پلاک F1 با قیمت ۲۰ میلیون دلار آگهی شد

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در اقدامی عجیب توسط سایت ریج‌ترانسفرز، شماره پلاک اختصاصی F1،  مخصوص تردد در اروپا با قیمتی بیش از ۲۰ میلیون دلار برای فروش گذاشته شده است.
تبلیغات

اگر شما مایل به پرداخت ۲۰.۳ میلیون دلار برای یک شماره پلاک اختصاصی رٌند باشید، حتما با تعجیب دیگران مواجه می‌شوید. برخی دیگر نیز ممکن است به جای آن شما را به سرمایه‌گذاری در بانک یا کارهای اقتصادی  توصیه کنند. در انگلستان، برخی افراد حاضر هستند مبالغ زیادی را برای پیدا کردن شماره پلاک اختصاصی بر حسب اسم خود بپردازند. رقم ۲۰.۳ میلیون دلار مربوط به شماره پلاک "F1" است که احتمالا در سایت ریج‌ترانسفرز (RegTransfers) به فروش برسد. این مقدار، پول زیادی برای خرید شماره پلاک لوکس و تجملاتی محسوب می‌شود و شاید تنها دست‌آورد آن قابل‌تشخیص بودن شماره پلاک باشد. در واقع با این‌ کار، صاحب پلاک دیگر نمی‌تواند به بانک دستبرد بزند یا از دست پلیس فرار کند. البته، اگر فردی بیش از ۲۰ میلیون دلار برای خرید شماره پلاک رٌند خودرو داشته باشد، قطعا نیازی به دزدی از بانک یا فرار از دست پلیس نخواهد داشت. 

این شماره پلاک معروف سالهاست که در اختیار  افضل کان، موسس شرکت خودروسازی  و تیونینگ کان دیزاین (Kahn Design) است. او در سال ۲۰۰۷ این شماره پلاک را به قیمت ۹۰۰،۰۰۰ دلار خریداری کرد. تاکنون افراد زیادی برای خرید این شماره پلاک اختصاصی پیشنهاداتی ارائه داده‌اند، اما کان معتقد است که این شماره پلاک ارزش بیش‌تری نسبت به ارقام پیشنهادی خریداران دارد. 

در سال ۲۰۱۴ شماره پلاک با همان قیمت سایت (۱۴ میلیون دلار) به بازار عرضه شد. با این حال، نمایندگان شرکت کان منکر فروش این شماره اختصاصی شدند و پس از آن نیز ریج‌ترانسفرز هرگز مجاز به فروش آن نشد. اگر این اعلامیه فروش شماره پلاک قانونی باشد، احتمالا خریداران مشتاق بسیاری در انگلستان وجود داشته باشند که مایل هستند اسم نمادین "F1" را برای خودروهای سوپراسپرت خود خریداری کنند.

در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا معامله قانونی باشد، بازهم تعجب‌آور است که چه کسی می‌تواند یا می‌خواهد ۲۰ میلیون دلار برای یک شماره پلاک بپردازد. به نظر می‌رسد که بتوان پیشنهادهای بهتری برای این افراد ارائه کرد؛ از جمله‌ می‌توان پیشنهاد خرید چند خودروی سوپراسپرت لوکس، مدل‌های کلکسیونی قدیمی، کمک مالی به موسسه‌های خیریه یا خرید خودروی فرمول یک را پیشنهاد داد. لیست بلندبالایی از اقدامات جایگزین وجود دارد اما باز هم افرادی در این کره خاکی پیدا می‌شوند که به کارهای عجیب و غریب علاقه دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات