کدام کانال تلگرام برای تبلیغ مناسب تر است؟

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر تاکنون در تلگرام تبلیغ کرده باشید، قطعا انتخاب کانال مناسب یکی از دغدغه‌های شما بوده است.
تبلیغات

در روزهای گذشته ما در ادشات، لیست کامل کانال‌های تبلیغاتی تلگرام را منتشر کردیم. لیست یادشده شامل دسته‌بندی موضوعی و اطلاعات تحلیلی مفید برای هر کانالی است، این اطلاعات تحلیلی عبارتند از:

  • بازدید پست‌های خود کانال (بدون در نظر گرفتن پست‌های فوروارد شده)
  • تعداد پست‌های کانال در هر روز
  • نرخ حذف پست (که به نوعی نمایانگر Spam Rate و حجم تبادل و تبلیغ در کانال است)

در اینجا قصد داریم توضیح دهیم با تکیه بر این پارامترها، چطور می‌توان کانال مناسب را انتخاب کرد.

تعداد پست در روز بسیار مهم است

در تلگرام هنگامی که شما جزو پست‌های پایانی باشید، نرخ کلیک به بازدید (CTR) به میزان قابل توجهی بالاتر از زمانی است که پس از تبلیغ شما، پست‌های زیادی در کانال قرار می‌گیرند؛ بنابراین انتخاب کانال‌هایی که پست‌های کمتری منتشر می‌کنند، باعث خواهد شد تبلیغ شما مدت زمان بیشتری جزو پست‌های پایانی باشد و نتیجه‌ی بهتری برای شما خلق کند.

به نرخ حذف پست دقت کنید

نرخ حذف پست یعنی یک کانال چند درصد از پست‌های منتشرشده را پس از مدتی حذف می‌کند. حذف پست در هر کانالی اتفاق می‌افتد (مثلا ممکن است یک خبر اشتباه باشد و از کانال حذف شود)، اما هنگامی که درصد حذف پست بالا باشد، نشان‌دهنده‌ی حجم بالای پست‌های تبادلی و تبلیغاتی نسبت به پست‌های خود کانال است.

به شدت توصیه می‌کنیم از تبلیغ در کانال‌هایی که حذف پست بالایی دارند پرهیز کنید؛ زیرا اولا حجم بالای تبلیغ باعث بی‌توجهی کاربر به محتوای کانال و تبلیغات می‌شود، ثانیا این کانال‌ها معمولا تبلیغات خود را به‌صورت دسته‌ای در کانال قرار می‌دهند که باعث می‌شود تبلیغ شما همزمان با چند تبلیغ دیگر ارسال شود و اثربخشی آن کاهش یابد.

 در انتخاب مدل تبلیغ هشیار باشید

کانال‌های مختلف، مدل‌های تبلیغاتی گوناگونی دارند. مراقب باشید مدلی از تبلیغ را انتخاب کنید که بازدید آن از بازدید پست‌های خود کانال بیشتر نباشد؛ به‌عنوان مثال، اگر پست‌های یک کانال به‌صورت متوسط ۲۰ هزار بازدید می‌گیرند، از انتخاب مدل ۵۰ هزار بازدید پرهیز کنید؛ زیرا مطمئنا بخشی از این بازدید متعلق به خود کانال نخواهد بود.

دسترسی به اطلاعات تمامی کانال‌ها کاملا رایگان است؛ بنابراین اگر قصد تبلیغ در تلگرام را دارید، با مراجعه به این لیست آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات