سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری مایکروسافت در حوزه اینترنت اشیا

شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر طبق اعلام مایکروسافت، این شرکت قصد دارد در ۴ سال آینده، ۵ میلیارد دلار در حوزه‌ی اینترنت اشیا سرمایه‌گذاری کند.
تبلیغات

پس از اینکه هفته‌ی گذشته، مایکروسافت از خروج تری مایرسون، سرپرست بخش ویندوز، از این شرکت خبر داد، دگرگونی‌های اساسی در ساختار مدیریتی ردموندی‌ها صورت گرفت که به‌ دنبال آن، نامِ برخی بخش‌ها با تغییر روبه‌رو شد. به‌دنبال تغییرات اعمال‌شده، به‌تازگی مایکروسافت اعلام کرده است که طی ۴ سال آینده، سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری در حوزه‌ی اینترنت اشیاء انجام خواهد داد. ردموندی‌ها هدف از این سرمایه‌گذاری را کاهش اتکا به سیستم‌عامل ویندوز و تمرکز بر سرویس‌ها و دستگاه‌های «ابر هوشمند و لبه‌ی هوشمند» عنوان کرده‌اند. با توجه به این اتفاق، ب ه‌نظر می‌رسد که مایکروسافت رویکردی جدی‌ در این زمینه اتخاذ کرده است و قصد دارد آینده‌ی خود را بر پایه‌ی اینترنت‌ اشیاء و فناوری‌های مربوط به آن بنیان بگذارد؛ به‌خصوص سرویس‌های ابرمحوری مانند مایکروسافت آژور.

اینترنت اشیا / iot

در مطلبی که مایکروسافت در خصوص این سرمایه‌گذاری منتشر کرد، جولیا وایت، نایب رئیس بخش مایکروسافت آژور، نوشت:

با ورود اینترنت اشیاء به حوزه‌های کلاد، سیستم‌عامل و دستگاه‌ها، ما به‌طور منحصربه‌فردی در مسیر ساده‌سازی اینترنت اشیاء برای مشتریان، فارغ از میزان‌، تجربه و تخصص فنی‌، بودجه‌ و صنعت یا شاخصه‌های دیگر، توانایی ساخت راه‌کارهای قابل اعتماد و همواره متصلی را پیدا خواهیم کرد که سعی در بهبود تجربه‌ی مشتریان و کسب‌و‌کارها دارد؛ این موضوع برای زندگی روزانه‌ی مردم در سراسر جهان نیز صدق می‌کند. سرمایه‌گذاری‌ که ما امروز از آن رونمایی می‌کنیم، از درک نیازهای مشتریان فعلی و آینده توسط ما اطمینان حاصل می‌کند.

اکنون مایکروسافت برخی از سرویس‌های خود را که بر مبنای اینترنت اشیاء توسعه‌ یافته‌اند، به مشتریانش پیشنهاد می‌دهد؛ برای نمونه می‌توان به سیستم‌عامل، خدمات ابری برای کنترل و ایمن‌سازی دستگاه‌ها، تجزیه‌ و تحلیل‌های پیشرفته برای رسیدن به بینش و اپلیکیشن‌های تجاری در راستای اتخاذ تصمیمات هوشمندانه اشاره کرد. به‌ نظر می‌رسد که مایکروسافت با انجامِ این کار، قصد دارد در آینده‌ی نزدیک، تجربه‌ی یکپارچه‌ای از محصولات خوددر قالب دستگاه‌ها و سرویس‌های مختلف به کاربران ارائه کند.

با این حال نکته‌ی مشخص، سرمایه‌گذاری عظیم مایکروسافت روی آینده اینترنت اشیا است. جولیا وایت در ادامه‌ی این مطلب آورده است:

افزایش سرمایه‌گذاری از نوآوری‌های پیوسته در فناوری‌ها و پلتفرم‌هایمان پشتیبانی می‌کند؛ این موضوع برای برنامه‌هایمان نیز صدق می‌کند. ما به تحقیق و توسعه در زمینه‌های کلیدی، مانند ایمن‌سازی اینترنت اشیاء، ساخت ابزار‌های توسعه و خدمات هوشمند برای اینترنت اشیاء و لبه هوشمند ادامه خواهیم داد؛ با این سرمایه‌گذاری، اکوسیستم شرکای خود را نیز رشد می‌دهیم. [از این پس] مشتریان و شرکا می‌توانند انتظار محصولات و خدمات جدیدی داشته باشند که منابع و برنامه‌‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات