فیسبوک هرگونه جمع‌آوری اطلاعات بدون اجازه کاربران را تکذیب کرد

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک طی بیانیه رسمی هرگونه جمع‌آوری و سوءاستفاده از اطلاعات تماس و پیام‌های کاربران را رد کرد.
تبلیغات

مدتی است داستان رسوایی فیسبوک که از جمع‌آوری اطلاعات تماس و پیام‌های متنی نشأت می‌گیرد، نقل بسیاری از محافل شده است. پس از انتشار عذرخواهی رسمی فیسبوک در روزنامه‌ها، مارک زاکربرگ، مدیر و مؤسس فیسبوک، طی بیانیه جدیدی خود را مسئول حفاظت از اطلاعات کاربران و دانست.

بر اساس این بیانیه‌ی فیسبوک که در واکنش به گزارش نشریه Ars Technica منتشر شد، هرگونه جمع‌آوری اطلاعات با کسب اجازه از کاربران صورت گرفته است و کاربران می‌توانند به راحتی از گردآوری اطلاعات خود توسط اپلیکشن جلوگیری کنند. از سوی دیگر، نشریه ذکر‌شده در جواب فیسبوک بخشی از گزارش کاربران خود را منتشر کرده است.

در این گزارش به صراحت ذکر می‌شود که پیام‌رسان فیسبوک در گوشی بلک‌فون ۲ و تبلت نکسوس، در قبال جمع‌آوری اطلاعات این دو دستگاه، هیچ هشدار یا پیامی برای کسب اجازه از کاربر نشان داده نمی‌دهد؛ با این وجود تمامی اطلاعات تماس و پیام‌ها هردو دستگاه از سال ۲۰۱۵ تا اواخر سال ۲۰۱۶ توسط فیسبوک گردآوری شده است.

طبق اعلام فیسبوک، تمامی این اطلاعات برای عملکرد بهتر این شبکه اجتماعی و پیشنهاد دقیق‌تر برای برقراری ارتباط با دوستان انجام شده است و در نسخه لایت پیام‌رسان این شرکت، پیامی برای کسب اجازه از کاربران برای جمع‌آوری این داده‌ها نمایش داده می‌شود. در زمان ثبت نام در پیام‌رسان فیسبوک، ارسال مداوم اطلاعات به کاربران اعلام می‌شود و امکان غیر فعال کردن آن در تنظیمات وجود دارد.

فیسبوک

در بخش دیگری از این بیانیه، زاکربرگ بر عدم فروش و سوء‌استفاده از این اطلاعات تأکید دارد و حفظ این داده‌ها را وظیفه خود می‌داند. به نظر می‌رسد شفاف نبودن عملکرد فیسبوک در قبال حفظ حریم خصوصی افراد باعث وقوع چنین رویدادی شده که در نتیجه، اطمینان بسیاری از کاربران را از بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان سلب کرده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات