بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
یکی از مهم‌ترین عواملی که بر سلامت انسان تأثیر می‌گذارد، آب آشامیدنی است. همه‌ی ما روزانه میزان قابل توجهی آب را از طریق آب خوردن، چای، قهوه، غذا و... مصرف می‌کنیم و این مایع حیاتی نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می‌کند.
تبلیغات

تحقیقات متعددی نشان می‌دهند افرادی که از آب سالم استفاده می‌کنند، سلامتی و طول عمر بیشتری دارند. آب آشامیدنی سالم سبب روشنی و شفافیت پوست شده و به عملکرد بهتر اندام بدن کمک می‌کند. قلیایی بودن آب یکی از خواصی است که می‌تواند به سلامتی انسان کمک کرده و در جلوگیری از انواع بیماری‌های سرطانی نقش قابل ملاحظه‌ای را ایفا کند. آب قلیایی در حقیقت آبی است که دارای خواص آنتی اکسیدان بوده و از فرسایش و آسیب رسیدن به سلول‌ها جلوگیری می‌کند. آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید آبی که ما هر روز استفاده می‌کنیم، چه کیفیتی دارد و تا چه میزان از استانداردهای لازم برخوردار است؟!

مضرات نوشیدن آب لوله کشی شهری

حقیقت آن است که آب لوله‌کشی چندان کیفیت مطلوبی ندارد. برای درک علت این امر باید به این مسئله اشاره کرد که تصفیه آب در تصفیه خانه‌های شهری با رویکرد حداقلی انجام می‌شود؛ یعنی تلاش بر آن است تا آب آشامیدنی عرضه شده از حداقل استانداردها برخوردار باشد، اما این موضوع به این معنی نیست که آب لوله‌کشی دارای کیفیت بالا و حتی مطلوب است. آب لوله‌کشی معمولاً دارای املاح زیادی مانند گچ و آهک است که پس از ورود به بدن به ‌تدریج در دیواره‌ی رگ‌ها و سلول‌ها قرار گرفته و به‌ مرور زمان موجب انسداد و اختلال در عملکرد اعضای بدن می‌شوند. این املاح در حالت عادی قابل مشاهده نبوده و هیچ خاصیتی هم برای بدن ندارند. اگر نگاهی به رسوبات دیواره‌ی کتری یا سماور بیندازید، می‌توانید این املاح را مشاهده کنید. اگرچه جوشاندن آب باعث از بین رفتن گچ و آهک و سایر میکروب‌ها می‌شود، اما اینکه بخواهیم همیشه آب مورد نیاز خود را قبل از مصرف بجوشانیم، کاری دشوار و هزینه‌بر است. علاوه بر این، آب لوله‌کشی مسیر بسیار زیادی را در شبکه‌ی لوله‌کشی شهری طی می‌کند تا به منزل ما برسد و در این مسیر بعضی مواد مانند خزه‌ها، جلبک‌ها، انواع باکتری‌ها و اکسید لوله‌های فرسوده با آب همراه شده و آن را آلوده می‌کنند. با این حساب باید گفت که آب لوله‌کشی حتی حداقل استانداردهای لازم را نیز ندارد؛ زیرا در طول مسیری که از تصفیه‌خانه‌ی شهری تا منزل ما طی می‌کند، آلوده به مواد مضر زیادی می‌شود.

رادگستر نوین

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی دارای ساز وکار تصفیه آب چند مرحله‌ای هستند که در انواع مختلف از ۲ تا ۱۱ مرحله‌ای در بازار وجود دارند. در این دستگاه‌ها آب در هر مرحله از یک فیلتر می‌گذرد و فیلترها هر کدام کار ویژه‌ی معینی دارند. فرآیند کلی در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی چند مرحله‌ای به این صورت است که در ابتدا ذرات بزرگ فیزیکی و آلاینده‌هایی با مولکول‌های بزرگ از آب جدا می‌شوند و در مراحل بعد به ترتیب رنگ، بو، آلاینده‌های شیمیایی و باکتری‌ها از بین می‌روند. در بعضی از دستگاه‌ها در مراحل پایانی نیز خواص قلیایی به آبی اضافه می‌شود که در سلامتی انسان تأثیر بسزایی دارد.

 دستگاه تصفیه قلیایی کننده آب

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی انواع مختلفی داشته که با برندهای متنوع توسط شرکت‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند؛ به همین خاطر خرید یک محصول با کیفیت مناسب، کار مشکلی بوده و افراد هنگام انتخاب دچار سردرگمی می‌شوند. یکی از بهترین دستگاه‌های تصفیه آب، دستگاه تصفیه آب آکوا پرو اسمز معکوس (RO) است که توسط کشور تایوان ساخته شده است. این دستگاه جزو قدرتمندترین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی محسوب می‌شود که با قلیایی کردن آب به آن خاصیت آنتی‌اکسیدانی یا ضد سرطانی بخشیده و قادر است همه‌ی آلاینده‌های آب را تا 0.0001 میکرون از بین ببرد. این دستگاه که تحت لیسانس آمریکا قرار دارد، یک مخزن تانک پک ۱۶ لیتری داشته و در ۷ مرحله آب را تصفیه می‌کند. در مرحله‌ی اول یک فیلتر پلی‌پروپیلن شن، ماسه، گل و لای و آلودگی‌های فیزیکی را از آب جدا می‌کند. در مراحل دوم و سوم فیلتر کربن پودری و فیلتر کربن بلاک کلر، ترکیبات شیمیایی و سایر ویژگی‌های نهان آب مانند رنگ، بو و مزه را از بین می‌برند. فیلتر ممبران در مرحله‌ی چهارم کلیه‌ی املاح مضر تا ابعاد 0.001 را از بین برده و مواد مضر مانند رسوبات، نیترات‌ها، نیتریت‌ها، فلزات سنگین و سایر آلودگی‌های میکروبی را از آب جدا می‌کند. در مرحله‌ی پنجم طعم، مزه و بوی آب توسط یک فیلتر خطی بهبود یافته و در مرحله‌ی ششم یک فیلتر مینرال املاح مفید برای بدن مانند کلسیم، منیزیم و... را به آب اضافه می‌کند. در نهایت در مرحله‌ی هفتم یک فیلتر قلیایی قرار دارد که با یونیزه کردن آب نقش مهمی را در کاهش بیماری‌های گوارشی و مشکلات ناشی از قند، چربی و... ایفا می‌کند.

 مشاوره و فروش دستگاه تصفیه آب

برای مشاوره یا خرید دستگاه تصفیه آب نیاز نیست به‌ جای خاصی بروید! در همان خانه‌ی خودتان هم می‌توانید با وصل شدن به اینترنت از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید. یکی از فروشگاه‌های معتبر در این زمینه شرکت رادگستر نوین است که محصولات تصفیه آب آن را می‌توانید در وب سایت این شرکت مشاهده کنید. شرکت راد گستر نوین یکی از اصلی‌ترین واردکننده‌ها و عرضه‌کننده‌ی دستگاه‌های تصفیه آب و هوا در ایران است که با بهره‌گیری از بهترین متخصصان و کارشناسان توانسته نقش مهمی را در عرضه‌ی این دستگاه‌ها در سطح کشور داشته باشد. این شرکت ارائه‌دهنده‌ی سیستم‌های تصفیه اسمز معکوس، RO قلیایی و ORP فرابنفش (UV) بوده که محصولات خود را با گارانتی طلایی یک ساله، خدمات پس از فروش و پشتیبانی بلندمدت عرضه می‌کند. خرید محصولات این شرکت به‌ صورت نقد و اقساط، با قیمت بسیار مناسب امکان‌پذیر بوده و ارسال و نصب هم به ‌صورت رایگان انجام می‌شود. شرکت راد گستر نوین علاوه بر عرضه‌ی دستگاه‌های تصفیه آب قطعات و فیلترهای این دستگاه‌ها را نیز به مشتریان ارائه می‌کند. قبل از خرید دستگاه تصفیه آب می‌توانید با شماره تلفن 77729893-021 تماس حاصل کرده و از مشاوره‌ی کارشناسان شرکت برای انتخاب دستگاه مورد نیاز خود و سفارش آن بهره‌مند شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات