حذف ۸.۳ میلیون ویدیو از یوتیوب در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب برای نخستین‌بار، گزارش‌های اجرایی از دستورالعمل‌های اجتماعی خود را منتشر کرد که بر اساس آن، در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۷، ۸.۳ میلیون ویدیو از این پلتفرم حذف شده‌اند.
تبلیغات

برطبق گزارش یوتیوب از دستورالعمل‌های اجتماعی خود، این پلتفرم در بینِ ماه‌های اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی، ۸.۳ میلیون ویدیو را از بستر خود حذف کرده است. این سرویس اشتراک ویدیو که تحت مالکیت گوگل قرار دارد، سال گذشته پس از افشای این موضوع که ویدیو‌های مزاحم و مشوش‌کننده، با ادعای محتوای مناسب کودکان روی این پلتفرم منتشر شده است، با انتقادهای زیادی روبرو شد.

گوگل در واکنش به این اتفاق اعلام کرده است که از این پس، گزارش‌هایی از دستورالعمل‌های اجتماعی یوتیوب، به‌صورت سه‌ماهه منتشر خواهد شد تا کاربران در جریان حذف محتوای نقض‌کننده‌ی قوانین از این پلتفرم قرار گیرند. در حالی که یوتیوب با این‌کار قصد دارد عدمِ بی‌تفاوتی خود نسبت به این موضوع را نشان دهد؛ اما هنوز شبهات زیادی در اذهان عموم وجود دارد. در ماه مارس میلادی، وب‌سایت وایرد گزارش جدیدی را منتشر کرد که بر اساس آن، ویدیوهایی با محتویات کودک‌آزاری همچنان روی این پلتفرم منتشر می‌شود.

همچنین بر اساس این گزارش، ۶.۷ میلیون از ویدیو‌های یادشده، توسط هوش‌مصنوعی شناسایی‌شده است؛ از این‌رو تنها ۱.۶ میلیون ویدیو توسط نیروی انسانی مورد بررسی قرار گرفته است. گوگل پروسه‌ی تشخیص این‌گونه ویدیو‌ها را توسط هوش‌مصنوعی، لزوماً موضوع بدی نمی‌داند؛ به عقیده‌ی مدیران این پلتفرم، هوش‌مصنوعی می‌تواند در پاسبانی محتوای نشرشده در بستر این سرویس به آن‌ها یاری رساند. در حالی که الگوریتم به کار رفته، اجازه‌ی حذف ویدیوهای را به سیستم می‌دهد؛ اما عموماً، ویدیوهایی که قوانین یوتیوب را نقض می‌کنند، برای بررسی به نیوری انسانی واگذار می‌شود. حذف یا قرار دادن محدوده‌ی سنی برای ویدیوها، همان کاری است که توسط نیروهای انسانی صورت می‌پذیرد.

در ماه دسامبر سال گذشته، یوتیوب اعلام کرد که آن‌ها برای بررسی ویدیو‌های گزارش‌شده، ۱۰ هزار نفر نیروی انسانی را از سراسر گوگل به استخدام در آورده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات