مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت برای جذب مشتریان تجاری سرویس‌های ابری وان‌درایو و دراپ‌باکس، ۳ سال اشتراک رایگان وان‌درایو را پیشنهاد می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت برای ترغیب مشتریان سازمانی و تجاری سرویس‌های ابری رقیب، تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با ارائه‌ی پیشنهاد‌های جذاب، تعداد کاربران سرویس ابری وان‌درایو را افزایش دهد. در همین راستا، روز گذشته ردموندی‌ها پیشنهاد ویژه‌ای ارائه کردند که به واسطه‌ی آن، مشتریان تجاری سرویس‌های رقیب نظیر، باکس، گوگل‌درایو و دراپ‌باکس، در صورت انتقال پرونده‌های خود به وان‌درایو، می‌توانند برای ۳ سال به‌رایگان از سرویس ابری مایکروسافت استفاده کنند. برطبق گفته‌ی ردموندی‌ها، این پیشنهاد تنها تا ۳۰ ژوئن پابرجا خواهد بود.

مایکروسافت برای آسان‌سازی روند مهاجرت به سرویس وان‌درایو، تیمی را تحت ‌نام FastTrack به کار گماشته است تا کسب‌و‌کارها را در روند مهاجرت به آفیس ۳۶۵ و وان‌درایو یاری رسانند. البته مایکروسافت این پیشنهاد ویژه را تنها به کسب‌و‌کارهایی ارائه‌ می‌کند که حداقل ۵۰۰ کاربر متعهد داشته باشند و در حال حاضر جزو مشتریان سرویس ابری مایکروسافت نباشند.

مسلماً پیشنهاد جذاب و اغواگر مایکروسافت تعداد بسیاری از اهالی کسب‌و‌کار را به‌ سمت استفاده از سرویس‌های ابری مایکروسافت سوق خواهد داد. نکته‌ی حائز اهمیت دیگری که درباره‌ی این پیشنهاد وجود دارد، تلاش مایکروسافت برای استفاده کاربران از دیگر سرویس‌ها و محصولات این شرکت است. به‌ لطف پلتفرم ویندوز ۱۰، اکنون در سراسر اکوسیستم‌ مایکروسافت هماهنگی رضایت‌بخشی برقرار است؛ از این‌رو، می‌توان اینطور انتظار داشت که بسیاری از کاربران جدید سرویس‌ ابری مایکروسافت، در آینده از دیگر سرویس‌ها و محصولات ردموندی‌ها نیز استفاده کنند. در واقع این حرکت مایکروسافت را می‌توان نخستین قدم این شرکت برای ترغیب کاربران به استفاده از سرویس‌های سودآوری نظیر مایکروسافت آژور دانست.

پس از منصوب‌ شدن ساتیا‌ نادلا به مقام مدیریت عامل شرکت مایکروسافت، رویکرد این شرکت در قبال رایانش ابری تغییرات چشمگیری نسبت به گذشته تجربه کرد. اکنون رایانش ابری یکی بخش‌هایی است که رشد سریعی تجربه کرده و درآمد مایکروسافت را با افزایش قابل‌ توجهی روبه‌رو کرده است. در جهانی که فروش رایانه‌های شخصی با کاهش قابل‌ توجهی روبرو شده است و محصولات نرم‌افزاری نظیر ویندوز و مجموعه آفیس به‌صورت رایگان یا اشتراکی عرضه می‌شوند، آژور، آفیس ۳۶۵ و وان‌درایو پلتفرم‌هایی هستند که ساتیا نادلا اتکای زیادی به آن‌ها دارد. مایکروسافت قصد دارد با تقویت پلتفرم ابری خود، تبدیل به جایگزینی برای پلتفرم وب سرویس آمازون (AWS) شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات