خدمات اشتراکی و اجاره ماهانه بی ام و، در امریکا راه اندازی شد

جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
پس از پیوستن شرکت‌های بزرگی نظیر پورشه، آئودی و کادیلاک به ارائه خدمات اشتراک خودرو، بی‌ام‌و نیز با فراهم کردن سرویس جدیدی در این زمینه فعال شد.
تبلیغات

بی‌ام‌و آخرین خودروسازی است که با ارائه خدمات اشتراکی برای محصولات تولیدی خود به جای فروش آن‌ها به شیوه سنتی، تغییر رویکرد می‌دهد. این برنامه با نام Access by BMW در حال حاضر در نشوایل ایالت تنسی آمریکا قابل دسترسی است.

در این طرح دو مرحله برای خدمات ارائه شده وجود دارد. طرح رویایی (افسانه: Legend) با هزینه ۲ هزار دلار در ماه ارائه می‌شود و در آن دسترسی به خودروهای بی‌ام‌و 530e ایکس‌درایو، 540i، بی‌ام‌و X5 ایکس‌درایو، کوپه 440i، مدل کانورتیبل 440i و بی‌ام‌و M2 برای مشتریان فراهم می‌شود. همچنین طرح بی‌ام‌و M نیز با پرداخت ۳۷۰۰ دلار در ماه شامل استفاده از خودروهای M5، X6 M، X6 M و مدل روباز بی‌ام‌و M4 خواهد شد.

BMW / خدمات اشتراک خودروی بی‌ام‌و

هنگام ثبت‌نام، مشتریان باید هزینه عضویت ۵۷۵ دلاری را پرداخت کنند و حداقل یک تعهد ۳۲ روزه نیز وجود دارد. بی‌ام‌و مسئولیت بیمه، تعمیر و نگهداری این خودروها را بر عهده دارد. هر وسیله نقلیه‌ای قبل از تحویل به مشتری جدید، بررسی و تمیز می‌شود و آخرین تعمیرات لازم روی آن صورت می‌گیرد. تمام مدل‌ها با مخزن پر بنزین عرضه می‌شوند و کاربران مسئولیت استفاده بعدی از بنزین را بر عهده دارند. مشتریان می‌توانند ماه به ماه نیز طرح مورد استفاده خود را تغییر دهند. اگر مشتریان اواسط استفاده از طرح علاقه‌ای به ادامه نداشته باشند، امکان توقف و لغو اشتراک با پرداخت هزینه ۲۰۰ دلاری ممکن است. 

BMW X5M/X6M / شاسی‌بلند بی‌ام‌و X5/X6

از آن‌جا که این برنامه تنها به منطقه‌ی نشوایل محدود می‌شود، بی‌ام‌و می‌تواند وسیله نقلیه مختلفی را طی چند ساعت به یک مشتری بدهد؛ البته در این شرایط مدل انتخابی محدود خواهد بود. هرچند که بی‌ام‌و استفاده از خودرو را مشروط به اطلاع قبلی می‌داند و باید کاربر چند روز قبل از آغاز طرح، خودروی انتخابی را به شرکت اعلام کند. کاربران می‌توانند به مدت یک ماه و تا ۳،۲۱۹ کیلومتر با خودروهای بی‌ام‌و رانندگی کنند و اگر در طول ماه نتوانند این مقدار را طی کنند، مقدار باقیمانده به ماه بعدی اضافه خواهد شد. اگر مشتریان از محدوده تعیین شده فراتر رانندگی کنند، هزینه‌ی ۵۰ سنتی به ازای هر مایل دریافت می‌شود. طبق گفته‌ی مسئولان بی‌ام‌و، این سرویس طی ماه‌های آینده در مناطق دیگری از ایالت‌های آمریکا نیز ارائه خواهد شد.

پورشه پانامرا / Porsche Panamera

پورشه نیز  سرویس بسیار مشابهی به نام پاسپورت (Passport) را آزمایش می‌کند که هنوز هم به مشتریان در مناطق شهری ایالت‌های آتلانتا و جرجیا محدود می‌شود. با پرداخت ۲۰۰۰ دلار در ماه، مشتریان به هشت مدل خودروی پورشه دسترسی دارند، که از جمله می‌توان به پورشه کاین، باکستر، 718 کیمن S و پورشه ماکان S 718 اشاره کرد. همچنین با پرداخت ۳۰۰۰ دلار در ماه می‌توان از ۲۲ خودروی تولیدی این شرکت مانند پورشه 911 کاررا S، پورشه پانامرا 4S، پورشه کاین S ای-هیبرید و پورشه ماکان GTS استفاده کرد. 

Cadillac Escalade

کادیلاک هم مانند سایر خودروسازان آمریکایی برنامه مشابهی را در منطقه شهری نیویورک دنبال می‌کند. با پرداخت ۱۵۰۰ دلار در هر ماه، کاربر به هر کدام از مدل‌های موجود این شرکت دسترسی پیدا می‌کند؛ از جمله این مدل‌ها می‌توان به انواع نسخه‌های سری V اشاره کرد.

حتی لینکلن نیز نسخه شخصی خود را از این خدمات ارائه می‌دهد؛ نسخه پیشنهادی این شرکت باعث می‌شود که از این طریق امنیت فرودگاه‌ها راحت‌تر شود. آئودی هم طی سال‌های اخیر در شهرهای سانفرانسیسکو، لندن، مونیخ، هنگ‌کنگ و سنگاپور از این خدمات برای مشتریان خود استفاده می‌کند. 

lincoln continental/ لینکلن کنتیننتال

تغییرات سریعی در دنیای اطراف ما رقم می‌خورد و شرکت‌های خودروسازی بزرگ نیز معمولا خود را با این تغییرات وفق می‌دهند. طی سال‌های اخیر، میزان درآمد قشر پایین جوامع کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است و همین مسئله باعث شده تا نتوانند از خدمات حمل‌ونقل شخصی بهره‌مند شوند. این موضوع باعث ایجاد خدمات اشتراک توسط شرکت‌های خودروسازی شد و به عنوان نقطه عطفی برای خدمات حمل‌ونقل مطرح است. تمایل افراد به مالکیت شخصی کاهش چشم‌گیری یافته است و از طرف دیگر کیفیت خدمات ارائه شده نیز روز‌به‌روز افزایش می‌یابد. در نتیجه شرکت‌های خودروسازی می‌بینند که باید روش‌های جدیدی را جایگزین روش‌های سنتی فروش خودرو کنند. 

در ایران نیز موسسات زیادی با عنوان کرایه اتومبیل وجود دارند که خدمات متنوعی به مشتریان ارائه می‌کنند. اگرچه این کیفیت هیچ‌گاه به پای مدل‌های مشابه خارجی نمی‌رسد، اما می‌تواند نخستین گام برای آینده‌ باشد. در این میان شرکت‌های خودروسازی نیز می‌توانند با چرخشی مهم، زمینه را برای بهره‌مندی عموم از خدمات حمل‌ونقل آماده کنند. همچنین با بهبود کیفیت خودروها و استفاده از خودروهای لوکس، می‌توان این عرصه را به صنعتی پول‌ساز تبدیل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات