توسعه فرم‌ور گلکسی نوت 9 سامسونگ آغاز شده است

پنج‌شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات تازه منتشرشده، حاکی از توسعه و آزمایش فرم‌ور فبلت پرچم‌دار نیمه دوم ۲۰۱۸ سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۹ است.
تبلیغات

به دنبال رونمایی از  گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، سامسونگ برای معرفی پرچم‌دار نیمه دوم ۲۰۱۸ خود از سری گلکسی نوت آماده می‌شود. وب‌سایت سم‌موبایل به‌تازگی اعلام کرده که توسعه فرم‌ور جانشین گلکسی نوت ۸ آغاز شده است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، فرم‌ور این گوشی با دو بیلد مختلف آزمایش می‌شود؛ البته خبر توسعه فرم‌ور گلکسی نوت ۹ چندان دور از انتظار نبود؛ زیرا این مرحله، چندین ماه پیش از معرفی رسمی پرچم‌داران جدید صورت می‌گیرد. به‌عنوان مثال، گوشی‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند ۹۶) معرفی شدند؛ اما توسعه فرم‌ور آن‌ها از پنج ماه پیش و اواخر ماه سپتامبر آغاز شده بود.

سامسونگ دو فرم‌ور با شماره بیلد N960FXXE0ARB7 و N960FXXU0ARC5 را برای پرچم‌دار جدیدش آزمایش می‌کند. باید اشاره کرد که توسعه فرم‌ور جدیدترین عضو از سری گلکسی نوت، دو هفته پیش از نسل قبل آغاز شده است؛ توسعه فرم‌ور فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۷ سامسونگ، پیش از اینکه گلکسی نوت ۸ در نیمه دوم تابستان۹۶ معرفی شود، در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۷ آغاز شد.

توسعه فرم‌ور گلکسی نوت ۹ پیش از نسل قبل، باعث شده است گمان کنیم که این گوشی نسبت به گلکسی نوت ۸ زودتر معرفی خواهد شد. با توجه به اینکه توسعه فرم‌ور گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، دو هفته زودتر نسبت به نسل قبل آغاز شده بود؛ سامسونگ، هر دو مدل را در تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۱۸ (۶ اسفند ۹۶) معرفی کرد؛ اما گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۷ (۱۰ فروردین ۹۶) رونمایی شدند.

پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ از سری گلکسی نوت اخیراً در کلمبیا رؤیت شده و ظاهراً نام تجاری «نوت ۹» به‌صورت رسمی توسط این شرکت به ثبت رسیده است. انتظار داریم فبلت مذکور به‌عنوان اولین گوشی سامسونگ با واحد پردازش عصبی ارائه شود تا قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه دهد. ضمن اینکه گمان می‌رود اندازه صفحه‌نمایش جانشین گلکسی نوت ۸ بدون تغییر باشد و ۶.۳ اینچ باقی بماند؛ رزولوشن نمایشگر این گوشی نیز مانند نسل قبل، احتمالاً +QHD است و در این زمینه، پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

آنچه بیشتر از همه در مورد جدیدترین عضو خانواده گلکسی نوت اهمیت دارد، حسگر اثر انگشت است؛ برخی مدعی شده‌اند گلکسی نوت ۹ با حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش ارائه می‌شود؛ اما مینگ‌چی کو ادعا می‌کند عملکرد ضعیف سنسور اثر انگشت درون نمایشگر باعث می‌شود سامسونگ در رابطه با تصمیم خود مبنی بر ارائه پرچم‌دار نیمه دوم ۲۰۱۸ خود با این فناوری تجدید نظر کند. به همین جهت انتظار داریم جانشین گلکسی نوت ۸ به حسگر اثر انگشت در قاب پشتی مجهز شده باشد.

پرچم‌دار آینده سامسونگ با اسم‌رمز Crown توسعه می‌یابد و حتی در صورت توسعه زودهنگام فرم‌ور آن، تا پیش از اواسط تابستان معرفی نخواهد شد. دی‌جی کوه، رئیس بخش موبایل سامسونگ، در نمایشگاه MWC 2018 در رابطه با جدیدترین عضو از سری گلکسی نوت اعلام کرد که این مدل به دستیار صوتی بیکسبی یعنی نسخه ۲.۰ مجهز خواهد بود. اکنون سامسونگ در حال ارزیابی نسخه آزمایشی بیکسبی ۲.۰ است و انتظار می‌رود روند ارزیابی تا پیش از عرضه فبلت جدید سامسونگ به پایان برسد. 

شما کاربران زومیت از جانشین گلکسی نوت ۸ چه انتظاری دارید؟ آیا برای عرضه این مدل در اواخر تابستان، منتظر خواهید ماند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات