مقایسه کارایی آیفون 6s قبل و بعد از تعویض باتری فرسوده

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل سال ۲۰۱۶ با ارائه‌ی نسخه جدید iOS به‌صورت مخفیانه عملکرد آیفون‌هایش را برای جلوگیری از خاموش شدن یکباره، به دلیل مشکل باتری کاهش داد.
تبلیغات

ویدیوی زیر کارایی یک دستگاه آیفون 6S را، قبل و بعد از تعویض باتری فرسوده، درحال اجرای تعدادی فعالیت پردازنده-محور مانند اجرای برنامه‌ها، مرورگری وب، اجرای بازی، پخش ویدیو و در نهایت انجام آزمون بنچمارک گیک‌بنچ (Geekbench) نشان می‌دهد.

این آزمون روی آیفون با باتری فرسوده (بعد از دو سال و نیم) در سمت چپ و همان آیفون با باتری نو در سمت راست انجام شده است. اینکه آیا باتری توسط نمایندگی مجاز اپل یا تعمیرکار متفرقه تعویض شده، مشخص نیست، اما نتایج آزمون بسیار جالب توجه است.

آیفون با باتری فرسوده در ۵ دقیقه و ۴۵ ثانیه مورد آزمایش قرار گرفت و آیفون با باتری نو همان تست را در ۴ دقیقه و ۳۳ ثانیه به اتمام رساند. آیفون با باتری فرسوده امتیاز ۱۴۳۷ را برای آزمون تک هسته‌ای و ۲۴۸۵ را برای آزمون چند هسته‌ای از گیک‌بنچ دریافت کرد، در حالی که امتیاز دریافت شده توسط آیفون با باتری نو برای آزمون تک هسته‌ای ۲۵۲۰ و برای آزمون چند هسته ای ۴۴۱۲ است.

لینک دانلود

سال ۲۰۱۶، اپل به سیستم عامل آی‌او‌اس نسخه ۱۰.۲.۱ ویژگی جدیدی اضافه کرد. این ویژگی به صورت خودکار کارایی دستگاه را با توجه به قدرت باتری کاهش می‌داد تا دستگاه از خاموش شدن‌های ناگهانی مصون بماند. در حالی که اپل ادعا می‌کند کاربران را از این ویژگی آگاه ساخته است ولی گزارش سایت‌های معتبر در پایان سال میلادی گذشته نشان دهنده‌ی این است که سخت‌افزارهای اپل به شکلی با این ویژگی سیستم عامل طراحی شده‌اند که با کاهش قدرت، خرید نسخه‌های آیفون را به کاربران تحمیل کنند.

مدیر بخش امور قانونی و دولتی شرکت اپل در کانادا طی یک سخنرانی گفت: «هدف اصلی این ویژگی این است که کابران آیفون بتوانند از دستگاه‌های قدیمی خود بدون مشکل خاموش شدن استفاده کنند.»

با توجه به مشکلات قانونی که به علت طراحی این ویژگی برای اپل به وجود آمده است، این شرکت به صورت رسمی از کاربران آیفون به علت عدم شفافیت در این موضوع عذرخواهی کرد و تعرفه خدمات تعویض باتری‌های فرسوده خود را کاهش داد.

همچنین اپل به زودی در iOS 11.3 به کاربران اجازه می‌دهد تا بر فعالیت و قدرت باتری آیفون خود نظارت و در صورت نیاز ویژگی کاهش قدرت خودکار را غیرفعال کنند. نسخه آزمایشی iOS 11.3 هم اکنون در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات