خالق سیری از روند تکامل آن راضی نیست

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نورمن وینارسکی، خالق سیری از ضعف‌های موجود در این دستیار هوشمند بسیار متعجب است و از روند تکامل آن راضی نیست.
تبلیغات

دستیار هوشمند اپل برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ و در گوشی آیفون ۴ اس، در دسترس کاربران قرار گرفت. این دستیار هوشمند ابتدا در شرکت SRI International توسعه یافت. در آن زمان نورمن وینارسکی، عضو هیئت مدیره این شرکت بود و در توسعه سیری نقش مهمی داشت. شرکت SRI پس از مدتی محصول جدید و انقلابی خود را به اپل واگذار کرد.

در ابتدا قرار بود سیری در قالب یک اپلیکیشن به اپ استور اضافه شود؛ اما در نهایت به عنوان دستیار هوشمند در آیفون ۴ اس جای گرفت. خالق سیری معتقد است پس از حضور انقلابی سیری در آیفون ۴ اس، روند تکامل و بهبود این دستیار هوشمند با مشکلاتی مواجه شده است. طبق نظر وینارسکی، سیری در حال حاضر تنها ویژگی‌هایی را که در گذشته داشت حفظ کرده و نوآوری جدیدی در آن دیده نمی‌شود.

همچنین بر طبق پیش‌بینی‌های نورمن وینارسکی، عملکرد سیری در بخش هوش مصنوعی راضی کننده نیست و اپل در سال‌های گذشته نتوانسته پیشرفت شگرف و گسترده‌ای را برای این دستیار هوشمند به ارمغان بیاورد. در حال حاضر سیری از ویژگی‌های زیادی نظیر یادآوری قرارها، بررسی وضعیت آب‌وهوا، ارسال پیام و گفت‌وگو با کاربر را داراست؛ اما این دستیار هوشمند نتوانسته انتظارات سازندگان اولیه خود را برآورده کند.

نورمن وینارسکی خالق سیری

وینارسکی بر این باور است که سیری می‌بایست در ابتدا در زمینه راهنمایی کاربران در بخش مسافرت،گردشگری و مسریابی به بلوغ برسد و سپس در دیگر حوزه‌ها وارد شود. وی معتقد است، تعیین اهداف متعدد برای سیری، سبب کاهش سرعت تکامل آن شده و روند پیشرفت آن را مختل کرده است. نورمن وینارسکی وجود رقبایی همچون دستیار هوشمند گوگل را مهم‌ترین چالش برای سیری می‌داند و رفع مشکلات موجود و برآورده کردن خواسته‌های کاربران توسط اپل را امر دشوار و غیرممکن می‌داند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات