روشی جذاب برای کسب درآمد دلاری

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در روزهای اخیر با نوسانات قیمت دلار و افزایش آن، تمایل افراد به کسب درآمدهای دلاری افزایش پیدا کرده است.
تبلیغات

شاید شما هم به این فکر کرده باشید که چگونه می‌توانید درآمد دلاری داشته باشید. حتی ممکن است روش‌های مختلفی را آزمایش کرده باشید؛ در این مقاله یکی از جذاب‌ترین روش‌های کسب درآمد دلاری را برای دانشگاهیان و موسسات نشر ارائه می‌کنیم.          

با گسترش اینترنت و همه‌گیر شدن آن، می‌توان بسیاری از فعالیت‌ها را بسیار راحت‌تر از قبل انجام داد. این مساله در مورد صنعت نشر نیز صدق می‌کند. امروزه دیگر لازم نیست برای دریافت مجوز، چاپ و انتشار کتاب، منتظر و پیگیر یک شرکت انتشاراتی باشید و هزینه‌های گزاف را متحمل شوید. با توجه به رونق کتاب‌های الکترونیکی (ebook) و نشر بسیار ساده‌ی آن‌ها، نوعی از کسب و کار الکترونیکی را می‌توان فروش کتاب‌های الکترونیکی دانست. شما می‌توانید با تالیف کتاب‌های مختلف یا مستندات و داکیومنت‌های متنوع، از فروش آن‌ها سود ببرید.

اگر کتاب نوشته شده به زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی باشد، یا اگر بتوانید کتاب فارسی خود را به زبان‌های دیگر ترجمه نمایید، حتی امکان فروش این محصولات در بازارهای بین‌المللی آنلاین به صورت دلاری نیز فراهم است. شما با ترجمه فارسی به انگلیسی کتاب‌های خود و فروش آن‌ها در سایت‌های معتبری که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، می‌توانید درآمد دلاری کسب کنید.

اگر خودتان نیز قادر به ترجمه کتاب به زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی، عربی و فرانسوی نیستید می‌توانید برای ترجمه کتاب‌های تخصصی خود از سایت ترجمه تخصصی ترجمیک استفاده کنید. هم‌چنین درآمد دلاری کسب شده از این طریق، توسط یک سری از شرکت‌های ایرانی ارائه دهنده خدمات انتقال ارز به داخل کشور، قابل تبدیل شدن به ریال خواهد بود. در ادامه به معرفی معروف‌ترین سایت‌های ارائه دهنده خدمات فروش کتاب خواهیم پرداخت.

Kindle Direct Publishing -Amazon

حتما اسم آمازون را شنیده‌اید. این سایت که بیش از سه دهه در زمینه فروش اینترنتی کتاب فعال است، به صورت اختصاصی بخشی را به نویسندگان مستقل اختصاص داده است که از آن طریق، کتاب‌های الکترونیکی خود را منتشر کنند. شما می‌توانید به راحتی کتاب خود را (ebooks) در بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین منتشر کنید. این سیستم تحت عنوان Kindle Direct Publishing  فعالیت می‌کند و محصولات آن  از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن‌های اندروید، iOS، سیستم عامل Mac و کتاب‌خوان Kindle قابل مشاهده است. سهم مولف وابسته به مولفه‌های مختلف بین 35 تا 75 درصد از مبلغ فروش خواهد بود. بی شک نمایش بسیار زیادی در آمازون خواهید داشت و همین مساله سهم کم مولف را توجیه‌پذیر می‌کند.    

ترجمیک

Blurb

این سایت علاوه بر امکان فروش کتاب، ابزارهای مطمئن و متنوعی برای صفحه آرایی و چیدمان زیبای کتاب ارائه می‌دهد و متن شما را با فرمت‌های زیبای آماده، تحویل خواهد داد. شما می‌توانید این کتاب را در بازارهای بزرگ دیگر از جمله آمازون و فروشگاه iBooks اپل نیز منتشر کنید.

ترجمیک

Lulu

این سایت یک بستر و راهنمای جامع و ساده برای ایجاد یک ebook به شما ارائه می‌دهد و فایل نهایی را به صورت EPUBو PDF به شما تحویل می‌دهد. اگر شما نخواهید این کار را خودتان انجام دهید، سایت، این کار را برای شما به عنوان یک خدمت، انجام می‌دهد.

Tradebit

این سایت بسیار شبیه به payhip است و به شما این امکان را می‌دهد که یک صفحه‌ی فروش برای خودتان ایجاد کنید و از طریق آن ebookهای خود (یا هر چیز قابل دانلود دیگری) را بفروشید. شما از طریق این دسترسی می‌توانید قیمت هر محصول را تغییر دهید و محصولات خود را در شبکه‌های اجتماعی و بازارهای عمومی مثل ebay  ارائه کنید.

Selz

این سایت امکان زیادی را برای نویسندگان و ناشران کتاب فراهم می‌کند و علاوه بر این می‌توانید کتاب‌های خود را در اختیار خریداران قرار دهید. این سایت سهمی جزئی (حدود 2 درصد از کل مبلغ سفارشات) را به عنوان کارمزد کسر می‌کند. این سایت امکانات امنیتی خوبی برای انتقال دیجیتال فایل کتاب، ارتباط گسترده و مدیریت شده با شبکه های اجتماعی و تنظیمات مناسب نمایشی کتاب‌ها برای نمایش در موبایل‌ها و تبلت‌ها فراهم کرده است.

Kobo Writing Life

با استفاده از این پلتفرم انتشار خودکار، این امکان را دارید که کتاب‌های الکترونیکی خود را در 5 مرحله ساده منتشر کنید و کتاب شما برای میلیون‌ها بازدیدکننده سایت KOBO منتشر خواهد شد. این سایت هیچ هزینه‌ای از شما برای این مساله دریافت نمی‌کند اما مبلغی را به عنوان کارمزد فروش نگه می‌دارد.

ترجمه کتاب در ترجمیک

برای ترجمه کتاب فارسی به انگلیسی (و ۱۰ زبان‌ دیگر) می‌توانید از خدمات سایت ترجمه تخصصی ترجمیک  بهره ببرید. با توجه به سابقه‌ی طولانی همکاری این سایت با انتشارات و شرکت‌های بین‌المللی در ترجمه کتاب، ترجمه مقاله، ترجمه متون تخصصی، می‌توانید با خیالی آسوده ترجمه‌های تخصصی خود را به این گروه بسپارید. سایت ترجمه تخصصی ترجمیک زیر نظر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف توسعه پیدا کرده است و مجموعه‌ی کم‌نظیری از مترجمان متخصص را گرد هم آورده است. از جمله خدمات دیگر این سایت می‌توان به ترجمه تخصصی متون، ترجمه مقاله، ترجمه اسناد و ترجمه قرادادهای تجاری، ترجمه وب سایت، ترجمه زیرنویس فیلم، ترجمه فارسی به انگلیسی و ترجمه انگلیسی به فارسی است. هم چنین ترجمیک در صورت نیاز به مترجم همزمان و مترجم همراه خدمات اعزام مترجم حرفه‌ای ارائه می‌کند. علاوه بر این سایت ترجمه تخصصی ترجمیک در زمینه ترجمه متون تخصصی زبان‌های دیگر از جمله ترجمه عربی، ترجمه روسی، ترجمه چینی، ترجمه فرانسه، ترجمه آلمانی، ترجمه ترکی استانبولی و... دپارتمان‌های تخصصی تشکیل داده است و آماده ارائه خدمات ترجمه به مشتریان است. برای ثبت سفارش ترجمه و مشاهده قیمت ترجمه می توانید به سایت ترجمیک مراجعه نمایید.

دریافت درآمدهای ارزی

همانطور که قبل از این ذکر شد، در ایران شرکت‌هایی برای حل مشکلات پرداخت‌های ارزی و دریافت درآمدهای به دست آمده از منابع خارجی وجود دارند که جستجوی کوچکی در اینترنت می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید و با استفاده از کارت‌ها و شماره حساب‌های بانکی که آنان در اختیار شما قرار می‌دهند درآمدهای ارزی خود را به ایران منتقل کنید. از مهم‌ترین این سایت‌ها می‌توان شریف ویزا، تهران پیمنت و... اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات