گوگل امکان نصب سیستم‌ عامل ویندوز در کروم‌ بوک‌ را فراهم می‌کند

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
گوگل روی ویژگی جدیدی کار می‌کند که امکان نصب سیستم‌عامل جایگزین را روی کروم‌بوک‌ها فراهم می‌کند.
تبلیغات

به‌تازگی اطلاعاتی منتشر شده که حاکی از توسعه‌ی ویژگی جدید توسط گوگل برای کروم‌بوک‌های این شرکت است. این ویژگی که فعلا با نام AltOS شناخته می‌شود، احتمالاً امکان نصب سیستم‌عاملی جایگزین را روی دستگاه‌های کروم بوک فراهم خواهد کرد. اگرچه اکنون کاربران این دستگاه می‌توانند چنین کاری انجام دهند؛ اما به‌ نظر می‌رسد که هدف این غول جستجو از توسعه‌ی چنین قابلیتی، آسان‌سازی روند نصب سیستم‌عامل است.

نکته‌ی حائز اهمیت، سیستم‌عامل‌های پشتیبانی‌شده توسط این ویژگی است. علاوه بر سیستم‌عامل فیوژا (سیستم‌عامل جدید گوگل که هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد) در کد منبع اشاراتی به سیستم‌عامل ویندوز شده که در نوع خود امری جالب است.

یکی از کاربران ردیت در این باره می‌گوید:

فعلا شواهد و مدارک زیادی در این باره وجود ندارد؛ بنابراین اکنون در موقعیت گمانه‌زنی درباره‌ی قابلیت AltOS قرار داریم. شاید این ویژگی برای بوت آسان‌تر فیوژا توسط توسعه‌دهندگان داخلی توسعه داده شده یا شاید هم برای اجرای بومی ویندوز طراحی شده باشد.

ماه آینده میلادی، کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل موسوم به Google I/O 2018‌ برگزار خواهد شد و مسلماً در جریان این رویداد، اطلاعات مفیدی در این باره ارائه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات