اولین معامله گندم با بیت کوین بین روسیه و ترکیه انجام شد

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اواخر ماه ژانویه سال جاری اولین مبادله‌ی کالای تجاری بین دو کشور روسیه و ترکیه با بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین و بیت‌کوین برای فروش محموله‌ی گندم انجام شد.
تبلیغات

ارزهای دیجیتال یا پول‌های رمزنگاری شده به همراه فناوری بلاک‌چین هر روز در حال گسترش دامنه‌ی نفوذ خود هستند و به نظر می‌رسد صنعت حمل و نقل بین‌المللی یکی از جدیدترین حوزه‌هایی است که این فناوری در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اواخر ژانویه سال جاری اولین مبادله‌ی گندم بین دو کشور روسیه و ترکیه انجام شد. این محموله‌ی گندم که با استفاده از کشتی از روسیه به ترکیه ارسال شده، از بستری با عنوان Prime Shipping Foundation و با بهره‌گیری از بیت‌کوین انجام شده است.

Prime Shipping Foundation بنیادی است که برای استفاده از فناوری بلاک‌‌چین در صنعت حمل و نقل بین‌المللی فعالیت می‌کند. ایوان ویکولوف، مدیرعامل این بنیاد، اعلام کرد این مبادله بخشی از فرایند آزمایش سیستمی مبتنی بر بلاک‌چین است که برای داد و ستد بین‌المللی و محموله‌های تجاری ایجاد شده است.

با استفاده از بستر ایجادشده توسط پرایم شیپینگ می‌توان پردازش سریع پرداخت‌ها را در کنار تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر به‌سرعت انجام داد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این بنیاد در نظر دارد ارز دیجیتال اختصاصی خود را نیز به‌زودی توسعه بدهد.

ویکولوف در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما سعی داریم یک سیستم پرداخت بین‌المللی را برای تبادل پول و کالا توسعه دهیم که استفاده از آن سریع و راحت است. تا جایی که می‌دانیم، این برای اولین بار است که یک مبادله‌ی تجاری با استفاده از پول رمزنگاری شده انجام می‌شود.

محموله‌ی مورد نظر شامل بیش از ۳۰۰۰ تن گندم بوده که از روتوف به شهر سامسون در ترکیه ارسال شده است. همانطور که اشاره کردیم، این بنیاد در حال توسعه‌ی ارز دیجیتال اختصاصی برای خود است و انتظار می‌رود در میانه‌های سال جاری میلادی شاهد جذب سرمایه‌ از طریق انتشار این پول رمزنگاری شده باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات