۴ شرکت برتر کره جنوبی هزینه‌ چندانی صرف تحقیق و توسعه نکرده‌اند

یک‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
چهار شرکت مطرح کره‌ای با وجود صرف هزینه ناچیز در بخش تحقیق و توسعه، افزایش سود دارند.
تبلیغات

چهار برند معروف سامسونگ الکترونیکس، ال‌جی الکترونیکس، اس‌کی هاینیکس و هیوندا موتور، به‌عنوان مطرح‌ترین و برترین گروه‌های تولیدی در کره‌ی جنوبی شناخته می‌شوند. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این شرکت‌ها برخلاف افزایش سود ۸۰ درصدی خود، تنها ۱۰ درصد از سرمایه‌ی خود را صرف واحد تحقیق و توسعه (R&D) کرده‌اند. بر این اساس، این‌طور استنباط می‌شود که این شرکت‌ها با وجود پیشرفت خود در عرصه‌ی فروش به دنبال ارتقاء و پیشرفت محصولات خود نبوده‌اند.

۴ شرکت برتر کره جنوبی

با توجه به گزارش خدمات نظارتی مالی (FSS) در تاریخ ۳ آوریل، مجموع هزینه‌ای که برای بخش تحقیق و توسعه توسط شرکت‌های اصلی چهار گروه تجاری پیشرو، سامسونگ الکترونیکس، هیوندای موتور، اس‌کی هاینیکس و ال‌جی الکترونیکس، صورت گرفته است، معادل ۲۴.۴۶ میلیارد دلار است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۱.۶ درصدی دارد.

در این میان، سرمایه‌گذاری شرکت سامسونگ در بخش R&D رقمی معادل ۱۵.۹۱ میلیارد دلار بوده که عمده‌ی آن صرف محصولاتی چون تلویزیون و نیمه‌هادی‌ها شده است. این رقم نسبت به مقدار مشابه آن در سال قبل ۱۳.۶ درصد افزایش دارد. در ۱۹ پروژه مربوط به تحقیق و توسعه‌ی شرکت سامسونگ در سال گذشته، ۱۲ پروژه به تلویزیون‌ها و نمایشگرها، ۷ پروژه مربوط به نیمه‌رساناها و یک پروژه به جاروبرقی اختصاص داشت.

شرکت دیگر، هیوندا موتور است که سرمایه‌گذاری خود را در بخش تحقیق و توسعه به ۲.۳۷ میلیارد دلار رسانده که با افزایش ۵.۹ درصدی نسبت به سال قبل همراه است. عمده‌ی موضوعات مورد تمرکز هیوندا موتور در R&D، فناوری خودروهای خودران و سازگار با محیط زیست است. از این‌رو این شرکت در خصوص مواردی چون تحلیل سیگنال تله‌ماتیک و سیستم ISG در زمینه‌ی بهینه‌سازی باتری‌ها به تحقیق و توسعه پرداخته است.

اس‌کی هاینیکس ۲.۳۶ میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه‌ی خود کرده است که این رقم نشان از افزایش رشد ۲.۴۹ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. این شرکت عمدتا بر امنیت فناوری‌های NAND flash تمرکز دارد.

ال‌جی اکترونیکس هم سرمایه‌گذاری خود را در بخش تحقیق و توسعه به رقم ۳.۸۲ میلیارد دلار رسانده که نسبت به سال قبل ۳.۹ درصد رشد داشته است. این شرکت پروژه‌های تحقیق و توسعه‌ی خود را به مواردی شامل توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با تلویزیون، ماشین‌ لباسشویی، جاروبرقی و اجزای خودروهای خودران اختصاص داده است.

با این حال، کارشناسان بازار می‌گویند این شرکت‌ها در سرمایه‌گذاری‌های مربوط به تحقیق و توسعه در مقایسه با رشد فروش و سود عملیاتی سال گذشته بسیار غیر فعال عمل کرده‌اند. به‌طور خاص، سود عملیاتی شرکت‌های سامسونگ الکترونیکس، اس‌کی هاینیکس و ال‌جی الکترونیکس به ترتیب با رشد ۸۳.۵، ۳۱۸.۸ و ۸۴.۵ درصدی همراه بود؛ درحالی‌که سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها در زمینه‌ی تحقیق و توسعه به‌مراتب کم‌تر از این میزان رشد است؛ به‌طوری که نسبت فروش به سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه برای شرکت سامسونگ افت ۷.۳ درصدی در سال ۲۰۱۶ و افت ۷ درصدی در سال ۲۰۱۷ دارد. در مورد شرکت اس‌کی هاینیکس این نسبت از ۱۲.۲ درصد به ۸.۳ درصد و در شرکت ال‌جی الکترونیکس از ۷ درصد به ۶.۶ درصد رسیده است.

در این میان، هیوندا موتور تنها شرکتی بود که رنسبت به رشد فروش و سود عملیاتی، افزایش سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه دارد؛ به‌طوری که سود عملیاتی این شرکت کاهش ۱۱.۹ درصدی داشته ولی سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه‌ی آن ۵.۹ درصد افزایش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات