حتی قطعات باکیفیتی که در موتورسیکلت آرچ متد 143به کار می‌رود، می‌تواند با کمی تلاش ارتقاء پیدا کند. اولین تصاویر از این موتورسیکلت، اواخر سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه EICMA منتشر شد؛ ولی تاکنون جزئیات بیش‌تری از آن در اختیار قرار داده نشده بود. اما در حال حاضر شرکت آرچ موتورسایکل (Arch Motorcycle)، جزئیات بیش‌تری از موتورسیکلت متد 143 منتشر کرده است.

Arch Motorcycle Method 143 / موتورسیکلت آرچ متد 143

اگر از قلب موتورسیکلت نسخه محدود (لیمیتد ادیشن) شروع کنیم، می‌بینیم که مجهز به پیشرانه T143 وی-توین (V-Twin) و حجم ۲۳۴۳ سی‌سی است؛ پیشرانه توسط شرکت S&S تولید می‌شود و از سیستم پاشش سوخت انژکتوری بهره می‌برد. این پیشرانه به‌منظور افزایش طول عمر و پاسخ بهتر دریچه گاز، مجددا تنظیم شده و اگرچه در طی این فرآیند مقداری از قدرت خود را از دست داده است؛ اما هنوز هم طبق گفته‌های آرچ می‌تواند ۱۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند. پیشرانه از دو سرسیلندر B3 همراه با فلانچ اگزوز پیچی استفاده می‌کند که در ترکیب با فلای‌ویل سه‌تکه، پمپ روغن فشار قوی، کاور بادامک‌ها، تایپیت‌های سری S، قالپاق انگشتی سوپاپ، پوشش دنده‌ها، بلوک‌های تایپیت و شفت‌های میل تایپیت از بهترین قطعات درجه یک، به‌خوبی تیون شده است.

Arch Motorcycle Method 143 / موتورسیکلت آرچ متد 143

آرچ موتورسایکل در حال حاضر گازهای خروجی پیشرانه موتورسیکلت را از طریق اگزوز مخصوص مسابقات موتوجی‌پی خارج می‌کند که از ورق‌های تیتانیوم، فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده است. موتورسیکلت متد 143 همچنین دارای جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته «ترنسمیکسر بیکر» است که به شفت اصلی گشتاور بالا متصل می‌شود و از طریق زنجیر گرداننده نهایی، قدرت را به چرخ عقب موتورسیکلت منتقل می‌کند. پیشرانه قدرتمند موتورسیکلت آرچ متد 143 از برخی فناوری‌های دستیار الکترونیکی مدرن رانندگی بهره می‌برد که به‌صورت لحظه‌ای قدرت آن را بررسی می‌کند.

Arch Motorcycle Method 143 / موتورسیکلت آرچ متد 143

در اطراف پیشرانه V-Twin موتورسیکلت، شاسی فیبر کربن مونوسل قرار دارد که با یک سلول سوختی یکپارچه شده است و برای اولین بار در مدل تولیدی به کار می‌رود. استفاده از این نوع شاسی به موتورسیکلت متد 143 اجازه می‌دهد که به‌ویژه در سرعت‌های بالا، وزن کم و حداکثر پایداری داشته باشد. شاسی کمکی آلومینیومی ماشین‌کاری شده توسط دستگاه CNC، به کمک پیچ و مهره به شاسی اصلی متصل می‌شود و در زیر آن دوشاخه عقب آلومینیومی یک‌طرفه قرار دارد که توسط آرچ طراحی و به کمک گروه تولیدی مسابقه‌ای نخبه ساتر (Suter) ساخته شده است.

Arch Motorcycle Method 143 / موتورسیکلت آرچ متد 143

در سیستم تعلیق موتورسیکلت متد 143، آرچ نوسانات دوشاخه عقب را به کمک ضربه‌گیر (دمپر) قابل تنظیم اهلینز کنترل می‌کند که به‌طور اختصاصی با همکاری آرچ و اهلینز طراحی و ساخته شده است. در فنربندی جلو از دوشاخه اختصاصی کاملا قابل تنظیم سری FGRT استفاده می‌شود که به‌طور کامل توسط اهلینز و آرچ طراحی ساخته شده است. این دوشاخه با پوشش ایرفویل فیبر کربن، نقش مهمی در بهبود خصوصیات آیرودینامیک موتورسیکلت آرچ متد 143 ایفا می‌کند.

Arch Motorcycle Method 143 / موتورسیکلت آرچ متد 143

در سیستم ترمز از کالیبرهای شعاعی دوبل ۶ پیستونی ۳۰ میلی‌متری ISR و دیسک‌های مرطوب شناور در چرخ جلو و از کالیبر ترمز دوبل چهار پیستونی شعاعی ISR و دیسک نیمه شناور در چرخ عقب بهره گرفته می‌شود. تمام سیستم ترمز در بالای رینگ‌های ۱۷ اینچی فیبر کربنی توربین BST قرار می‌گیرد که بسیار سبک‌وزن هستند و به‌طور اختصاصی توسط آرچ طراحی و ساخته شده‌اند. در نهایت از لاستیک‌های میشلین پاور RS برای پوشاندن رینگ‌ها بهره‌گیری خواهد شد.

Arch Motorcycle Method 143 / موتورسیکلت آرچ متد 143

در بدنه موتورسیکلت آمریکایی آرچ متد 143 از واحد ماشین‌کاری شده آلومینیومی ۶۰۶۱ در ترکیب با صندلی چرم لایه‌ای در اطراف باک سوخت استفاده شده است. خطوط ماشین‌کاری به‌عنوان انتخاب ظاهری قابل مشاهده هستند و به این نکته اشاره دارند که در تولید هر دستگاه موتورسیکلت آرچ متد 143، بیش از ۲۰۰ قطعه مجزا استفاده می‌شود که به‌طور اختصاصی ماشین‌کاری شده‌اند. در صفحه نمایش موتورسیکلت از نمایشگر اختصاصی آرچ موتورسایکل با قابلیت اتصال به دستگاه گوشی هوشمند استفاده شده است. همچنین سیستم روشنایی LED به‌عنوان آخرین تجهیزات موتورسیکلت ارائه می‌شود. 

Arch Motorcycle Method 143 / موتورسیکلت آرچ متد 143

آرچ، متد 143 را به‌عنوان «موتورسیکلت مفهومی تولیدی» معرفی می‌کند؛ اما از آن تنها ۲۳ دستگاه تولید خواهد شد. چیزی که باور آن را برای خوانندگان دشوار می‌کند، این واقعیت است که هنوز قیمت موتورسیکلت آرچ متد 143 منتشر نشده؛ اما انتظار می‌رود که برچسب قیمت ۶ رقمی (بیش از ۱۰۰ هزار دلار) داشته باشد. البته، با توجه به قطعات سفارشی و درجه یک مورد استفاده در موتورسیکلت، چنین رقمی، چندان تعجب‌آور نیست. اطلاعات بیش‌تر را به همراه تصاویر جذاب‌تر، می‌توانید در وب‌سایت آرچ موتورسایکل مشاهده کنید. 

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات