احتمال توقف تولید گرندتور؛ پس از فصل سوم

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
وب سایت دیلی میل ادعا کرده است که فصل سوم، آخرین سری از مستند گرندتور خواهد بود.
تبلیغات

در حالی که طرفداران سه مجری دوست داشتنی جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می منتظر ویژه برنامه‌ی کلمبیا از مستند خودرویی گرندتور (The Grand Tour) هستند، برخی وب‌سایت‌های خبری و سرگرمی بریتانیا، اخباری مبنی بر پایان ساخت برنامه‌ی پربیننده‌ی سرویس استریم آمازون پس از فصل سوم داده‌اند.

The Grand Tour / گرندتور

وب‌سایت و مجله‌ی اینترنتی خبری و سرگرمی دیلی‌میل (Dailymail) مطلبی با عنوان «آیا پایان راه برنامه‌ی ۱۰۰ میلیون پوندی جرمی کلارکسون فرا رسیده است؟ آمازون ساخت فصل چهارم را سفارش نداده است» منتشر کرد که به سرعت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مختلف منعکس شد. بر اساس ادعای تیم تحریریه‌ی دیلی‌میل، یک منبع ناشناس از این برنامه‌ی گرندتور گفته است:

هیچ نشانه‌ای از ادامه‌ی ساخت برنامه وجود ندارد. هیچکدام از افراد تیم تمدید قرارداد نداشته‌اند و مشخص نیست که برنامه‌ی اصلی برای فصل بعدی چگونه خواهد بود.
جرمی کلارکسون

نویسنده‌ی این وب‌سایت در ادامه با اضافه کردن یکی از گفته‌های پیشین اندی ویلمن، تهیه‌کننده‌ی اجرایی گرندتور و همکار قدیمی کلارکسون، مطلب خود را ادامه داد. ویلمن پیش از انتشار این اخبار گفته بود:

در حال حاضر تمرکز اصلی ما، فصل سوم است.

پس از منتشر شدن این خبر، طرفداران برنامه نگرانی خود را در شبکه‌های اجتماعی ابراز کردند. کلارکسون در جواب سؤال یکی از طرفداران گرندتور، توئیت کرد:

باورکردن نوشته‌های دیلی‌میل مضحک است.
The Grand Tour / گرندتور
The Grand Tour / گرندتور

کلارکسون سپس در شبکه‌ی اجتماعی مخصوص گرندتور موسوم به درایورترایب (DriveTribe) با انتشار دو تصویر بالا، نوشت:

صرفاً جهت اطلاع، پایان سال منتظر گرندتور باشید.از سر راهم برید کنار.

تصویر منتشر شده از ساعت و تاریخ، با توجه به قالب نوشتن متفاوت تاریخ در بریتانیا و آمریکا، دو تئوری را مطرح کرد. تئوری اول اشاره به تاریخ ۱۱ مارس سال ۲۰۱۸ و در واقع همان تاریخ انتشار عکس توسط کلارکسون (یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶) است. تئوری دوم اشاره به تاریخ احتمالی پخش فصل سوم گرندتور در ۳ نوامبر ۲۰۱۸ یا ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۷ است. دیگر همکاران نزدیک کلارکسون، یعنی هموند و می هنوز اظهار نظری نکرده‌اند.

گرند تور / The Grand Tour

اما جرقه‌ی اصلی این شایعه، با انتشار خبر مربوط به حضور جرمی کلارکسون در سری جدید برنامه‌ی تلویزیونی «چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟» شروع شد. به‌منظور سالگرد ۲۰ سالگی این مسابقه‌ی تلویزیونی بریتانیایی، کلارکسون در هفت قسمت از سری جدید مجری این برنامه خواهد بود. وب‌سایت دیلی‌میل با اشاره به این خبر، پایان گرندتور در فصل سوم و شغل جدید کلارکسون را اعلام می‌کند. بر طبق نوشته‌های این وب‌سایت، هموند و می هم به‌زودی شغل‌های جدیدی خواهند داشت.

باید توجه داشت، وب‌سایت دیلی‌میل بارها با اخبار نامؤثق شایعات زیادی به وجود آورده است و تقریباً به عنوان یک رسانه‌ی سرگرمی در بریتانیا شناخته می‌شود. با این وجود ادامه‌ی ساخت گرندتور و پخش در آمازون پس از فصل سوم هنوز مشخص نیست. قرارداد ۲۵۰ میلیون دلاری مقامات آمازون و سه مجری سابق تاپ‌گیر BBC برای ۳ فصل و ۳۶ قسمت بسته شده است.

The Grand Tour / گرندتور

پایان دادن به مستند خودرویی موفق و پربیننده‌ی گرندتور که برنامه‌ی پرچمدار سرویس استریم اینترنتی آمازون محسوب می‌شود، باورکردنی نیست. اما باتوجه به وضعیت جسمانی کلارسکون و می، همچنین فقدان قرارداد رسمی بعد از ۳ فصل، نباید از پایان گرندتور پس از پخش ۳ فصل تعجب کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات