نسل بعدی تراشه رایزن پرو با واحد گرافیکی رادئون وگا رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
AMD هفت APU از جدیدترین سری رایزن پرو رونمایی کرده که در واقع ترکیبی از پردازنده‌های رایزن پرو یا واحد گرافیکی رادئون وگا است.
تبلیغات

شرکت اِی‌ام‌دی روز گذشته از APU‌-های جدید رایزن پرو رونمایی کرد. تراشه‌های جدید ای‌ام‌دی شامل هفت تراشه هستند که از وجود پردازنده‌ی رایزن پرو در کنار واحد پردازش گرافیکی رادئون وگا بهره می‌برند. سه تراشه از مجموع هفت تراشه‌ی رونمایی‌شده از خانواده‌ی موبایل و چهار تراشه برای استفاده در رایانه‌های رومیزی یا دسکتاپ هستند.

عرضه ‌ی تراشه‌های جدید AMD در ادامه‌ی سیاست استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی سری وگا در کنار پردازنده‌های رایزن است. در ادامه می‌توانید لیست تراشه‌های رایزن پرو جدید AMD را مشاهده کنید:

تراشه‌های موبایل رایزن پرو:

  • رایزن ۷ پرو 2700U با چهار هسته و ۸ ترد پردازشی، فرکانس ۲.۲ تا ۳.۸ گیگاهرتزی با توان طراحی حرارتی ۱۲ تا ۲۵ واتی
  • رایزن ۵ پرو 2500U با چهار هسته و ۸ ترد پردازشی، فرکانس ۲.۰ تا ۳.۶ گیگاهرتزی با توان طراحی حرارتی ۱۲ تا ۲۵ واتی
  • رایزن ۳ پرو 2300U با چهار هسته و ۴ ترد پردازشی، فرکانس ۲.۵ تا ۳.۴ گیگاهرتزی با توان طراحی حرارتی ۱۲ تا ۲۵ واتی

تراشه‌های دسکتاپ رایزن پرو:

  • رایزن ۵ پرو 2400G با چهار هسته و ۸ ترد پردازشی، فرکانس ۳.۶ تا ۳.۸ گیگاهرتزی و توان طراحی حرارتی ۶۵ واتی
  • رایزن ۵ پرو 2400GE با چهار هسته و ۸ ترد پردازشی، فرکانس ۳.۲ تا ۳.۸ گیگاهرتزی و توان طراحی حرارتی ۶۵ واتی
  • رایزن ۳ پرو 2200G با چهار هسته و ۴ ترد پردازشی، فرکانس ۳.۵ تا ۳.۷ گیگاهرتزی و توان طراحی حرارتی ۳۵ واتی
  • رایزن ۳ پرو 2200GE با چهار هسته و ۴ ترد پردازشی، فرکانس ۳.۲ تا ۳.۶ گیگاهرتزی و توان طراحی حرارتی ۳۵ واتی
تراشه های رایزن پرو

AMD تراشه‌های سری رایزن پرو را با تمرکز روی سه ویژگی اصلی توسعه داده است. این سه ویژگی شامل قدرت، امنیت و عملکرد قابل اطمینان این تراشه‌ها است. پشتیبانی از امنیت به معنی بهره‌گیری از ویژگی‌هایی است که از جمله‌ی آن‌ها باید به فناوری GuardMI تعبیه‌شده درون این تراشه اشاره کرد. همچنین AMD از یک موتور رمزنگاری ۱۲۸ بیتی از نوع AES پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های امنیتی پشتیبانی‌شده توسط این تراشه باید به WIndows 10 Enterprise Security و پلتفرم ftPM/TPM 2.0 Trusted Plaftorm Module اشاره کرد.

از نظر عملکرد نباید نگران قدرت پردازشی تراشه‌های جدید رایزن پرو بود. رایزن پرو با وجود واحد پردازش گرافیکی رادئون وگا در حال حاضر جزو سریع‌ترین تراشه‌هایی است که می‌توان از آن در نوت‌بوک‌ها با فرم‌فکتور باریک استفاده کرد. پردازنده‌ی رایزن ۷ پرو 2700U ای‌ام‌دی در مقایسه با پردازنده‌ی نسل هشتمی Core i7-8550U اینتل، ۲۲ درصد عملکرد بهتری ارائه می‌کند.

رایزن پرو
رایزن پرو
رایزن پرو
رایزن پرو

AMD عمر باتری را نیز در طراحی تراشه‌های رایزن پرو در نظر گرفته است؛ به‌طوری‌که بر اساس آمارهای ارائه‌شده توسط AMD، پردازنده‌های رایزن پرو به گونه‌ای تغییر یافته‌اند تا در حالت پخش مداوم ویدیو ۱۰.۵ ساعت و در حالت استفاده معمولی تا ۱۶ ساعت عمر باتری در اختیار کاربر قرار دهند.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که شرکت‌هایی نظیر دل، لنوو و اچ‌پی محصولاتی مبتنی بر تراشه‌های رایزن پرو راهی بازار خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات