پیش بینی کاهش سود عملیاتی سامسونگ در زمستان ۲۰۱۸

پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌بینی‌ها نشان از این دارد که سود عملیاتی سامسونگ طی سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی در مقایسه با پاییز ۲۰۱۷ کاهش پیدا خواهد کرد.
تبلیغات

سامسونگ طی سال ۲۰۱۷ عملکرد مالی بسیار فوق‌العاده‌ای را از خود به جای گذارد، حال آنکه به نظر می‌رسد این روند در سه ماهه‌ی اول سال جاری ادامه نخواهد داشت. گزارش‌ها نشان از این دارد که سود عملیاتی سامسونگ طی زمستان سال ۲۰۱۸ در مقایسه با پاییز ۲۰۱۷ کاهش پیدا خواهد کرد. سامسونگ طی سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی سود عملیاتی ۱۴.۱ میلیارد دلاری را به دست آورده است.

تحلیل‌گران کره‌ای پیش‌بینی کرده‌اند که سود عملیاتی سامسونگ طی سه ماهه‌ی ژانویه تا مارس با کاهش ۴.۸ درصدی در مقایسه با سه ماهه‌ی پیش از آن همراه خواهد شد.

انتظار می‌رود یکی از دلایل کاهش سوددهی سامسونگ مربوط به کسب و کار پنل‌های اولد باشد. براساس اطلاعات ارائه شده، فروش اولدهای سامسونگ برطبق انتظارات این کمپانی کره‌ای نبوده و به بیان بهتر تقاضا آنچنان که سامسونگ انتظار داشته برای پنل‌های اولد بالا نبوده است.

از جمله‌ی گزارش‌های منتشر شده که در تشریح دلایل کاهش سوددهی بخش اولد وجود دارد، باید به نصف شدن میزان اولدهای عرضه شده توسط سامسونگ به اپل اشاره کرد که ریشه در تقاضای پایین برای آیفون ۱۰ دارد. هرچند در سه ماهه‌ی جاری بخش تولید پنل‌های اولد نتوانسته آنچنان که باید عملکرد درخشانی را از خود به جای بگذارد، اما انتظار می‌رود بخش تولید تراشه‌های سامسونگ به لطف افزایش قیمت حافظه‌های DRAM عملکرد مالی خوبی به جای بگذارد. یکی از دلایل عملکرد خوب بخش تولید تراشه‌های DRAM، داشتن درصد بالایی از سهم بازار توسط سامسونگ است که باعث افزایش سوددهی می‌شود.

از دیگر بخش‌هایی که احتمال سوددهی بالایی دارد، سامسونگ موبایل است. پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که سود عملیاتی سامسونگ موبایل به دلیل عرضه‌ی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس نزدیک به ۲۱ درصد افزایش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات