هیبرید کینتیک چین از طرح مفهومی HK GT رونمایی کرد

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت چینی هیبرید کینتیک از خودروی مفهومی هیبریدی HK GT در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد که طراحی آن را استودیو پینین‌فارینا بر عهده داشته است.
تبلیغات

خانه طراحی مشهور ایتالیایی پینین‌فارینا از خودروی مفهومی HK GT با ۱۰۷۳ اسب بخار برقی با قابلیت انتقال و توزیع گشتاور بین تمامی چرخ‌ها رونمایی کرده است؛ درهای این خودرو به سمت بالا باز می‌شوند و به کمک این دو در، سرنشینان می‌توانند به صندلی‌های جلو و عقب دسترسی پیدا کنند. 

Pininfarina HK GT sport concept / خودروی مفهومی اسپرت HK GT پینین‌فارینا

خانه طراحی پینین‌فارینا مسئول طراحی خودروهای بسیار زیبایی از شرکت‌های بزرگ مانند فراری، آلفا رومئو، مازراتی و پژو بوده است. از خودروهایی که پینین‌فارینا در طراحی آن دخیل بود، می‌توان به پژو 405 و دوو نوبیرا (Daewoo Nubira) اشاره کرد که در سال‌های دهه‌ی ۹۰ میلادی، شهرت زیادی در اروپا و آسیا داشتند.

Pininfarina HK GT sport concept / خودروی مفهومی اسپرت HK GT پینین‌فارینا

پینین‌فارینا همواره تلاش می‌کند تا در طراحی از خلاقیت بهره ببرد و خودروهای جدیدی خلق کند. این بار نیز برای حضور در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، پینین‌فارینا با خودروی پلاگین هیبریدی جدید HK GT وارد شده است که کار طراحی آن برای گروه خودروسازی چینی هیبرید کینتیک انجام می‌شود. 

Pininfarina HK GT sport concept / خودروی مفهومی اسپرت HK GT پینین‌فارینا

اولین چیزی که توجه همگان را به خود جلب می‌کند درهای دوگانه و بزرگ خودرو است که به سمت بالا حرکت می‌کنند. هنگامی که درها باز شوند دسترسی سرنشینان به صندلی‌های جلو و عقب ممکن می‌شود و در این حالت بیش‌تر شبیه یک هواپیمای جنگنده به نظر می‌رسد. درها، یکی از کلیدی‌ترین عناصر در طراحی خودروهای اسپرت هستند، اما چنین شیوه‌ای در طراحی درها ما را به یاد خودروی مفهومی لینکلن نویگیتور ۲۰۱۶ با ظرفیت چهار سرنشین می‌اندازد.

علاوه بر این ویژ‌گی‌های دیگری نیز وجود دارد که فوق‌العاده به نظر می‌رسند؛ جلو پنجره مشبک خودروی اسپرت HK بسیار فانتزی است و با ظاهر بزرگ و فرم مبهم کوسه‌مانند، در حقیقت نمایشی پخته از تجربه‌ی پیشین پینین‌فارینا در طراحی نوبیرا به شمار می‌رود. 

Pininfarina HK GT sport concept / خودروی مفهومی اسپرت HK GT پینین‌فارینا
Pininfarina HK GT sport concept / خودروی مفهومی اسپرت HK GT پینین‌فارینا

مشخصات عملکردی به طور معمول برای خودروهای الکتریکی اسپرت خنده‌دار است، و HK GT نیز از این قاعده مستثنی نیست. چهار موتور الکتریکی مجزا از نوع IPM (آهنربای دائم داخلی) مجموع توان خروجی بیش از ۱۰۷۳ اسب بخار را برای خودرو تولید می‌کند. با توجه به این‌که خودروهای هیبریدی در حالت استفاده از نیروی الکتریکی چقدر گشتاور بیش‌تری نسبت به انواع بنزینی دارند، هنگام مقایسه تفاوت بین این دو کاملا احساس می‌شود. خودروی اسپرت HK GT تنها به ۲.۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد، در حالی که قادر است در این مدت به بیشینه سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. 

Pininfarina HK GT sport concept / خودروی مفهومی اسپرت HK GT پینین‌فارینا

محدوده رانندگی خودرو با استفاده از باتری ۳۸ کیلووات ساعت بسیار جالب نیست و به ۱۶۰ کیلومتر با یک بار شارژ محدود می‌شود. اما HK GT کاملا به عنوان یک خودروی گرند تورر شناخته می‌شود؛ در حالتی که فقط از باتری باتری برای روشن کردن و حرکت موتورهای الکتریکی استفاده شود، می‌توان در اکثر مواقع استفاده کرد یا برای رانندگی شهری از آن بهره گرفت. اما شرکت چینی هیبرید کینتیک بیش‌تر علاقه به استفاده از حالت هیبریدی دارد و آن را به عنوان گزینه بهینه معرفی می‌کند. بنابراین این خودرو با سه انتخاب برای موتور توسعه دهنده‌ی محدوده رانندگی (میکرو توربینی چند سوختی، پیل سوختی هیدروژن یا ژنراتور بنزینی کارآمد) عرضه خواهد شد؛ استفاده از این طیف موتورها باعث افزایش محدوده رانندگی خودرو به بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر می‌شود، که قابلیت مسافرت بیش‌تر را برای مسافران در سفرهای طولانی فراهم می‌کند. هنگامی که بتوان از فناوری شارژ سریع استفاده کرد، بکار گرفتن این خودروی هیبریدی برای مشتریان به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های خرید، مناسب به نظر می‌رسد. 

Pininfarina HK GT sport concept / خودروی مفهومی اسپرت HK GT پینین‌فارینا

در فضای داخلی صفحه نمایش لمسی برای راننده و سرنشینان وجود دارد، که با برخی جزئیات مدرن، طرح‌های دوست‌داشتنی و غربیلک فرمان به شکل اسباب‌بازی سر آقای سیب‌زمینی همراه شده است. در حالت رانندگی کروز، سیستم روشنایی داخلی به رنگ آبی در می‌آید اما هنگام اعلان هشدار برای بستن کمربند ایمنی به رنگ قرمز تغییر می‌یابد. در حالتی که راننده بخواهد از تنظیمات اسپرت بهره ببرد، فضای داخلی با نورپردازی منطبق با سرعت و شتاب تزئین می‌شود و فضای جالبی برای سرنشینان مهیا می‌کند. 

HK GT با طراحی پینین‌فارینا تنها یک خودروی مفهومی است، اما به نظر می‌رسد که خودروساز چینی آن را برای فروش در بازارهای آسیایی آماده می‌کند. با توجه به رشد اقتصادی چین و برنامه‌های جاه‌طلبانه برای سهم‌خواهی در بازار جهانی، پیش‌بینی می‌شود که هیبرید کینتیک به زودی از نسخه تولیدی خودروی مفهومی HK GT رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات