نگاه عمیق به بی ام و M5 کامپتیشن ۲۰۱۹

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دپارتمان M بی‌ام‌و، ویدئویی کوتاه از تغییرات نسخه‌ی کامپتیشن سدان اسپرت و لوکس M5 منتشر کرده است.
تبلیغات

چند روز پس از رونمایی نسخه‌ی کامپتیشن (Competition) سدان قدرتمند و زیبای بی‌ام‌و M5، تیم مهندسی دپارتمان M، ویدئویی اختصاصی از این مدل منحصربه‌فرد تدارک دیده است.

نسخه‌ی کامپتیشن محصولات M بی‌ام‌و همیشه بیشتر از یک پکیج آپشن بوده است. در ادامه به استودیوی دپارتمان M واقع در شهر گارشینگ بای مونیخ آلمان که نسخه‌های کامپتیشن M2 و M5 در آن قرار دارند، خواهیم رفت.

بی ام و / BMW M5 Competition
2019 BMW M5 Competition / سدان بی‌ام‌و M5 کامپتیشن
2019 BMW M5 Competition / سدان بی‌ام‌و M5 کامپتیشن
2019 BMW M5 Competition / سدان بی‌ام‌و M5 کامپتیشن
2019 BMW M5 Competition / سدان بی‌ام‌و M5 کامپتیشن

بررسی ویدئویی M5 کامپتیشن با نگاهی کوتاه به تغییرات ظاهری بدنه آغاز می‌شود. در نمای عقب، اسپویلر کوچک روی صندوق و بخش پایینی سپر عقب و دیفیوزر به رنگ سیاه براق خودنمایی می‌کنند. تغییر مهم دیگر استاندارد بودن سیستم اگزوز اسپرت اختصاصی M است که در حالت رانندگی اسپرت پلاس، چهره‌ی واقعی خود را نشان می‌دهد. نمای جانبی M5 کامپتیشن میزبان رنگ سیاه براق در حاشیه‌ پنجره‌ها و آینه‌بغل‌های ویژه‌ی M است.

بی ام و / BMW M5 Competition

نشان مخصوص M5 Competition در رکاب‌ها (به‌صورت آپشن) و لوگوی M5 در کنار گلگیرها به رنگ سیاه براق به همراه رینگ‌های جدید و آلومینیومی ۲۰ اینچی، ظاهر M5 کامپتیشن را منحصربه‌فرد نشان می‌دهند. فرمول استفاده از تزئینات به رنگ سیاه براق در جلوپنجره‌ی M5 کامپتیشن نیز استفاده شده است. از آنجایی که به‌ لطف قوای محرکه فوق‌العاده پرقدرت بعید است راننده‌ای نمای جلوی و تهاجمی بی‌ام‌و M5 به‌خصوص نسخه‌ی کامپتیشن را در آینه‌های خودروی خود ببیند، تیم مهندسی دپارتمان M ترمز اصلی را به پیشرانه و سیستم تعلیق این مدل معطوف کرده‌اند.

بی ام و / BMW M5 Competition

اما در ادامه‌ی ویدئو درب کاپوت بی‌ام‌و M5 کامپتیشن بالا می‌رود تا نگاه بهتری به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴.۴ لیتری توئین‌توربو این سدان اسپرت و لوکس آلمانی داشته باشیم. مهندسان دپارتمان M با  اختصاص دادن ۲۵ اسب بخار قدرت بیشتر به نسخه‌ی کامپتیشن، قدرت نهایی آن را به ۶۲۵ اسب بخار با گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر که از دور موتور ۱۸۰۰ در دسترس است، رسانده‌اند. M5 کامپتیشن در مقایسه با مدل استاندارد M5، حدود ۰.۱ ثانیه سریع‌تر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و ۰.۳ ثانیه زودتر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که اختلاف فاصله‌ی این دو مدل را به ۱۷ متر در آزمون سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رساند. به‌طور خلاصه، با فشردن پدال گاز در حالت سکون، بی‌ام‌و M5 کامپتیشن در زمان ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و ۱۰.۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بی ام و / BMW M5 Competition

نمی‌توان از بی‌ام‌و و به‌خصوص دپارتمان M، انتظار ارتقاء پیشرانه بدون توجه به سیستم تعلیق داشت. فنربندی‌های عقب و جلو هر کدام ۱۰ درصد سفت‌تر شده که حاصل آن کاهش ارتفاع کلی سیستم تعلیق M5 کامپتیشن تا ۷ میلی‌متر کمتر بوده است. علاوه بر این، تغییرات جزئی اما قابل توجه در زاویه‌ی کمبر داده شده است تا فرمان‌پذیری سدان اسپرت بی‌ام‌و بدون رقیب باشد. از طرفی اتصال بین پیشرانه و شاسی محکم‌تر شده است تا در کنار تایرهای جدید سواری M5 کامپتیشن هم در پیست و هم در جاده راضی‌کننده باشد.

بی ام و / BMW M5 Competition

تمام تغییرات ذکرشده در مجموع ۷ هزار و ۴۰۰ دلار به قیمت پایه‌ی بی‌ام‌و M5 اضافه می‌کند تا M5 کامپتیشن ۱۱۰ هزار و ۹۹۵ دلار قیمت داشته باشد. در پایان می‌توانید ویدئوی بررسی تغییرات بی‌ام‌و M5 در استودیوی دپارتمان M را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات