راهنمای خرید کوادکوپتر (بایدها و نبایدها)

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کوادکوپتر چیست؟ کوادکوپتر، نوعی مولتی روتور یا پهپاد است که برای به پرواز در آمدن آن از ۴ موتور استفاده می‌گردد.
تبلیغات

این تکنولوژی به سرعت در میان طرفداران سرگرمی‌های پروازی محبوب شد و هم اکنون کمپانی‌های زیادی در دنیا به ساخت این پرنده روی آورده‌اند. کافیست در یوتیوب سرچ کنید Drone تا به محبوبیت کوادکوپترها پی ببرید.

چرا کواد کوپترها محبوب شده‌اند؟

در گذشته هلیکوپتر کنترلی بسیار محبوب بودند، ولی با توجه به اینکه کنترل آنها بسیار سخت بود کمتر عموم مردم به آن علاقه داشتند و بسیاری نیز یک هلیکوپتر کنترلی تهیه کردند و متاسفانه به دلیل سختی کنترل بلا استفاده ماند. در مقابل کوادکوپتر ها کنترل بسیار ساده‌ای دارند. برای پرواز یک کوادکوپتر شما می‌توانید حداکثر در ۱۵ دقیقه حرفه‌ای شوید. در ضمن کوادکوپترها علاوه بر پرواز قابلیت فیلمبرداری دارند که بر جذابیت آنها می‌افزاید.

هدف شما از تهیه کوادکوپتر چیست؟

ممکن است شما به دلایل ذیل بخواهید یک کوادکوپتر تهیه کنید:

  • برای تصویر برداری هوایی از مجالس و مراسم ها.
  • علاقه به سرگرمی های هوایی.
  • تصویر برداری هوایی برای استفاده شخصی

انواع کوادکوپتر:

  • کوادکوپترهای حرفه‌ای (که در دنیا برند DJI حرف اول را میزند) قیمت‌هایی بین ۳.۵ میلیون تومان تا ۲۵ میلیون تومان را در مدل‌های مختلف دارند. برای پرواز دادن این مدلها می‌بایست مجوز تهیه کنید.
  • کوادکوپترهای نیمه حرفه‌ای (که برند SYMA یا ایران سایما معروف‌ترین تولید کننده آنهاست) قیمت‌هایی بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را دارند و برای پرواز دادن آنها نیاز به گرفتن مجوز نیست.
  • کوادکوپترهای غیر حرفه‌ای (که باز هم برند سایما معروفترین تولید کننده آنهاست) قیمت‌هایی بین ۱۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان را دارند و نیازی به مجوز برای پرواز دادن آنها ندارید.

برای خریدکوادکوپتر باید چه کاری انجام دهیم؟

متاسفانه به جز نمایندگی رسمی کوادکوپترهای سایما در ایران (syma-iran.com)، هیچ برند دیگری در کشورمان نمایندگی ندارد.

برای خرید کوادکوپترهای برند سایما، کافیست به فروشگاه ایران سایما به آدرس syma-iran.com مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات