آمار تولید فصلی جنرال موتورز، جایگزین آمار ماهیانه می‌شود

شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پیرو تصمیم شرکت تسلا مبنی بر انتشار آمار فروش فصلی؛ جنرال موتورز هم قصد دارد در آینده به همین طریق عمل کند.
تبلیغات

اخیرا شرکت تسلا تصمیماتی مبنی بر ارائه آمار فروش خود در هر سه ماه گرفته است. پیش از آن، خودروساز آمریکایی این اعداد و ارقام را به‌صورت دلخواه و زمانی که به نظر کارشناسان این شرکت،‌ شرایط مناسب بود، منتشر می‌کرد. در بازار ایالات متحده این گزارش‌ها معمولا به‌صورت ماهانه منتشر می‌شود و این موضوع به گونه‌ای عرف بازار است؛ اما انتشار آمار فروش در هر فصل با این اصل در تضاد است و می‌تواند کل بازار این منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.

در اقدامی تعجب‌آور، جنرال موتورز رسما اعلام کرد قرار نیست آمار فروش تولیدات خود در ایالات متحده را به‌صورت ماهانه گزارش کند و به‌جای آن، گزارش آمار فصلی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در همین راستا، خبرگزاری دیترویت با مایکل کربز، کارشناس تجزیه و تحلیل صنعت خودرو، گفتگو کرده است. او تصور می‌کند که شرکت‌هایی چون جنرال موتورز و تسلا با واکنش‌هایی مبنی بر عدم شفاف‌سازی کافی مواجه‌ شده‌اند و همین امر سبب این تصمیم‌گیری شده است. به احتمال زیاد تسلا هم به همین دلیل برنامه‌ی خود را تغییر داده است. اما سؤال اینجا است که آیا سایر شرکت‌های خودروسازی هم از این قاعده پیروی خواهند کرد. کربز حدس می‌زند که در آینده این اتفاق خواهد افتاد.

ناوگان خودروهای خودران جنرال موتورز

به این ترتیب زمان‌بندی وب‌سایت‌هایی مثل InsideEV هم در این زمینه تغییر خواهد کرد و طبق برنامه‌ی آماری شرکت‌های خودروسازی تنظیم می‌شود. شاید اقدام جنرال موتورز به این معنی باشد که در آینده خبری از گزارش فروش ماهانه‌ی خودروهای پلاگین هیبریدی در این وب‌سایت نخواهد بود که این امر برای مخاطبین دیرینه این سایت که اطلاعات مربوطه را مطالعه می‌کردند، خوشایند نیست. در نشر رسمی این خبر، جنرال موتورز اعلام کرده است که آمار فروش محصولات خود را در سه ماه دوم سال ۲۰۱۸ و روز ۱۲ تیرماه امسال منتشر می‌کند. در ادامه آمار سه‌ماهه‌ی سوم و چهارم هم در روز‌های ۱۰ مهرماه و ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۷ گزارش خواهد شد. کرت مک‌نیل، معاون بخش فروش جنرال موتورز، معتقد است در زمان محدود ۳۰ روز، نمی‌توان روند فروش واقعی محصولات را در چنین بازار پرنوسان و پررقابتی، تفکیک کرد. او می‌گوید گزارش آمار فصلی با اهداف جنرال موتورز سازگاری بیشتری دارد و کیفیت داده‌های این نوع گزارش، باعث می‌شود که روند کسب‌وکار بهتر درک شود. در صنعت خودروسازی، آمار فروش ماهانه در معرض مسائلی است که آن را نسبت به آمار سه‌ماهه بسیار متغیر می‌کند. عواملی مثل روند عرضه محصول، آب و هوا و سایر فاکتورهای فصلی، تعداد روزهای فروش و فعالیت‌های انگیزشی نظیر جلسات و کنفرانس‌ها بر این مسئله تأثیر می‌گذارند.

البته در مجموع، شفاف‌سازی قوی جنرال موتورز در این حوزه، فروش عوامل زیرمجموعه، اطلاعات مختلط ناوگانی و فهرست دارایی‌ها دستخوش تغییر نخواهد شد و این شرکت در آینده هم از اطلاعات تخمینی شبکه بزرگ جی. دی. پاور موسوم به PIN به‌منظور پی بردن به قیمت مناسب برای عوامل فروش و متوسط هزینه‌های معاملات استفاده خواهد کرد. بد نیست بدانید که آمار فروش ماه مارس ۲۰۱۸ این شرکت چند روز پیش اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات