آیا هارلی دیویدسن برقی، انقلابی در صنعت موتورسیکلت خواهد بود؟

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هارلی دیویدسن قصد دارد طی ماه‌های آینده از موتورسیکلت برقی جدیدی رونمایی کند که گفته می‌شود تحول بزرگی در دنیای موتورسیکلت ایجاد خواهد کرد.
تبلیغات

هارلی دیویدسن (Harley-Davidson) همیشه نام‌های عجیبی برای موتورسیکلت‌های جدید خود انتخاب می‌کند و اگر انصاف داشته باشیم، برخی از این نام‌ها واقعا شایسته این محصولات هستند. یکی از اولین محصولاتی که هارلی وارد بازار کرد، موتورسیکلت ایولوشن (Evolution) به معنای تحول بود و به‌خوبی توانست جایگاهی شایسته نام خود کسب کند. پس از آن موتورسیکلت جدید وی-راد ریولوشن (V-Rod Revolution) وارد شد که تغییر زیادی برای هارلی محسوب می‌شد. در ادامه سیر تکامل محصولات هارلی دیویدسن وارد مرحله جدیدی شد و موتورسیکلت ریولوشن ایکس (Revolution X) پا به عرصه وجود گذاشت. این موتورسیکلت بسیار مورد علاقه نسل جوان و علاقه‌مندان محصولات اسپرت بود و حرف X در نام آن به همین موضوع اشاره داشت. حالا هارلی باز هم عزم خود را جزم کرده است تا انقلاب جدیدی ایجاد کند و با تولید محصولی جذاب، کمی بازار موتورسیکلت را تکان دهد. 

اگر نگاهی به برندها و محصولات تجاری بازار ایالات متحده کنید، خواهید دید هرگاه نام انقلاب به میان آمده، مربوط به محصولات الکتریکی است؛ به‌عنوان مثال این نام برای باتری خودروها، باتری‌های الکتریکی خودروهای برقی، شارژر باتری، پیشرانه خودروهای برقی، پیشرانه موتورسیکلت، سیستم انتقال قدرت برای خودروها و در نهایت موتور الکتریکی برای موتورسیکلت‌ها استفاده می‌شود. با کمی دقت می‌توان دریافت که هرگاه نام الکتریکی به میان می‌آید، قادر است انقلاب و تحول عظیمی در دنیای صنعت ایجاد کند. حالا این سؤال مطرح می‌شود که آیا هارلی دیویدسن قصد دارد موتورسیکلت برقی جدیدی راهی بازار کند که همانند نسل‌های گذشته خود تحول‌آفرین باشد؟

Harley-Davidson motorcycle / موتورسیکلت هارلی دیویدسن

شواهد نشان می‌دهد که هارلی دیویدسن محصول برقی جدیدی برای ورود به بازار موتورسیکلت آمریکا آماده کرده است؛ این شرکت اخیرا اعلام کرد که پروژه لایووایر (LiveWire) در حال بازگشت است و طی ۱۸ ماه آینده موتورسیکلت الکتریکی جدیدی از نمایشگاه خارج خواهد شد. بازگشت پروژه لایووایر به این معنی است که محصول الکتریکی جدید هارلی دیویدسن به ثمر می‌رسد. در مورد این موتورسیکلت برقی جدید ادعا شده است که احتمالا تمام محصولات الکتریکی موجود در بازار را به حاشیه خواهد راند و خود را به‌عنوان یکه‌تاز بازار معرفی خواهد کرد. اگر چنین باشد، باید صادقانه و با اطمینان گفت که موتورسیکلت الکتریکی جدید هارلی دیویدسن قطعا انقلاب جدیدی در دنیای موتورسیکلت ایجاد می‌کند. در ماه‌های آینده خبرهای بیش‌تری از هارلی دیویدسن خواهیم شنید و باید ببینیم آیا پروژه الکتریکی این شرکت می‌تواند ادعاهای سازنده را ثابت کند.

وجود رقابت شدید میان شرکت‌های بزرگ سازنده موتورسیکلت در دنیا طی چند سال اخیر به نتایج خوبی منجر شده است و امیدواریم که این رقابت ادامه داشته باشد. دنیای وسایل نقلیه الکتریکی به‌سرعت پیش می‌رود و در حال تطابق جهان اطراف ما با فناوری‌های مرتبط با خود است. بهره گرفتن یا نگرفتن از انرژی الکتریکی در محصولات فرقی به حال این فناوری ندارد؛ اما برای زندگی و آینده انسان‌ها تفاوت چشم‌گیری ایجاد خواهد کرد. این‌جا است که جهت‌گیری شرکت‌های بزرگ به سمت ایده‌های نوآورانه باعث تغییر مسیر تاریخ می‌شود و دنیای اطراف ما را با خود متحول می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات