محکومیت دانشجویانی که با الهام از مجموعه Breaking Bad مواد مخدر می‌فروختند

جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گروهی از دانشجویان که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ با الهام از مجموعه‌ی تلویزیونی Breaking Bad به فروش مواد مخدر روی آورده بودند، مجموعا به ۵۶ سال حبس محکوم شدند.
تبلیغات

گروهی از دانشجویان در بریتانیا که با الهام از مجموعه‌ی Breaking Bad دست به فروش مواد مخدر می‌زدند، به چندین سال حبس محکوم شدند. طبق اعلام آژانس ملی جرائم بریتانیا (NCA)، پنج دانشجو با سنین بین ۲۵ تا ۲۸ سال، ضمن مطالعه در دانشگاه منچستر، با فروش اکستازی، کتامین، LSD، والیوم و دیگر موارد مخدر در دارک وب توانسته بودند بیش از ۸۰۰ هزار پوند (۱.۱ میلیون دلار) درآمد کسب کنند. این فروشندگان مواد مخدر که درآمد خود را صرف سفرهای تفریحی گران‌قیمت به باهاما و جاماییکا می‌کردند، در سال ۲۰۱۳ و مدت کوتاهی پس از بسته شدن سرویس فروش غیر قانونی جاده‌ی ابریشم (Silk Road) در دارک وب، دستگیر شدند. روز چهارشنبه، دادگاه سلطنتی منچستر با اعلام حکم این دانشجویان، آن‌ها را مجموعا به ۵۶ سال حبس محکوم کرد.

مقاله‌های مرتبط:

رهبر این گروه پنج‌نفره که باسیل عساف نام دارد، به ۱۵ سال و سه ماه زندان محکوم شده است. سه عضو دیگر این گروه با نام‌های جیمز رودن، جایکیشن پاتل و الیون هیمز، به ترتیب به ۱۲ سال، ۱۱ سال دو ماه و ۱۱ سال و سه ماه حبس محکوم شده‌اند. شخصی با نام جاشوا مورگانکه عضو خرده‌پای این گروه به‌حساب می‌آمده باید ۷ سال و دو ماه را در زندان سپری کند.

فروشندگان مواد مخدر

از راست به چپ: جاشوا مورگان، جیمز رودن، جایکیشن پاتل، باسیل عساف

به گزارش نشریه‌ی Manchester Evening News، این جوانان با الهام از مجموعه‌ی تلویزیونی Breaking Bad دست به فروش مواد مخدر می‌زدند. این مجموعه‌ی موفق تلویزیونی، داستان یک معلم شیمی را به تصویر می‌کشد که پس از ابتلا به سرطان دست به تولید و فروش مت‌آمفتامین (شیشه) می‌زند. فعالیت این گروه بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ ادامه داشت و آن‌ها از طریق «جاده‌ی ابریشم» که یک بازار آنلاین برای فروش مواد مخدر و دیگر محصولات غیر قانونی در دارک وب بود، محصولات خود را به دست مشتریان می‌رساندند.

این گروه در مجموع معادل ۲۴۰ هزار قرص اکستازی را به شکل مایع به‌ فروش رسانده است. از دیگر موارد فروخته‌شده توسط آن‌ها می‌توان به ۱.۴ کیلوگرم کتامین و ۱.۲ کیلوگرم ماده‌ی روان‌گردان ۲ سی-بی اشاره کرد. این تبهکاران هزینه‌ی مواد مخدر فروخته‌شده را به‌صورت نقد و ارز دیجیتال دریافت می‌کردند.

بیت‌کوین / Bitcoin

به گزارش آژانس ملی جرائم، پس از مدتی فعالیت این گروه و با تیره شدن روابط بین برخی از اعضا، عساف ابتدا هیمز را تهدید می‌کند که مادر وی را از فعالیت‌های پسرش آگاه می‌سازد و زندگی او را ویران می‌کند و پس از آن، عساف تهدید خود را عملی کرد.

زمانی که مأموران به آپارتمان این گروه مراجعه می‌کنند، ۱۱ هزار دوز LSD به همراه ۴۵۰۰ پوند پول نقد، وزنه و وسائل بسته‌بندی و چاپگرهای برچسب را کشف می‌کنند. یان گلوور، مدیر بخش عملیات‌ آژانس ملی جرائم انگلستان اعلام کرده است:

این پنج نفر تنها به کسب درآمد علاقه داشتند. آن‌ها هیچ توجهی به خطرات احتمالی این مواد مخدر بر مصرف کنندگان آن‌ها نداشتند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات