سرویس استریم موسیقی اپل موزیک میزبان ۳۸ میلیون کاربر است

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل موزیک اکنون میزبان ۳۸ میلیون مشترک پولی است؛ این آمار در ماه گذشته ۳۶ میلیون کاربر اعلام شده بود.
تبلیغات

در حوزه‌ی اپلیکیشن‌های استریم موسیقی، رقبای بسیاری از جمله اسپاتیفای،  آمازون موزیک و گوگل‌پلی موزیک قرار دارند. به تازگی آمار جدیدی از تعداد مشترکین سرویس اپل موزیک منتشر شده است که برطبق آن، این سرویس اکنون به ۳۸ میلیون کاربر پولی سرویس‌دهی می‌کند.

با این حال، اصلی‌ترین رقیب اپل در این زمینه، یعنی اسپاتیفای، در پایان سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که به ۷۱ میلیون مشترک پریمیوم خود سرویس‌دهی می‌کند که آمار بسیار بالایی است؛ این شرکت قصد دارد در هفته‌های آتی، سهام خود را در بازار بورس نیویورک به عرضه بگذارد.

برای مقایسه، سرویس آمازون موزیک ۱۶ میلیون مشترک پولی دارد؛ این‌ در‌ حالی است که سرویس پاندورا مدیا به ۵.۴۸ میلیون کاربر سرویس می‌دهد. در این بین، گوگل تاکنون هیچ‌گونه آماری در رابطه با تعداد کاربران سرویس استریم موسیقی خود که با نام گوگل‌پلی موزیک شناخته می‌شود، ارائه نکرده است. اپل، گوگل، اسپاتیفای و دیگر سرویس‌ها، هزینه‌ی اشتراک ماهانه‌ی ۹.۹۹ دلار را برای کاربران‌شان تعیین کرده‌اند؛ این در حالی است که آمازون هزینه‌ی ماهیانه سرویس موسیقی‌اش را برای مشترکین پرایم، ۷.۹۹ دلار در نظر گرفته است.

در این بین، اسپاتیفای نسخه‌ای رایگان با تبلیغات درون‌برنامه‌ای برای کاربران در نظر گرفته است که کاربران با چشم‌پوشی از برخی امکانات، می‌توانند از گوش‌دادن به موسیقی‌های موردعلاقه‌شان در این نسخه لذت ببرند؛ البته، اپل چنین روشی را در پیش نگرفته است؛ اما کاربران می‌توانند با قراردادن مبلغی در حساب‌شان، از سه ماه اشتراک رایگان اپل موزیک استفاده کنند. برطبق گفته‌ی کوپرتینویی‌ها، اپل موزیک هم‌اکنون دارای ۸ میلیون مشترک رایگان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات