با یک ضربه به دنیا متصل شوید

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
تبلت‌ها هنوز وسیله‌ای فوق العاده و همه کاره‌ای هستند که می‌توان آن‌ها را در خانه، در حال حرکت یا جاهای دیگر استفاده کرد.
تبلیغات

کار برای تبلت‌ها سخت‌تر از قبل شده است؛ حالا پای این دستگاه الکترونیکی کمتر از قبل به مغازه‌ها باز می‌شود. دلیل آن هم افزایش تولید لپ‌ تاپ‌هایی از سوی شرکت‌های بزرگ مانند مایکروسافت است که همزمان می‌توانند وظیفه تبلت را برعهده گیرند. تنها کافی است یک ضربه بزنید؛ ایمیل خود را چک یا سریال مورد نظر خود را تماشا کنید و حتی از بازی آنلاین خود غافل نشوید. خرید و فروش تبلت در ایران نیز در سایت‌هایی مانند دیوار در انواع، مدل‌ها و قیمت‌های مختلف به راحتی صورت می‌گیرد.

جدیدترین‌های ۲۰۱۷، موجود در دیوار

تبلت‌ها به سه دسته تبلت‌های اندرویدی، ویندوزی و آی او اسی تقسیم می‌شوند. سامسونگ، اپل و مایکروسافت جزو شرکت‌های پرفروش تبلت‌ها به شمار می‌آیند. از مایکروسافت شروع می‌کنیم؛ سرفیس پرو ۴، آخرین و قوی‌ترین محصول مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ بود. این تبلت، یک جایگزین منحصر به فرد لپ تاپ است که در نوع خود بهترین محسوب می‌شود. قلم این مدل از سری مایکروسافت، از برترین قلم‌های موجود در بازار است. سرفیس‌ها از سال ۲۰۱۲ امتحان خود را پس داده‌اند و حالا سرفیس ۴، با سرعتی بالاتر، وزنی سبک‌تر و ظاهری باریک‌تر به میدان آمدند. این تبلت نمایشگری حدود ۱۲.۳ اینچی و گلس کارخانه‌ای مخصوص به خود دارد که از خط و خش‌ها جلوگیری می‌کند. هیبریدی بودن، از دیگر ویژگی‌های سرفیس ۴ است؛ کیبورد این تبلت شبیه به لپ‌تاپ با دکمه‌هایی که از هم فاصله دارند، خیال همه را بابت تایپ راحت کرده است. سرفیس ۴، در زمره تبلت‌های ویندوزی با حافظه داخلی ۴ ،۸ و ۱۶ و پردازنده بسیار بالا، قدرتمندترین تبلت ویندوزی بازار خوانده می‌شود. خرید و فروش تبلت سرفیس پرو ۴ در سایت‌های آنلاین مانند دیوار با قیمتی مناسب‌تر از بازار نیز امکان پذیر است. در این سایت تنها یک مورد سرفیس ۴ به قیمت ۶ میلیون تومان آگهی شده که حافظه داخلی آن ۸ و پردازنده این تبلت ۷ معرفی شده است. نمونه‌های دیگر تبلت شرکت مایکروسافت در سری سرفیس ۳، با چند میلیون اختلاف در این سایت نیز به حراج گذاشته شده است.

اپل نیاز به معرفی ندارد؛ آیپد پرو با هدف بخشیدن جانی دوباره به تبلت‌های اپل در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شدند و به خوبی وظیفه خود را ایفا کردند. آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی، آخرین و پرفروش‌ترین نسل این مدل در سال ۲۰۱۷ بود که تفاوت چندانی با سرفیس ۴ نداشت؛ تنها اسپیکرهای آن قدرتمندتر و حافظه داخلی آن متفاوت‌تر است. در سایت دیوار، خرید و فروش تبلت آیپد پرو در آخرین مدل آن به صورت نقد یا اقساط صورت می‌گیرد. آیپدپرو ۱۰.۵ اینچی در این سایت، ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آگهی شده که پرداخت آن در چند چک نیز امکان‌پذیر است. همچنین مدل کارکرده این تبلت در دیوار به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سامسونگ بعد از مایکروسافت، در تولید تبلت‌های ویندوزی بهترین بوده است؛ آن هم با قیمتی بسیار پایین‌تر. سامسونگ گلکسی بوک، پرفروش‌ترین تبلت سامسونگ در سال ۲۰۱۷، با ویندوز ۱۰، قلم قدرتمند و کیبورد زیبا بود و عمر باتری این تبلت، بین ۹ تا ۱۱ ساعت تخمین زده شد. با وجود قیمت بسیار بالای گلکسی بوک در بدو ورود به ایران، در حال حاضر خرید و فروش تبلت سامسونگ در این سری در سایت دیوار، به قیمت ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان آگهی شده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات