سامسونگ ۷ میلیارد دلار برای گسترش تولید حافظه هزینه می‌کند

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به افزایش تقاضا برای تراشه‌های حافظه‌ی سامسونگ، این شرکت خطوط تولید جدید برای تأمین نیاز مشتریان احداث می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ در زمینه‌ی تولید تراشه‌ی حافظه جایگاه اول را در دنیا دارد. با این وجود، این شرکت کره‌ای قصد دارد با سرمایه‌گذاری بیشتر در خطوط تولید، جایگاه خود را تحکیم و فاصله را با رقبا بیشتر کند. تقریبا یک سال پیش، غول کره‌ای دنیای فناوری مبلغ ۸.۷ میلیارد دلار برای ساخت خطوط تولید تراشه‌ حافظه‌ی فلش NAND هزینه کرد و آن‌ها را در هواسئونگ کره‌ی جنوبی و شیان چین راه‌اندازی کرد.

امروز، گزارش جدیدی از کره‌ی جنوبی رسیده است که سامسونگ قصد دارد خط تولید حافظه‌ی NAND در شیان چین را گسترش دهد. بر اساس این گزارش، سامسونگ این اقدام را در نتیجه‌ی افزایش تقاضای این تراشه‌ و برای تأمین نیاز مشتریان انجام می‌دهد.

سامسونگ / Samsung

افزایش تقاضا برای نیمه‌هادی‌ها سامسونگ را ملزم به گسترش و توسعه‌ی تجهیزات تولیدی کرده است تا بتواند جایگاه خود را در بازار حفظ کند و تعالی ببخشد. این شرکت ماه گذشته تصمیم گرفت یک خط تولید تراشه‌ی حافظه در کارخانه‌ی خود در پیونگ‌تک کره‌ی جنوبی راه‌اندازی کند.

اولین خط تولید تراشه در کارخانه‌ی سامسونگ در پیونگ‌تک تقریبا دو سال پیش ساخته شد که سامسونگ از سال ۲۰۱۷ از آن برای تولید نسل چهارم تراشه‌های V-NAND استفاده می‌کند.

قرار است این شرکت از اواخر ماه جاری کار ساخت و گسترش تولید را در شیان چین آغاز کند. کیم کی‌نام، رئیس بخش تجارت درآمدزای سامسونگ، قرار است به همراه جمعی از مقامات دولتی در مراسم افتتاح این پروژه شرکت داشته باشند. بر اساس گزارش‌ها، شرکت کره‌ای طی سه سال آینده ۷ میلیارد دلار برای این پروژه هزینه خواهد کرد.

شروع به کار خطوط تولید جدید زمان زیادی طول نخواهد کشید و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و تأخیر قابل توجهی رخ ندهد، از سال آینده خط تولید شیان قابل بهره‌برداری خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات