ژاپن دیسپلی نمایشگری با تراکم ۱۰۰۱ پیکسل بر اینچ مخصوص هدست‌ واقعیت مجازی می‌سازد

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ژاپن دیسپلی (JDI) طرح‌ ویژه‌ای برای تولید نمایشگر مخصوص واقعیت مجازی دارد که تراکم ۱۰۰۱ پیکسل بر اینچ دارند.
تبلیغات

پروژه جدیدی که ژاپن دیسپلی (JDI) برای انجام روی نمایشگرهای LCD به پیش می‌برد، به‌طور حتم کیفیت نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی را نسبت به قبل تا حد زیادی افزایش خواهد داد. JDI که سهام اصلی آن در دستان سونی، هیتاچی و توشیبا است، در حال تولید نمایشگری ۳.۲۵ اینچی با تراکم ۱۰۰۱ پیکسل بر اینچ است. این نمایشگر احتمالا دارای نرخ تأخیر کمتر و مصرف انرژی کمی است. طبق گفته JDI، این نمایشگر عناصر کلیدی مورد نیاز برای باز کردن ویدیوهای با رزولوشن بالا را در اختیار دارد.

فناوری استفاده‌شده در پنل جدید ژاپن دیسپلی، اقتباسی از پنل‌ OLED است و بسیاری از مشکلات موجود در هدست‌های واقعیت مجازی موجود در بازار مانند تصویری با پیکسل‌های درشت و بی‌کیفیت را ندارد. سال گذشته JDI خبر از تولید پنل LCD با تراکم ۸۰۳ پیکسل بر اینچ (ppi) داد و حالا در سال ۲۰۱۸، قصد عرضه یک نمایشگر خارق‌العاده ۱۰۰۱ پیکسل بر دارد.

برای آنکه متوجه شوید که تعداد بیشتر پیکسل در یک نمایشگر چه تأثیری بر کیفیت تصویر بازتاب‌شده بر چشمان ما خواهد داشت، تصویر زیر را ببینید:

japan display

فناوری جدید زمان پاسخ دهی را از ۴.۵ به ۲.۲ میکروثانیه کاهش می‌دهد. همچنین می‌توانیم تجدیدپذیری ۱۲۰ هرتز را در نمایشگر جدید ژاپن دیسپلی انتظار داشته باشیم؛ نرخی که میزان تأخیر زمان سیستم پاسخ‌دهی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

پلی استیشن وی‌آر (PS VR) اکنون رهبر هدست‌های واقعیت مجازی در بازار است. هدست سونی از سایر رقبا همانند اچ‌تی‌سی وایو و آکیولس ریفت آمار فروش بالاتری دارد و حدود ۵۰ درصد از بازار را در اختیار دارد. قطعا عدم وابستگی PS VR به کامپیوتر و کارت گرافیک مجزا، یکی از دلایل فروش چشمگیر این محصول نسبت به دیگر گزینه‌های موجود در بازار است. ممکن است با تولید نمایشگر جدید ژاپن دیسپلی و استفاده از آن در نسل جدید پلی استیشن وی‌آر، شاهد یک جهش قابل توجه در عرصه واقعیت مجازی باشیم.

نظر شما در مورد نمایشگر جدید ژاپن دیسپلی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات