با کریمان؛ رباتی برای سهولت فرآیند همیاری مالی

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر قصد جمع‌آوری کمک‌های مالی از طریق گروه یا کانال تلگرام دارید، ربات تلگرامی باکریمان این کار را با ارائه‌ی آمار برای شما انجام می‌دهد.
تبلیغات

با توجه به فراگیر شدنِ استفاده از تلگرام در ایران، امروزه روند انجامِ بسیاری از کارها توسط این پیام‌رسان ساده شده‌ است. امکان ساخت ربات، قابلیت شاخصی است که توسطِ آن، می‌توان کارهای مد نظر را بدونِ دخالت فردی انجام داد. طبق آمارِ رسمی، اکنون بیش‌ از ۴۰ میلیون ایرانی از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند. جامعه‌ی عظیم کاربری تلگرام این امکان را فراهم آورده است تا برای هر کاری، راه‌ حلی در این پیام‌رسان پیدا کنیم.

معمولاً یکی از مواردی که در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی مشاهده می‌شود، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای اهداف نیک است. تاکنون شیوه‌ی معمولِ این کار، به‌ اشتراک‌گذاری شماره‌ کارت بانکی برای دریافت کمک‌های مردمی بوده است؛ اما به‌ لطف ربات تلگرام «باکریمان»، از این پس تنها با لمس یک دکمه در تلگرام، می‌توانید مبالغ مورد نظر را صرف امور خیریه کنید.

روند توسعه‌ی ربات تلگرام «با کریمان» ب رعهده‌ی استارتاپ «باهمتا» بوده که همکارِ تجاری پرداخت الکترونیک سامان است. این استارت‌آپ تاکنون فعالیت‌های گوناگونی در زمینه‌ی ارائه‌ی اپلیکیشن برای انتقال وجه و شرکت در کارهای خیریه داشته است و در ادامه‌ی این مسیر، ربات تلگرامی «با کریمان» ارائه شده تا گامی مؤثر در این حوزه بردارد.

برای بهره‌مندی از ویژگی‌های این ربات، ابتدا باید از طریق شماره‌ی تلفن همراه‌ در آن ثبت‌ نام کنید. پس از ثبت‌ نام در این ربات، تنها دو مرحله‌ برای جمع‌آوری پول باقی می‌ماند.

  • مرحله‌ی نخست: تعریف موضوعی که قصد دارید برای آن پول جمع‌آوری کنید
  • مرحله‌ی دوم: برای واریز پول‌های جمع‌شده، یک شماره‌ی شبا معرفی می‌کنید

پس از انجامِ مراحل فوق، یک لینکِ پرداخت به شما اختصاص داده می‌شود که می‌توانید آن را در قالب دکمه پرداخت، به‌ آسانی در گروه‌ها و کانال‌های تلگرام به اشتراک بگذارید.

نکته‌ی حائز اهمیت درباره‌ی ربات «با کریمان» ارائه‌ی گزارش آنی از مبالغ جمع‌آوری‌شده است. بنابراین علاوه بر شما، افرادی که اقدام به کمک می‌کنند نیز می‌توانند جمع مبالغ جمع‌آوری‌شده را مشاهده کنند. از همین رو، دیگر نیازی به ارسال عکس از رسید پرداخت برای اطلاع‌رسانی به فرد دریافت‌کننده وجود ندارد؛ البته این امکان نیز وجود دارد که ارائه‌ی گزارش را برای عموم مسدود کرد.

بات کریمان
بات کریمان

در این ربات مهم نیست هدفتان از جمع‌آوری پول چه چیزی است. از جمع‌آوری پول برای درمان کودکان سرطانی گرفته تا دریافت وجه برای درخت‌کاری، می‌توانید از این ربات استفاده کنید؛ حتی اکنون که در فصل بهار به‌ سر می‌بریم، می‌توانید برای کمک به افراد نیازمند جهت نوسازی خانه‌هایشان استفاده کنید.

برای کاربردهای دیگری هم می‌توانید از این بات استفاده کنید، جمع‌آوری شارژ ساختمان، دُنگ، اقساط صندوق‌های قرض‌الحسنه‌‌ی خانوادگی و کمک‌های نیکوکارانه، بعضی از کارهایی هستند که می‌توان توسط «با کریمان» انجام داد. به‌عنوان مثالی دیگر می‌توان به «یاران نجات» اشاره کرد؛ یکی از گروه‌هایی که با همت اعضای روزنامه‌ی شرق ایجاد شده است و با هدف جمع‌آوری پول برای دیه‌ی زندانیان اعدامی، فعالیت می‌کند.

با این وجود، ممکن است برخی از افراد نگران مسائل امنیتی باشند؛ اما باتوجه به گفته‌ی تیمِ «با‌همتا»، تمامی عملیات در بستر رمزنگاری‌شده صورت می‌پذیرد و هیچ‌گونه شماره کارتی بین افراد رد و بدل نمی‌شود.

در استفاده از این محصول باید به این نکته توجه داشت که پول پرداخت‌شده به‌صورت آنی وارد حساب شما نمی‌شود؛ بلکه ابتدا وارد شبکه‌‌ی بانکی شاپرک می‌شود و با تأخیری (حدوداً یک‌روزه) به حساب شما واریز می‌شود که باتوجه به شیوه‌ی پرداخت‌های آنلاین در بستر شاپرک، امری عادی به‌‌حساب می‌آید.

اگر قصد استفاده از این ربات دارید، می‌توانید از طریق این لینک یا وارد کردن نام‌ کاربری bakarimanbot@‌ در پیام‌رسان تلگرام، از مزایای آن بهره‌مند شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات