لکسوس و دروغ اول آوریل

شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت لکسوس به‌عنوان دروغ آوریل، ویدئوی جالبی منتشر کرده است که در آن، هر خودرو با توجه به DNA خریدار سفارشی‌سازی می‌شود.
تبلیغات

در آستانه روز اول ماه آوریل میلادی قرار داریم و رسمی با نام «دروغ آوریل» در بسیاری از کشورها به‌عنوان روز ویژه با گفتن دروغ‌هایی همراه شوخی، گرامی داشته می‌شود. در برخی از کشورها در این روز دروغ‌گویی فرد تا نزدیک ظهر ادامه پیدا می‌کند و برخی اعتقاد دارند که باید تا شب به دروغ‌گویی ادامه داد. به هر حال هر فردی که پیش از پایان موعد حقیقت را فاش کند، به‌عنوان «احمق آوریل» شناخته می‌شود.

امسال نیز لکسوس (Lexus) با شرکت محبوب 23andMe که در زمینه ژنتیک فعالیت می‌کند، همکاری نزدیکی داشت تا یکی از بزرگ‌ترین دروغ‌های آوریل سال رقم بخورد:

خودروساز ژاپنی می‌خواهد وسیله نقلیه کاملی برای هر مشتری ایجاد کند؛ بنابراین DNA فرد را بررسی می‌کند تا مدل ایده‌آل برای هر خریدار را انتخاب کند. معمولا اولویت‌های شخصی برای تجربه خرید خودرو ناخوشایند است؛ به‌خصوص وقتی که این تجربه با خرید خودروهای قبلی اثر نامناسبی روی فرد گذاشته باشد.

Lexus RC F / لکسوس RC F

لکسوس این برنامه تخیلی را انتخاب ژنتیکی (Genetic Select) نام‌گذاری می‌کند و آن را در فیلمی کوتاه نشان می‌دهد. خریداری به نمایندگی فروش مراجعه می‌کند و در یک بطری بزاق خود را تحویل می‌دهد. چند روز بعد یک خودروی جدید وارد می‌شود که دارای گزینه‌های خاصی با قابلیت سازگاری با DNA مشتری خواهد بود. برخی از تغییرات جعلی لکسوس در این نمایش ویدئویی شامل نگه‌دارنده بزرگ‌تر فنجان، شیشه‌های رنگی و صندلی‌های سفارشی پیکربندی‌شده هستند.

Lexus RC F / لکسوس RC F

هماهنگی‌های شگفت‌انگیزی نیز وجود دارد؛ به‌عنوان مثال، DNA نشان می‌دهد که خریدار دارای قد کوتاهی است بنابراین برای تطبیق با قد مشتری، لکسوس RC F همراه با تعلیق کاهش‌یافته عرضه می‌شود. شرکت براساس اطلاعات ژنتیکی، رایحه مورد علاقه مشتری را می‌داند؛ بنابراین کابین دارای عطر گل بنفشه و گل‌کلم است که به نظر می‌رسد برای برخی افراد تهوع‌آور باشد. همچنین نشان داده می‌شود که در نمایش، فردی عینک نزدیک‌بین می‌زند؛ بنابراین شیشه جلوی اتومبیل با نسخه‌ای از شیشه مخصوص نزدیک‌بین مطابقت دارد.

Lexus RC F / لکسوس RC F

عجیب‌تر از همه، خودرو به DNA خریدار پاسخ می‌دهد؛ برای امنیت بیش‌تر، با کشیدن زبان راننده روی فرمان، مالک شناسایی می‌شود که خنده‌دار و احتمالا چندش‌آور است. حداقل با این روش، کسی نگران دزدیده شدن خودروی خود نیست و از این بابت، خیال راحتی دارد.

در سال جاری، سایر خودروسازان نیز به‌تدریج دروغ‌های ماه آوریل خود را منتشر می‌کنند. یکی از مهم‌ترین این اتفاقات که به نظر می‌رسد دروغ جالبی باشد، رونمایی هوندا از یک کراس‌اور رودستر با مدل CR-V است. در واقع ایده بسیار جالبی است، اما انتظار نداشته باشید که به‌زودی در جاده‌ها یک خودروی بدون سقف هوندا CR-V ببینید.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات