افزایش درآمد دل از بازار کامپیوترهای شخصی در فصل گذشته

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌لطف رشد بازار کامپیوترهای شخصی، سرورها و شبکه، درآمد دل در فصل گذشته افزایش پیدا کرد.
تبلیغات

گزارش مالی دل از فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۸ این شرکت نشان می‌دهد که درآمد دل از واحدهای مختلف تحت هدایت گروه راهکار‌های سازمانی و کامپیوترهای شخصی تجاری این شرکت رشد داشته؛ دل از فروش سرور و تجهیزات شبکه نیز سود برده است. دل در سه‌ماهه‌ی گذشته، زیان عملیاتی ۳۲۱ میلیون دلاری را از درآمد ۲۱.۹ میلیارد دلاری ثبت کرده است؛ اما درآمد این شرکت نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته‌ی میلادی، افزایشی ۹ درصدی را نشان می‌دهد. درآمد غیر حسابرسی شده‌ی این شرکت (Non-GAAP) در فصل گذشته حدود ۲.۱ میلیون دلار بود.

شرکت Dell Technologies هم‌اکنون در حال بررسی راهکارهای استراتژیک برای عرضه‌ی عمومی سهام خود یا ادغام‌شدن با VMware است؛ واحدی که یکی از عوامل رشد دل و موتور پول‌سازی آن محسوب می‌شود. گزارش دل از سال مالی ۲۰۱۸ این شرکت حکایت از زیان عملیاتی ۳.۳ میلیارد دلاری از در آمد ۷۸.۷ میلیارد دلاری دارد. درآمد عملیاتی غیر حسابرسی‌شده‌ی این شرکت نیز در سال مالی ۲۰۱۸ معادل ۶.۹ میلیارد دلار بود. طبق اعلام دل، این شرکت از زمان تصاحب EMC، نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار بدهی پرداخت کرده و فصل چهارم از سال مالی ۲۰۱۸ خود را با بدهی کلی ۵۲.۷ میلیارد دلاری شامل زیرمجموعه‌ها به پایان برده است.

جف کلارک، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره‌ی واحد محصولات و عملیات دل، می‌گوید که کسب‌وکار کامپیوترهای شخصی، سرورها و تجهیزات شبکه‌ی این شرکت، رشد داشته است. وضعیت حافظه‌های فلش و سیستم‌های Hyper-Converged نیز مساعد به‌نظر می‌رسد. درآمد حاصل از سیستم‌های ذخیره‌سازی دل در فصل گذشته، حدود ۱۱ درصد کاهش یافته است. درآمد گروه راهکاری سازمانی دل در فصل گذشته حدود ۱۰.۶ میلیارد دلار بوده است که افزایشی ۸ درصدی را نشان می‌دهد. درآمد راهکارهای زیرساختی دل نیز با ۵ درصد افزایش، به ۸.۸ میلیارد دلار رسیده است. 

دل در نظر دارد تا برای سال پیش رو رشدی سریع‌تر از بازار داشته باشد و روی درآمد حاصل از سیستم‌های ذخیره‌سازی و مشتریان سازمانی، پرداخت بدهی‌ها، تقویت سوددهی گروه زیرساخت‌ها و کمک به مشتریان خود برای یافتن مسیر در گذار دیجیتال تمرکز کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات