رونق بازار کامپیوتر رومیزی در دیوار

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
خرید و فروش کیس کامپیوتر کار هر کسی نیست. حرفه‌ای‌ها، تدوین‌گران، گیمرها و مهندسان معمولا به کامپیوتر و کیسی نیاز دارند که کار را برای خود راحت‌تر کنند.
تبلیغات

هر چقدر هم برای خرید لپ‌تاپ حرفه‌ای هزینه صرف کنید، باز هم پردازنده‌ی کامپیوترهای رومیزی قوی‌تر از لپ‌تاپ هستند. کسی که از لپ‌تاپ استفاده زیادی می‌کند باید برای مراقبت از آن همیشه بار اضافه‌ای به‌نام هواکش را همراه خود داشته باشد؛ اما تمام مدل‌های کیس، هواکش قوی‌تری نسبت به لپ‌تاپ دارند. در وب‌سایت دیوار یک کیس از برند گرین را ۲۰۰ هزار تومان به فروش گذاشته‌اند. میانگین قیمت خرید و فروش کیس در دیوار حدود ۳۰۰ هزار تومان و همین رقم در بازار حدود ۶۰۰ هزار تومان است. با اینکه در دیجی‌کالا یا بازار خرید و فروش کیس کامپیوتر می‌توانید، مدل‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان هم پیدا کنید؛ اما شاید بهتر باشد سراغ کیس دست دوم باکیفیتی بگردید که معمولا هم در دیوار با نصف قیمت پیدا می‌شود.

خرید کامپیوتر برای شرکت نسبت به خرید لپ‌تاپ اولویت بیشتری دارد. به خصوص اگر کارمندان شرکت شما جزو گروه سنی میانسالان و افراد مسن باشند، با خرید لپ‌تاپ تنها کار خود را سخت می‌کنید؛ چرا که باید برای آن‌ها کلاس استفاده از لپ‌تاپ هم برگزار کنید.

تنها قیمت نیست که خرید و فروش کیس کامپیوتر را مهم کرده؛ بلکه گرافیک کیس‌ها معمولا بالاتر است و قابلیت ارتقاء هم دارد؛ اما تمام لپ‌تاپ‌ها قابلیت ارتقاء را ندارند. از این موضوع کسی هم تعجب نمی‌کند. با باریک‌تر شدن لپ‌تاپ‌ها، کار تغییر جزییات آن سخت و غیرممکن می‌شود. با این حال بازار این روزها دیگر از دست کامپیوتر خارج شده و به دست لپ‌تاپ‌ها افتاده است.

همان‌طور که اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ در حال پیشی‌گرفتن از لپ‌ تاپ‌ هستند؛ از این رو در دیوار، تعداد آگهی‌های فروش کیس‌های قدیمی خیلی بیشتر از طراحی‌های جدید است. نرخ خانواده‌هایی که در آمریکا یک لپ‌تاپ رومیزی داشته‌اند از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ ثابت بوده‌ است؛ اگر این موضوع را به کشورهای دیگر هم تعمیم دهیم، احتمالا بازار ایران نیز به همین شکل است.

در دیوار از هر ۱۰ آگهی خرید و فروش کیس، یک آگهی آن شامل تبلیغ دستگاهی جدید و نو بوده‌ است. اگرچه خرید و فروش کیس در دیوار رایج است؛ اما آگهی‌هایی وجود دارند که مشتری را به خرید مانیتور نیز تشویق می‌کند. یکی‌ از بهترین‌ کیس‌های موجود در سال پیش رو از مدل کورسیر و سری Corsair Graphite Series است و قیمت آن تا یک میلیون تومان هم ارزیابی می‌شود؛ اما چنانچه خوب گوش به زنگ باشید، ممکن است همین روزها یک نفر مدل دست دوم آن را آگهی کند.

مسأله‌ی دیگری که باعث می‌شود برخی از افراد کامپیوتر رومیزی خریداری کنند، به راحت‌بودن تعمیر کیس‌های کامپیوتر بازمی‌گردد، این کاری است که گاهی از دست خودتان و در خانه هم بر می‌آید؛ به‌عنوان مثال، درِ کیس را باز می‌کنید تا از صحت و سلامت کابل‌ها باخبر شوید یا گردوغبار داخل آن را پاک کنید. این در حالی است که تعمیر لپ‌تاپ، یک حرفه‌ی کاملا تخصصی است و هرکسی از عهده‌ی آن برنمی‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات