شخصی‌سازی دستیار صوتی گوگل برای توسعه‌دهندگان ممکن شد

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
توسعه‌دهندگان برنامه‌های جانبی از این پس می‌توانند دستیار صوتی گوگل را به دلخواه خود تغییر دهند و حتی فرمان صوتی فراخوان آن را نیز شخصی‌سازی کنند.
تبلیغات

دستیار صوتی گوگل محبوبیت بسیاری میان کاربران اندروید دارد و به‌صورت بهینه با اپلیکیشن‌های ساخت گوگل فعالیت می‌کند. اما این شرایط چندان برای برنامه‌های غیر گوگلی صادق نیست. برای مثال اگر بخواهید یک کالا به لیست خرید خود در برنامه‌ای غیر گوگلی اضافه کنید، پس از گفتن اوکی گوگل، ابتدا باید نام اپ مورد نظر را اعلام کنید. سپس از دستیار صوتی بخواهید کالای مورد نظر شما را به لیست آن برنامه اضافه کند. اما چه می‌شد اگر با گفتن نام کالا یا بیان کردن یادداشت‌ها، به صورت خودکار به برنامه دلخواه شما اضافه می‌شدند؟

گوگل نیز متوجه این ضعف در دستیار صوتی خود شده و به همین دلیل امکان شخصی‌سازی آن را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده است. اکنون اگر به دستیار صوتی بگویید این کالا را به لیست خریدم اضافه کن، دیگر نیازی به نام بردن اپلیکیشن مذکور نخواهد بود و فرایند گفته شده به صورت خودکار در برنامه پیش‌فرض برای ایجاد لیست خرید، صورت خواهد گرفت.

البته این امکان فقط برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها مفید واقع نمی‌شود و می‌تواند استفاده گسترده‌ای در حوزه سخت‌افزار نیز داشته باشد. برای مثال ال‌جی از همین حالا سعی کرده است که از این ویژگی جدید بهره ببرد و آن را به سایر محصولات تولیدی خود، تعمیم دهد؛ به طوری که ماشین لباسشویی این شرکت به کمک دستیار صوتی گوگل، قابل کنترل خواهد بود. چنین قابلیتی می‌تواند به کمک کاربران ریموت‌های هارمونی نیز بیاید تا دیگر نیازی به بیان جمله‌های طولانی پس از گفتن عبارت اوکی گوگل نداشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات