مایکروسافت تعداد هولولنزهای فروخته شده را اعلام کرد

پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از گذشت دو سال از عرضه‌ی هدست واقعیت ترکیبی هولولنز، مایکروسافت بالأخره تعداد هولولنزهای فروخته شده را اعلام کرد.
تبلیغات

مایکروسافت در مارس سال ۲۰۱۶، هدست واقعیت ترکیبی هولولنز را به تعداد محدود و در ازای دریافت ۳ هزار دلار، در اختیار توسعه‌دهندگان علاقه‌مند قرار داد. حال پس از گذشت بیش از ۲ سال از این اتفاق، امروز مایکروسافت تعداد هولولنز‌های فروخته‌شده خود را از ابتدا تاکنون اعلام کرد.

بی‌شک هولولنز را می‌توان موفق‌ترین دستگاه واقعیت ترکیبی در بازار دانست و با توجه به اپلیکیشن‌های تجاری‌ که برای مهندسان، طراحان، پزشکان و معماران توسعه‌ داده شده است، کارایی مطلوبی را به کاربرانش ارائه می‌کند.

در ابتدا، به‌دلیل هیجان و شور و شوق فراوانی که تیمِ سازنده‌ی هولولنز از خود بروز می‌داد، تصور می‌شد که هدست واقعیت ترکیبی ردموندی‌ها به مؤفقیت بزرگی در زمینه‌ی فروش رسیده است؛ اما مایکروسافت همواره از اعلام آمار و ارقام درباره‌ی فروش این دستگاه سر باز می‌زد.

حال در ویدیویی که امروز توسط اداره‌ی پتنت اروپا منتشر شده، بالأخره تعداد هولولنز‌های فروخته‌شده مشخص شد. برطبق آنچه که در این ویدیو اعلام شد، مایکروسافت در این بازه‌ی ۲ ساله، موفق به فروش ۵۰ هزار دستگاه شده است.

عدد اعلامی با گفته‌های پیشین مایکروسافت مبنی بر فروش هزاران عددی این دستگاه تطابق دارد؛ مایکروسافت در تمام گفته‌هایش از واژه‌ی «هزاران» استفاده می‌کرد و هرگز شاهد به‌کار بردن «صدها هزار» یا «میلیون‌ها عدد» نبودیم.

پیش‌تر نماینده‌ی مایکروسافت در این باره گفته بود:

ما سعی نداریم که صدها هزار یا میلیون‌ها دستگاه به فروش برسانیم. این دستگاه گران است و آمار و ارقامِ مربوط به آن نیز عظیم نیست. بنابراین باوجود سطح فروشی که به‌دست آورده‌ایم، احساس خوشحالی می‌کنیم؛ البته نمی‌توانم درباره‌ی ارقام چیزی به شما بگویم جز اینکه به هزاران عدد محدود می‌شود، نه صدها هزار. با این حال ما راضی هستیم و این تمامِ آن چیزی است که ما خواهانش بودیم.
هولولنز

به عنوان دستگاهی آزمایشی، اعداد اعلام شده قابل قبول است.

چندی پیش مایکروسافت تأیید کرد که آن‌ها روی نسل دوم هدست هولولنز تمرکز کرده‌اند؛ اما هنوز هیچ اطلاعی از اینکه این دستگاه برای چه بازاری هدف‌گذاری شده، در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات