با این ۱۰ قانون سریع‌تر به موفقیت برسید

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
اگر قصد دارید تحول بزرگی در زندگی شخصی و کاری خود ایجاد کنید بهتر است قوانین جک کنفلید را در زندگی روزمره‌ی خود اعمال کنید.
تبلیغات

جک کنفلید (Jack Canfield) نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های پرطرفدار «سوپ جوجه برای روح» است و توانسته بیش از ۱۲۰ میلیون نسخه از کتاب‌های خود را در سراسر جهان به فروش برساند. کنفیلد همچنین چند کتاب در زمینه‌ی پیشرفت شخصی و موفقیت نوشته است و سخنرانی‌هایی را در سراسر جهان برای صاحبان کسب‌وکار و کارآفرینان با موضوع چگونگی بهبود عملکرد برگزار می‌کند. او اطلاعات زیادی در زمینه‌ی موفقیت دارد و معتقد است این نکته‌ها برای همه مفید خواهد بود. یکی از بهترین ویژگی‌های کنفیلد این است که لحن بیان ساده و مختصری دارد و نکاتی که می‌گوید به راحتی قابل اجرا هستند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی بیشتر ۱۰ قانون او برای رسیدن سریع به موفقیت می‌پردازیم.

Success

۱- مسئولیت صد درصد تمام اتفاقات زندگی خود را بر عهده بگیرید

برای اتفاقاتی که در زندگی‌تان رخ می‌دهد دنبال مقصر نباشید و سعی نکنید انگشت اتهام به سوی شخص دیگری بگیرید. شما مسئول تمامی اتفاقات زندگی خود هستید. مسئولیت‌پذیری کامل زندگی باعث تغییرات مثبت می‌شود. پس این موضوع را بپذیرید و به جای متهم کردن دیگران برای رفع مشکلات قدم بردارید.

۲- یک مربی پیدا کنید

یک قانون قدیمی وجود دارد که می‌گوید برای ماهر شدن در هر زمینه‌ای به ۱۰ هزار ساعت تمرین احتیاج است. اما امروزه می‌توانید با پیدا کردن یک مربی این مدت زمان را به حداقل کاهش دهید. با یادگرفتن از افراد باتجربه در زمان صرفه‌جویی کنید و روند پیشرفت شغلی خود را سرعت ببخشید.

۳- بیشتر از حد انتظار تلاش کنید

هرگز زمان خود را با فکر کردن به اینکه حقوق کافی دریافت نمی‌کنید هدر ندهید. در عوض به این فکر کنید که انجام چه کاری می‌تواند میزان حقوق دریافتی‌تان را افزایش دهد. سعی کنید تا زمانی که ارزشمند هستید مهارت‌های خود را افزایش دهید و مطمئن باشید درآمدتان در آینده بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید خواهد شد.

۴- نقاط قوت خود را پیدا کنید

هر فردی در انجام دادن یک کار خاص بهتر از دیگران است. سعی کنید نقاط قوت خود را پیدا کنید و مدت زمان بیشتری را به کسب مهارت در آن زمینه اختصاص دهید. مطمئن باشید بعد از گذشت مدت زمان کمی در انجام آن کار به مهارت خواهید رسید.

Success

۵- کلمات را به درستی انتخاب کنید

مغز ما و درکی که از جهان داریم به شدت متأثر از آن چیزی است که به خودمان می‌گوییم. به‌عنوان مثال زمانی که دائما با خودتان می‌گوید: «در شهر ما هیچ شغل خوبی پیدا نمی‌شود» فرصت‌های بسیار زیادی را از دست خواهید داد حتی اگر این فرصت‌ها درست جلوی چشمتان قرار گرفته باشند. کلمات دارای قدرت هستند بنابراین از عبارات مثبت استفاده کنید تا چشم‌اندازهای جدیدی به رویتان باز شود.

۶- خواب خوب شبانه را فراموش نکنید

درست است که انجام این کار بسیار ساده است اما فراموش نکنید که برای رسیدن به موفقیت باید هم از نظر فیزیکی و هم از نظر ذهنی از خودتان مراقبت کنید. این تنها راه رسیدن به اوج کارایی و بهره‌وری است.

۷- طرز تفکر خود را عوض کنید

طرز تفکری که تا به حال داشته‌اید شما را به این نقطه رسانده است. بنابراین اگر می‌خواهید جایگاه خود را تغییر دهید، باید الگوی فکری خود را عوض کنید. به‌عنوان مثال به جای اینکه به این فکر کنید چرا برای انجام کاری شایستگی ندارید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید مهارت‌های لازم برای انجام کار مورد نظر را کسب کنید.

Success

۸- به تصمیم خود پایبند باشید

آیا می‌خواهید پیشرفت و تغییر را با چشمان خود مشاهده کنید؟ پس بهتر است یک تصمیم قاطع در جهت رسیدن به اهداف خود بگیرید و به آن‌ها پایبند باشید. رسیدن به اهداف زمانی میسر می‌شود که صد درصد برای رسیدن به آن‌ها مصمم باشید. انسان‌هایی که دچار شک و تردید هستند زمانی که می‌خواهند وارد آب شوند، ابتدا نوک انگشت خود را وارد آب می‌کنند. اما افرادی که مصمم باشند نفس خود را حبس کرده و یک دفعه در آب شیرجه می‌زنند.

۹- چیزی که می‌خواهید را طلب کنید

مطمئن باشید هیچ شخصی رویای شما را محقق نخواهد کرد. استخدام شدن در شغل مورد نظر، راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید یا حتی رفع مشکلات شما در روابط اجتماعی نمونه‌هایی از مسائل مهمی هستند که خودتان باید برای رفع آن‌ها اقدام کنید. ترس را کنار بگذارید و رویاهای خود را دنبال کنید.

۱۰- ایمان داشته باشید

زمانی که به ناشناخته‌ها قدم می‌گذارید، مسیر پیش رو هرگز روشن و واضح نخواهد بود. اما در هر صورت باید به راه خود ادامه دهید و مطمئن باشید که در مسیر درست قرار خواهید گرفت. زمانی که قدم در راه رسیدن به رویاها برمی‌دارید نمی‌دانید در طول مسیر با چه چیزهایی مواجه خواهید شد. همه‌ی ما لایق رسیدن به بهترین‌ها هستیم پس باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

اغلب مردم در شرایط فعلی خود گرفتار می‌شوند و با داشتن رفتار نامناسب و افکار منفی نمی‌توانند از موقعیت فعلی خود خارج شوند. برای رهایی از این وضع نگاه واقع‌بینانه‌ای به زندگی خود داشته باشید. سپس مسیر درست را انتخاب کنید و برای تمام دستاوردهایی که در طول مسیر داشته‌اید جشن بگیرید. سخت کار کنید و با اراده‌ی خود شرایطی که شما را عقب می‌کشند، تغییر دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات