رفتارهای غیر قابل تحمل از دید یک کارآفرین موفق - زومیت

رفتارهای غیر قابل تحمل از دید یک کارآفرین موفق

افراد موفق، انتظار بیشتری از خود و اطرافیان دارند. آنها زمان، انرژی و نیروی روانی خود را صرف هدر دادن منابع باارزش خود نمی‌کنند.

افراد موفق، روش‌های متفاوتی برای انجام دادن کارها دارند. اگر عملکرد افراد موفق در زمینه‌ی کسب‌و‌کار را تحت بررسی قرار دهید، ویژگی‌های مشترکی را میان آنها کشف می‌کنید. این خصیصه‌ها به کارآفرینان کمک می‌کنند تا به‌وسیله‌ی ایجاد عادت‌های مثبت به موفقیت بالایی دست پیدا کنند. افراد موفق جرات رویاپردازی دارند. آنها جرات دارند پا را از منطقه‌ی امن خود بیرون بگذارند و موقعیت‌های جدید را تجربه کنند؛ آنها جرات دارند تا دیگران را نیز در این موقعیت‌ها با خود همراه کنند.

آیا می‌دانید افراد موفق دست به انجام چه کارهایی نمی‌زنند؟ این رفتارها نیز درست به اندازه‌ی رفتارهای مناسب دارای اهمیت هستند. رفتارهای غلط، این قدرت را دارند که تاثیر خصیصه‌های مثبت را از بین برده و آنها را به خصیصه‌های منفی تبدیل کنند. به‌عنوان مثال، این افراد با سخت‌کوشی، ریسک‌پذیری، الهام‌گیری از دنیای اطراف خود و همچنین کتاب‌خوانی‌های مشتاقانه شناخته می‌شوند. اگر آنها به خود اجازه دهند که از همه چیز خشمگین شوند، اسیر اهمال‌گری شوند یا در روابط سمی غرق شوند، چه بر سرشان می‌آید؟ شروع به تقلا می‌کنند.

برای آشنا شدن با رفتارهایی که برای کارآفرینان موفقیت را به‌همراه می‌آورد، در ادامه به ذکر ۱۰ مورد می‌پردازیم که افراد موفق هرگز در خود و اطرافیان تحمل نمی‌کنند.

۱. بی‌تحرکی

کارآفرینان موفق، هیچ‌گاه بدون فعالیت نمی‌مانند. آنها تحمل سکون و درجا زدن در منطقه‌ی امن خود را ندارند. آنها دائما در حال پیگیری یک فعالیت جدید هستند. افراد موفق به‌ندرت بی‌حوصله می‌شوند؛ چون همیشه در حال کشف موضوع جدیدی هستند.

بی‌انگیزگی و تنبلی باعث می‌شوند شما بی‌حرکت و غیرفعال بمانید. کارآفرینان موفق می‌دانند که زمان، باارزش‌ترین منبع آنها است؛ چرا که تکرارشدنی نیست. از نظر آنها، زندگی کوتاه‌تر از آن است که به بی‌تحرکی یا خانه‌نشین شدن بگذرد. رهبران واقعی روی کارهایی که قادر به انجامشان هستند، تمرکز می‌کنند و می‌دانند قدم بعدی آنها چه خواهد بود.

lazy employee

۲. متوسط بودن

کارآفرینان موفق هیچ‌گاه تن به عادی بودن نمی‌دهند. آنها همواره در حال کسب دستاوردی جدید هستند. به‌عبارت ساده‌تر، در حد وسط ماندن برای آنها قابل قبول نیست. افراد موفق، یک زندگی روزمره نمی‌خواهند؛ آنها از یکنواختی عبور می‌کنند و همواره دیدی نو و جذاب به مسائل دارند. در واقع آنها همیشه تغییراتی در روال روزمره‌ی خود ایجاد می‌کنند. حتی تغییرات کوچک می‌توانند ذهن را به فعالیت وادار کنند و خلاقیت را تحریک کنند. افراد موفق همیشه به‌دنبال راه‌هایی برای پشت سر گذاشتن امور ملال‌آور و تکراری زندگی هستند. آنها به عبور از مرزها فکر می‌کنند و ذهنیتی انعطاف‌پذیر برای انجام این کار دارند. آنها به تصمیم‌های دشوار، سخت‌کوشی برای عبور از بی‌انگیزگی و دست یافتن به رویاهایشان تمایل دارند.

۳. بدبینی مداوم

افرادی که روی دستیابی به موفقیت متمرکز هستند، وقت خود را صرف شکایت کردن نمی‌کنند؛ آنها تحمل ناله و منفی‌گرایی دیگران را نیز ندارند. کارآفرینان موفق از منفی‌گرایی دوری می‌کنند؛ چرا که می‌دانند این کار در طولانی مدت باعث عقب نگاه داشتن آنها می‌شود. شکایت کردن هیچ جنبه‌ی مثبت و مفیدی ندارد.

افرادی موفق، وقت خود را صرف شکایت کردن نمی‌کنند

غرولند کردن، کار بی‌فایده‌ای است و تا زمانی‌که چاره‌ای برای مشکل پیدا نکنید، مسائلتان حل نخواهند شد. اگر از موردی راضی نیستید، راهی برای تغییر آن پیدا کنید. مسئولیت شرایط پیش آمده را بپذیرید و راه‌حلی برای آن بیابید. منفی‌گرایی تنها باعث می‌شود که زمانتان به هدر رود و جوی سمی به‌وجود بیاید که هیچ‌کدام به نفع شما نیستند.

۴. تسلیم شدن (بدون جنگیدن)

افرادی که سریع تسلیم می‌شوند یا جرات پافشاری روی مسئله‌ای را ندارند، اغلب اوقات خود را باور ندارند. اما کارآفرینان موفق آگاه هستند که نیاز نیست همیشه بااستعدادترین، ثروتمندترین یا باهوش‌ترین فرد بود. ممکن است شما فردی با این ویژگی‌ها باشید و باز هم به هیچ‌کدام از اهدافتان دست نیابید. پشتکار داشتن در اینجا دارای اهمیت است. پشتکار داشتن برای ادامه دادن یک موضوع در مدت طولانی، فرد را قدمی به جلو می‌برد. فرد باید در برابر مشکلات مقاوم بوده و برای دستیابی به اهداف بلند مدت اراده داشته باشد. این مورد، یکی از انتظارات رهبران موفق از خود و دیگران است.

Dishonesty

۵. صداقت نداشتن

افراد موفق، اهمیت یک زندگی صادقانه و اصیل را درک می‌کنند. عدم صداقت باعث می‌شود حقیقت و قضاوت مورد شک قرار بگیرند و درنهایت توانایی تصمیم‌گیری درست را از فرد سلب کنند. در سطح وسیع‌تر، عدم صداقت زنجیره‌ای از سازش‌های کوچک است که در نهایت باعث می‌شوند فرد، ارزش موارد مورد اهمیت برای خود را پایین بیاورد. صدافت داشتن به معنای امتناع از افراد و شرایطی است که کلیت اخلاقی شما را زیر سوال برده یا درصدد کاهش اهمیت ارزش‌هایتان هستند. اگر شما این خدشه‌ی وارد شده به اخلاقیات را بپذیرید، به احترام شخصی و اصول خود نیز ضربه خواهید زد. همکاری با افرادی که از لحاظ شخصیتی و مهارت‌های کاری دچار اشکال هستند، باعث ایجاد این زیان‌ها می‌شود. 

۶. ارتباطات سمی

اگر با افرادی سر‌و‌کار دارید که پرخاشگر یا ایرادگیر هستند و رفتاری خصمانه دارند، انرژی ارزشمند و توان احساسی خود را برای تخریب در اختیار آنها می‌گذارید. افراد موفق هرگز به خود اجازه نمی‌دهند که در روابط سمی وقت تلف کنند. آنها تمرکز خود را روی حل مسائل حفظ می‌کنند. اگر با یک فرد منفی یا سمی رودررو شوند، کنترل شرایط را در دست می‌گیرند، مرزهایی ایجاد می‌کنند، از این افراد فاصله می‌گیرند، مکالمه‌ها را به جهت دیگری هدایت می‌کنند یا به‌راحتی این افراد را نادیده می‌گیرند. افرادی که روی دستیابی به موفقیت تمرکز دارند، می‌دانند که زمان و انرژی برای سرو‌کار داشتن با فرد ایرادگیر را ندارند و خود را در یک چرخه‌ی منفی احساسی غرق نمی‌کنند.

کنترل خشم

۷. اسراف

فردی که وظیفه‌شناس نیست، هیچ‌زمانی به موفقیت نمی‌رسد. دلیل این امر این است که او زمان، پول و انرژی را هدر می‌دهد. دستیابی به موفقیت نیازمند سخت‌کوشی طی مدت زمان طولانی است. فرد موفق فرصتی برای پرداختن به کارهای نامشخص و بی‌فایده ندارد. عادت‌های ناسالم، روند موفقیت را کند می‌کنند و در نهایت باعث استرس می‌شوند. افراد موفق از کارهای بدون قاعده، غیرمعقول و مخرب اجتناب می‌کنند؛ چرا که می‌دانند این عادت‌ها، منابع ارزشمند آنها را نابود می‌کنند.

اوضاع را سروسامان دهید؛ با برنامه باشید و تنها برای مواردی ارزش قائل شوید که از آنها سود می‌برید. اگر عادت‌های سالمی داشته باشید، لیاقت، ذکاوت و انرژی را در خود احساس می‌کنید. از دسته عادت‌های سالم می‌توان به تغذیه‌ی مناسب، خواب کافی و سازماندهی مناسب میان کار و زندگی اشاره کرد.

۸. خودپسندی

اگر از آن دسته افراد هستید که فکر می‌کنند مهمترین فرد دنیا هستند، احتمالا هیچ‌زمانی نمی‌توانید به موفقیت برسید. افراد خودخواه، تاثیر خود را از دست می‌دهند؛ چرا که معتقدند همه‌چیز به آنها ختم می‌شود. افراد موفق، فروتن و روشن‌فکر هستند. آنها می‌دانند که تمرکز باید روی کسب‌وکار، مشتریان و کیفیت محصول باشد.

افراد خودپسند قادر به دیدن معایب خود نیستند

خودپسندی با اعتماد به خود، توانایی‌های خود و تیم تحت رهبری تفاوت دارد. افراد خودپسند قادر به دیدن معایب خود نیستند. آنها در اشتباه هستند چون تصور می‌کنند برتر از دیگران هستند؛ با این‌حال، مایل به تلاش کردن برای تحقق بخشیدن به این باور خود نیستند. کارآفرینانی که اعتماد به نفس دارند و خودباور هستند، به‌صورت خستگی‌ناپذیری برای شناخت کسب‌وکار خود فعالیت می‌کنند؛ به این ترتیب می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرند و درست اقدام کنند. آنها با وجود این توانایی، نقطه‌نظرات دیگران را نیز می‌شنوند و برای آنها اهمیت قائل می‌شوند.

۹. بی‌ثباتی و تردید

چند کارآفرین موفق را می‌شناسید که با ویژگی‌های سردرگم یا دودل شناخته شوند؟ چنین کارآفرین موفقی وجود ندارد. افراد موفق می‌دانند هیچ موردی مانند تردید داشتن باعث از بین رفتن حرفه یا زندگی نمی‌شود. آنها می‌دانند که دودلی باعث شکست در کسب‌و‌کار می‌شود. نمی‌توان برای دستیابی به اهداف، دمدمی مزاج و بی‌ثبات بود. افراد موفق، زمان و تحمل افراد بی‌ثبات در اهداف را ندارند.

7 روش موثر برای غلبه بر ترس

برای رسیدن به موفقیت باید ترس و تردید را کنار گذاشت. باید مسیری را انتخاب و آن را پیگیری کرد. احتمال این‌که در مسیر با شکست و ناکامی رودررو شوید، بالا است. اما افراد موفق از اشتباهات خود درس می‌گیرند، موانع راه را هموار می‌کنند و از پیشروی دست نمی‌کشند.

۱۰. رفتار توام با عصبانیت

احساساتی مانند خشم، کینه و نفرت باعث فلج شدن، از پا درآمدن و سمی شدن محیط کاری می‌شوند. این احساسات در دوره‌هایی برای هر فردی به‌وجود می‌آید؛ اما افراد موفق، انرژی ناشی از خشم خود را روی حل یک مشکل متمرکز می‌کنند. اگر احساس عصبانیت یا رنجش کنند، به‌دنبال یافتن راهی برای بهبود این موقعیت مشغول می‌شوند. افراد موفق، نهایت تلاش خود را می‌کنند تا خشم خود را روی دیگران تخلیه نکنند. هیچ‌کسی دوست ندارد در معرض خشم دیگری قرار بگیرد. هیچ‌کس نمی‌خواهد بار خشم و رنجش دیگری را بر دوش خود حمل کند. افراد موفق از خود انتظار بالاتری نسبت به سایرین دارند و این‌گونه رفتار را از افراد در اطراف خود نمی‌پذیرند.

منبع entrepreneur

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده
تبلیغات

بیشتر بخوانید