آلفا رومئو 4C با تیونینگ پوگیا ریسینگ معرفی شد

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پوگیا ریسینگ، با تیونینگ کوپه اسپرت آلفا رومئو 4C نمسیس توانسته است قدرت آن را تقریبا به دو برابر برساند که موفقیت بی‌نظیری در زمینه تیونینگ خودرو محسوب می‌شود.
تبلیغات

آلفا رومئو در ابتدای سال جاری اعلام کرد که کوپه 4C نیازی به نسخه‌ی کوادریفوگلیو (Quadrifoglio) ندارد، زیرا در حال حاضر بهترین خودرو در کلاس خود محسوب می‌شود. اما شرکت تیونینگ پوگیا ریسینگ (Pogea Racing) در حال حاضر نشان می‌دهد که روش‌های بسیاری برای ارتقای کوپه مجهز به پیشرانه میانی وجود دارد. انجام تیونینگ خودرو روی آلفا رومئو 4C می‌تواند کوپه ایتالیایی را برای رقابت بهتر با پورشه 718 کیمن و محصول جدید این کلاس، آلپاین A110 آماده‌تر کند.

Alfa Romeo 4C Nemesis / کوپه اسپرت آلفا رومئو 4c نمسیس

پس از معرفی خودروی فراری 488 GTB FPlus کورسا که فقط چند روز پیش با قدرتی بیش‌تر از فراری پیستا (Pista) معرفی شد، اینک تیونر آلمانی الهه انتقام نمسیس (Nemesis) را با تعداد زیادی از قطعات سفارشی ارائه می‌دهد. برای شروع پیشرانه بنزینی ۱.۷۵ لیتری چهار سیلندر در حال حاضر به حجم ۱.۹۵ لیتر افزایش یافته است و علاوه بر آن یک توربوشارژر جدید نیز دریافت می‌کند. مهندسان پوگیا ریسینگ همچنین یک میل‌لنگ آهنگری‌شده جدید، سرسیلندرهای بروزرسانی شده، شاتون‌های آهنگری‌شده همراه با سوپاپ‌های ورودی بزرگ‌تر روی پیشرانه نصب کرده‌اند.

لیست تغییرات با سیستم اگزوز سفارشی مجهز به لوله اگزوز عقب کربنی، جعبه دنده بازطراحی شده و تجهیزات و سیستم‌های الکترونیکی بازسازی‌شده ادامه می‌یابد؛ این تغییرات به منظور اطمینان از هماهنگی تمامی سیستم‌های خودرو با همدیگر برای عملکرد اسپرت انجام شده است. در نتیجه این تغییرات، کوپه محرک عقب آلفا رومئو 4C نمسیس اکنون می‌تواند ۴۷۷ اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار دهد، بنابراین حدود دو برابر قدرت ۲۳۷ اسب بخاری کوپه 4C معمولی تولید می‌کند. در مورد گشتاور نیز این مقدار از ۳۵۰ نیوتن‌متر در مدل معمولی به ۵۳۵ نیوتن‌متر در نسخه تیونینگ‌شده افزایش می‌یابد.

Alfa Romeo 4C Nemesis / کوپه اسپرت آلفا رومئو 4c نمسیس

بدون شک می‌توان گفت که قدرت تازه به دست آمده، تاثیر بسیار مثبتی روی عملکرد کوپه آلفا رومئو 4C نمسیس داشته است؛ چرا که این کوپه اسپرت اکنون تنها به ۳.۶ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. به لطف تیونینگ خودرو، بیشینه سرعت کوپه به ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که واقعا قابل توجه است. این در حالی است که نسخه استاندارد آلفا رومئو 4C برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد و در این فاصله می‌تواند به بیشینه سرعت ۲۵۸ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

علاوه بر ارتقای قسمت‌های مختلف پیشرانه و سیستم محرکه، پوگیا ریسینگ همچنین از کیت آیرودینامیکی با تعداد زیادی قطعات فیبر کربنی همراه با رینگ‌های آلیاژی جدید ۱۸ اینچی در محور جلو و ۱۹ اینچی برای چرخ‌های عقب استفاده می‌کند. "چرم" و "آلکانترا" کلمات کلیدی هستند که می‌توانند برای توصیف فضای داخلی خودروی کوپه آلفا رومئو 4C استفاده شوند، که با تم سیاه و قرمز در فضای بیرونی تکمیل می‌شود.

هنوز جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری خودرو اعلام نشده است؛ اما می‌دانیم که این نسخه تیون شده تنها شامل پنج دستگاه کوپه آلفا رومئو 4C می‌شود، که یکی از آن‌ها نیز قبلا توسط یک مشتری در استرالیا سفارش داده شده است. 

Alfa Romeo 4C Nemesis / کوپه اسپرت آلفا رومئو 4c نمسیس
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات