تامرون از دو لنز جدید برای دوربین‌های فول فریم سونی، کانن و نیکون رونمایی کرد

یک‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تامرون با معرفی لنز ۷۵-۲۸ میلی‌متری برای مانت E سونی و لنز ۲۱۰-۷۰ میلی‌متری برای دوربین‌های کانن و نیکون، به گسترش سبد محصولات خود برای عکاسان حرفه‌ای پرداخت.
تبلیغات

تامرون یکی از شرکت‌های نام‌آشنای دنیای دوربین‌ عکاسی است. محصولات به‌صرفه و باکیفیت این شرکت گزینه‌ی مناسبی برای آن دسته از کاربران است که به دنبال دوربین‌ اقتصادی هستند. حال تامرون با معرفی دو لنز جدید، سبد محصولات خود را بیش از پیش گسترده کرده است. 

تامرون ۷۵ - ۲۸ میلی‌متری F/2.8

لنز ۷۵-۲۸ میلی متری تامرون Tamron

تامرون برنامه‌های گسترده‌ای برای دوربین‌های فول‌فریم و بدون آینه‌ی سونی که طی سال‌های گذشته به محبوبیت زیادی دست‌ یافته‌اند، دارد. بازه‌ی محبوب ۷۵-۲۸ میلی‌متری میزبان جدید‌ترین محصول تامرون خواهد بود که برای دوربین‌های مانت E سونی عرضه خواهد شد. مدیران این شرکت در خصوص لنز جدید ۷۵-۲۸ میلی‌متری گفتند:

عرضه‌ی لنزی جدید توسط تامرون برای دوربین‌های مانت E‌ خبر از جدیت این شرکت جهت گسترش محصولات خود برای دوربین‌های DSLR و بدون آینه‌ی سایر فرمت‌ها می‌دهد.

لنز ۷۵ - ۲۸ میلی‌متری F/2.8 تامرون از موتور فوکوس جدید (RXD (Rapid eXtra-silent stepping Drive بهره می‌برد تا با فوکوس آرام و پیوسته، به محصولی مناسب فیلم‌برداران تبدیل شود. از دیگر مشخصات این لنز می‌توان به حداقل فاصله‌ی فوکوس ۱۹ سانتی‌متر، طراحی فشرده و کوچک (۱۱.۷ سانتی‌متر طول و ۵۵۰ گرم وزن)، بدنه‌ی مقاوم در برابر نفوذ رطوبت، پوشش فلورین برای عدم جذب اثر انگشت و آلودگی و پشتیبانی از سیستم DMF (فوکوس دستی خودکار) سونی اشاره کرد.

تامرون هنوز جزئیاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه‌ی این لنز اعلام نکرده است.

تامرون ۲۱۰ - ۷۰ میلی‌متری F/4

لنز ۲۱۰-۷۰ میلی متری تامرون Tamron

لنز زوم ۲۱۰-۷۰ میلی‌متری مخصوص مانت فول‌فریم EF کانن و F نیکون، دیگر عضو جدید خانواده‌ی تامرون است.

جدیدترین محصول تامرون برای دوربین‌های کانن و نیکون از کیفیت ساخت بالایی بهره می‌برد و مکانیزم زوم داخلی (عدم افزایش ابعاد دوربین هنگام زوم)، دیگر مشخصه‌ی بارز طراحی آن است. با توجه به عدم چرخش المان جلویی این لنز، امکان اتصال ساده‌تر فیلتر پولاریزه در دسترس است. هم‌چنین این مشخصه‌ی طراحی منجر به حذف پدیده‌ی Zoom Creep‌ (تغییر فاصله‌ی کانونی و قاب هنگام قرارگیری لنز در زاویه‌های تند عمودی تاثیر جاذبه) شده است.

سیستم لرزش‌گیر Vibration Compensation لنز جدید تامرون خبر از حذف لرزش‌ها تا ۴ استاپ می‌دهد. تعبیه‌ی دو میکروپروسسور نیز به افزایش سرعت و دقت فوکوس در این لنز کمک شایانی کرده است. 

از دیگر قابلیت‌های لنز ۲۱۰-۷۰ میلی‌متری تامرون می‌توان به ۲۰ المان در ۱۴ گروه، بالاترین ضریب بزرگ‌نمایی در این کلاس (۱:۳.۱)، کم‌ترین فاصله‌ی مورد نیاز (۹۵ سانتی‌متر) برای فوکوس در میان لنز‌های زوم، مقاومت در برابر نفوذ رطوبت، پوشش بدنه از جنس فلورین، وزن ۰.۸۶ کیلوگرم، طول ۱۷.۳ سانتی‌متر، موتور فوکوس اولتراسونیک برای فوکوس دقیق و بی‌صدا و امکان فوکوس دستی حتی در حالت قرار داشتن لنز روی AF، اشاره کرد.

لنز تامرون ۲۱۰-۷۰ میلی‌متری F/4، برای دوربین‌های فول‌فریم کانن و نیکون از ماه آینده (فروردین ۱۳۹۷) با قیمت ۸۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات