کدام سریع تر است؟ مرسدس بنز AMG C43 یا کیا استینگر GT

دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کانال یوتیوب اتوتاپ NL در ویدئویی تازه به مقایسه‌ی شتاب‌گیری مرسدس بنز AMG C43 و کیا استینگر GT پرداخته است.
تبلیغات

شاید تا چند سال پیش هیچ کس باور نمی‌کرد که نام کیا بتواند در مقایسه با مرسدس بنز قرار گیرد. اما حالا در سال ۲۰۱۸ میلادی و با توجه به پیشرفت‌های اخیر کره‌ای‌ها در صنعت خودروسازی، این اتفاق افتاده است. کیا استینگر با توجه به ویژگی‌های فنی و ظاهری خود توانسته جا پای بزرگان بگذارد و خود را به عنوان یک محصول با کیفیت و جذاب مطرح کند. به همین دلیل، دست‌اندکاران کانال یوتیوب AutoTopNL در تازه‌ترین ویدئوی خود به مقایسه‌ی شتاب‌گیری مرسدس AMG C43 و کیا استینگر GT پرداخته‌اند. شتاب‌گیری هر دو خودرو تا رسیدن به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ادامه می‌یابد و البته نتیجه‌ی حاصل کمی شوکه کننده است.

مرسدس amg c43

هر دو خودرو به پیشرانه‌ی شش سیلندر با دوتوربوشارژر مجهز هستند. پیشرانه‌ی ۳.۳ لیتری استینگر قادر به تولید ۳۶۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۵۱۰ نیوتن متر است، درحالی‌که مرسدس AMG C43 از پیشرانه‌ای ۳ لیتری با قدرت ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۲۱ نیوتن متر بهره‌ می‌برد. مشخصات فنی خودروها فاصله‌ی زیادی با یکدیگر ندارند و اگرچه به عنوان رقبای رسمی یکدیگر شناخته نمی‌شوند، اما قادرند رقابتی تنگاتنگ داشته باشند. تنها تفاوتی که احتمالا استینگر موجود در ویدئو با مرسدس بنز دارد، عدم بهره‌مندی از سیستم تمام چرخ محرک است. این سیستم  با فناوری 4Matic مرسدس بنز، به‌طور استاندارد در AMG C43 عرضه می‌شود.

کیا استینگر GT

تفاوت دیگر این دو خودرو قیمت آن‌هاست. قیمت استینگر GT از ۳۸,۳۵۰ دلار برای مدل دیفرانسیل عقب آغاز می‌شود و در صورت سفارش مدل تمام چرخ محرک قیمت آن به بیش از ۴۱ هزار دلار می‌رسد که در مقایسه با مرسدس AMG C43 حدود ۱۰ هزار دلار ارزان‌تر است. البته با سفارش آپشن‌های مختلف برای استینگر GT، قیمت آن می‌تواند به بیش از ۵۰,۰۰۰ دلار افزایش یابد.

مرسدس amg c43

در ویدئوی زیر ابتدا شاهد نمای دوربین از کیلومتر شمار دو خودرو هستیم که شتاب‌گیری هر دو را از حالت سکون تا رسیدن به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت به تصویر می‌کشد. با مقایسه‌ی کیلومترشمارها مشخص می‌شود که مرسدس AMG C43 به وضوح سریع‌تر از استینگر GT به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، اما تفاوت شتاب دو خودرو زیاد نیست و بیش‌تری فاصله‌ی اعداد کیلومترشمارها حدود ۱۰ کیلومتر بر ساعت است. در اکثر مواقع استینگر تنها ۳ تا ۴ کیلومتر بر ساعت از مرسدس عقب است و این خود گواهی بر عملکرد فوق‌العاده‌ی این خودروی کره‌ای است و احتمالا در شرایط کنترل شده استینگر می‌تواند عقب‌افتادگی‌های خود را جبران کند.

دانلود با کیفیت 1080p / 720p

با بررسی عملکرد دو خودرو، تشخیص برنده بسیار دشوار است. بدون شک برند AMG از لحاظ جایگاه بسیار بالاتر از کیا قرار دارد و با توجه به قیمت C43 ویژگی‌های استاندارد بیش‌تری نسبت به استینگر دارد. با این حال اگر ملاک مقایسه را تنها بر اساس عملکرد و قیمت قرار دهیم، بدون شک استینگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند رقیبی قدرتمند برای خودروهای رده بالا باشد. خصوصا به این دلیل که بدنه‌ی بزرگ‌تری نسبت به مرسدس کلاس C دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات