اپل رسما خط تولید روتر ایرپورت را متوقف کرد

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر طبق اعلام رسمی اپل، تجارتِ روتر بی‌سیم این شرکت از این به بعد ادامه نخواهد داشت و تولید محصولات ایرپورت متوقف خواهد شد.
تبلیغات

اپل رسماً ادامه‌ی تولید روترهای بی‌سیم ایرپورت اکسپرس، ایرپورت اکستریم و هر دو مدل ایرپورت تایم کپسول را متوقف خواهد کرد. این شرکت در قالب بیانیه‌ای، درباره‌ی این تصمیم چنین گفته است:

ما به ادامه‌ی تولید محصولات ایرپورتِ اپل خاتمه خواهیم داد. این دستگاه‌ها از طریق وب‌سایت، خرده‌فروشی‌ها و فروشنده‌های مجاز اپل تا زمان اتمام موجودی، قابل خرید هستند.

این خبر برای طرفداران روتر اپل ناامیدکننده است؛ اما گرفتن چنین تصمیمی امری اجتناب‌ناپذیر و قابل پیش‌بینی بود. در نوامبر سال ۲۰۱۶، بلومبرگ گزارشی منتشر کرد که از منحل‌ شدن تیمِ سازنده‌ی روتر ایرپورت خبر می‌داد؛ همچنین خرده‌فروشی‌های این شرکت از ماه ژانویه، شروع به فروش روترهای بی‌سیم تولیدکنندگان شخص‌ ثالثی همچون لینک‌سیس کردند.

در آن زمان، شرکت واقع در کوپرتینو نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و توقف فعالیت بخش مربوط به روتر ایرپورت را رد کرد و فروش روترهای تولیدکننده‌های شخص‌ ثالث را تنها ارائه‌ی راهکاری از سوی این شرکت برای خانه‌های بزرگ‌تر عنوان کرد.

مردم عاشق محصولاتِ ایرپورتِ هستند و ما نیز به فروش آن‌ها ادامه خواهیم داد. اتصال موضوع مهمی برای خانه‌ها است؛ بنابراین برای خانه‌های بزرگ‌تر گزینه‌ی دیگری در دسترس قرار دادیم که با نیاز یادشده تناسب دارند.

با این وجود، مشخص نیست که چرا اپل، این تصمیم را زودتر نگرفته است. اپل و فروشندگان شخص‌ ثالث تا زمان اتمام موجودی، همچنان به فروش ایرپورت اکسپرس، ایرپورت اکستریم و ایرپورت تایم کپسول ادامه خواهند داد.

با وجود اعلام رسمی اپل، قیمت این دستگاه‌ها هیچگونه کاهشی به خود ندیده‌ است و برای محصولات فوق باید به ترتیب ۹۹، ۱۹۹ و ۲۹۹ دلار پرداخت کرد؛ البته قیمت نسخه‌ی ۳ ترابایتی تایم کپسول ۳۹۹ دلار است.

اپل ایرپورت

مشتریان می‌توانند انتظار پشتیبانی چندساله از این محصولات داشته باشند؛ اما باید این موضوع را در نظر بگیرند که نسخه‌ی جدیدی از آن‌ها وارد بازار نخواهد شد و این پشتیبانی نیز بالاخره به پایان خواهد رسید. با این حال، اپل همواره فرصت ورود دوباره به این حوزه خواهد داشت.

 قیمت بالای این دستگاه‌ها و اعمال‌ نشدنِ اصلاحات سخت‌افزاری به آن‌ها، در سال‌ها اخیر باعث جا ماندن این بخش شد؛ ولی ارائه‌ی برخی ویژگی‌های خاص و برتر، این روترها را نسبت به رقبا در جایگاه قابل‌ توجهی قرار داده بود.

تعامل اپلیکیشن AirPort Utility با بخش وای‌فای در تنظیمات آی‌او‌اس، کنترل و مدیریت روترهای اپل را به‌مراتب آسان‌تر از روترهای رقبا می‌کند. ایرپورت اکسپرس به کاربران این اجازه‌ را می‌دهد تا اصوات را از طریق هر بلندگویی که از ویژگی ایرپلی پشتیبانی می‌کند، پخش کنند؛ همچنین پرینترهای یو‌اس‌بی می‌توانند در سراسر شبکه به اشتراک گذاشته‌ شوند و از طریق رایانه‌های مک مورد استفاده قرار گیرند.

مدل‌ تایم کپسول شامل نسخه‌های ۲ و ۳ ترابایتی است و امکان پشتیبان‌گیری از طریق وای‌فای را برای رایانه‌های مک فراهم می‌آورد؛ علاوه بر آن، توسط مدل اکستریم، می‌توانید این کار را با اتصال حافظه‌ ذخیره‌سازی جانبی به روتر انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات