اپل پارسال ۱۷.۷ میلیون اپل واچ راهی بازار کرد

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین گزارش IDC نشان از این دارد که اپل واچ با فروش بیش از ۱۷.۷ میلیون دستگاه، عنوان پرفروش‌ترین ساعت‌ هوشمند سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است.
تبلیغات

بر اساس آخرین گزارش IDC، اپل واچ عنوان پرفروش‌ترین ساعت هوشمند بازار در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است. این تنها دستاورد اپل در سال ۲۰۱۷ نیست. آمار ارائه‌شده نشان از این دارد که این شرکت در سه‌ماهه‌ی چهارم سال نیز موفق شده است با عرضه‌ی ۸ میلیون دستگاه ساعت‌ هوشمند به بازار در مقایسه با ۵.۱ میلیون دستگاه عرضه‌شده در پاییز سال ۲۰۱۶، رشد خوبی تجربه کند. سهم اپل در بازار گجت‌های پوشیدنی طی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۴.۴ درصد بود و پس از فیت‌بیت و شیائومی در جایگاه سوم قرار داشت؛ بااین‌حال افزایش فروش اپل واچ باعث رشد سهم بازار اپل و رسیدن به سهم ۲۱ درصدی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ شده است.

در طول سال ۲۰۱۷، اپل موفق شده است نزدیک به ۱۷.۷ میلیون دستگاه اپل واچ راهی بازار کند که در مقایسه با ۱۱.۳ میلیون دستگاه سال ۲۰۱۶، رشد فزاینده‌ای را شاهد بوده است. سهم کلی اپل در بازار گجت‌های پوشیدنی از ۱۰.۸ درصد طی سال ۲۰۱۶، به بیش از ۱۵.۳ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، تفاوت عملکرد محصولات اپل با سایر شرکت‌ها است که سهم بازار این شرکت را ارزشمندتر می‌کند. IDC تمام گجت‌های پوشیدنی نظیر دستبند هوشمند سلامتی و ساعت‌ هوشمند را در زمره‌ی محصولات این حوزه قرار می‌دهد و سهم شرکت‌ها را با احتساب این محصولات محاسبه می‌کند؛ حال‌آنکه سهم بازار اپل تنها با احتساب فروش ساعت‌ هوشمند این شرکت - که ارزان‌ترین نسخه‌ی آن‌ها ۲۴۹ دلار است - محاسبه می‌شود. اما این داستان برای سایر شرکت‌ها متفاوت است؛ برای مثال دستبند هوشمند ۲۸ دلاری می‌بند شیائومی ۲ نیز جزو محصولات این شرکت به‌حساب می‌آید. با توجه به فروش ۱۷.۷ میلیون دستگاه اپل واچ، از هر دو ساعت هوشمندی که در سال ۲۰۱۷ فروش رفته، یک دستگاه اپل واچ است.

با نگاهی به آمار منتشرشده می‌توان به‌روشنی دید که چرا شرکت‌هایی نظیر موتورولا از بازار گجت‌ هوشمند خداحافظی کرده‌اند. هرچند بازار گجت‌ پوشیدنی هرروز بیش از دیروز رشد می‌کند؛ اما باید این نکته را در نظر گرفت که این بازار در حال رشد وابسته به دستبند‌های هوشمند سلامتی ارزان‌قیمت است و تنها ساعت هوشمند موفق در این بازار، اپ واچ محسوب می‌شود. اپل واچ ساعت هوشمندی بسیار گران‌قیمت است و برای استفاده از آن باید گوشی آیفون داشت.

البته باید به این نکته اشاره کرد که فروش بالای اپل واچ به معنای موفقیت ساعت‌های هوشمند نیست و این افزایش فروش را تنها باید موفقیتی برای اپل واچ و کوپرتینویی‌ها خواند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات