نکاتی برای موفقیت به‌عنوان کارآفرین صنعت موسیقی

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
صنعت موسیقی مانند دیگر صنایع از حضور کارآفرینان خوش‌فکر بهره می‌برد. این افراد باید مانند دیگر کارآفرینان، نکاتی را برای تضمین موفقیت رعایت کنند.
تبلیغات

ترکیب فناوری و اشتیاق برای ایجاد و پیشرفت هر کسب‌وکاری در دوران کنونی، می‌تواند ضامن موفقیت آن باشد. موسیقی مانند دیگر صنایع در سال‌های اخیر تحت تأثیر این ترکیب بوده است. فعالان جوان صنعت موسیقی، علاوه بر اشتیاق زیاد به این هنر، از فناوری برای پیشرفت هرچه بیشتر آن استفاده کرده‌اند. یکی از این افراد، بیتی ولف است که علاوه بر ضبط آلبوم‌های موسیقی فوق‌العاده، نقش مخترع را نیز بازی کرده و محصولات متنوع مرتبط با موسیقی را با همکاری شرکت‌های دیگر به بازار عرضه کرده است.

ولف از فناوری‌های مختلف مانند واقعیت افزوده و تصویربرداری و استریم ۳۶۰ درجه، برای پخش کلیپ‌های خود استفاده می‌کند. رسانه‌های مختلف فناوری و کسب‌وکار، همگی دست به تحسین او زده‌اند و ابداعات این موسیقی‌دان مبتکر را قدمی مفید در جهت تغییرات انقلابی در صنعت موسیقی دانسته‌اند. ولف در آخرین مصاحبه‌اش با آرون پرایس، درس‌هایی از زندگی کارآفرینی را به اشتراک گذاشته است که در ادامه‌ی این مطلب زومیت به آن‌ها می‌پردازیم.

۱- با تمام قوا به کسب‌وکار خود توجه کنید

یکی از نکات بدیهی که عموما توسط کارآفرینان نادیده گرفته می‌شود، توجه تمام و کمال به کسب‌وکار است. به‌عنوان مؤسس یک استارتاپ باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ کس (اعم از مشاور، مربی، کارمندان رده‌بالا، سرمایه‌گذار، هیئت مدیره و ...) به اندازه‌ی شما به کسب‌وکارتان اهمیت نمی‌دهد. این تنها شما هستید که از تمام جوانب، اهداف، خطوط قرمز و حاشیه‌ی سود شرکت خود اطلاع دارید. شما برنامه‌ی پیشرف این استارتاپ را پیش از هر کسی در ذهن خود نوشته‌اید و تنها با توجه کامل به آن، می‌توانید در آن مسیر باقی بمانید.

team

۲- با افراد مناسب همکاری کنید

شاید عبارت مناسب برای این بخش کمی گمراه‌کننده باشد. همه‌ی ما به این نکته واقف هستیم که شبکه‌ی کاری یکی از ارزشمندترین دارایی‌های هر کارآفرین است. ارتباط با افراد مناسب می‌تواند این شبکه را بیش از پیش هدفمند و مفید کند. به بیان دیگر، این اطرافیان هستند که شما را در مسیر دشوار کارآفرینی همراهی می‌کنند. اما سؤال اصلی این است که افراد مناسب چه تعریفی دارند؟ در یک توضیح ساده می‌توان موارد زیر را به‌عنوان خصوصیات لازم یک فرد مناسب نام برد:

  • داشتن احترام متقابل
  • تحسین متقابل
  • سود متقابل در رابطه

نکته‌ی مهم در اینجا این است که صرف‌ نظر از تعاریف، باید از کار کردن با اطرافیان خود لذت ببرید. باید این حس را داشته باشید که این افراد، بهترین همکاران شما بوده و هستند. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که همکاران اولیه در هر استارتاپ (خصوصا در موضوعات هنری)، احتمالا به دوستانی دائمی تبدیل می‌شوند. پس در انتخاب آن‌ها نهایت دقت را به خرج دهید.

۳- نظر خود را به‌روشنی بیان کنید

به‌عنوان یک کارآفرین موسیقی، احتمالا اطلاعات کافی از بخش‌های فنی کسب‌وکار خود نخواهید داشت. در این مواقع با همکاران حرفه‌ای در آن زمینه‌ها همکاری می‌کنید یا کارها را به‌صورت برون‌سپاری انجام می‌دهید. به هر حال رابطه‌ی صحیح شما با این افراد، لازمه‌ی حرکت در مسیر انجام وظایف فنی است.

در ارتباط با کارشناسان فنی و مشاوران بیرون از استارتاپ، باید نظر خود را به‌روشنی بیان کنید. شاید شما از اطلاحات فنی آن افراد اطلاعی نداشته باشید؛ اما به‌عنوان کارآفرین، تنها شما اهداف نهایی هر وظیفه را می‌دانید و باید انتظارات خود را به‌طور کامل با این افراد در میان بگذارید. همین اظهار نظر، ارزش افزوده‌ای باورنکردنی برای شرکت خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات